Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av EQC

Startet av daktari, søndag 30. desember 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: jevel på torsdag 20. februar 2020, klokken 22:28
Helt off topic her, men har du bestilt MY også, @Øyvind.h?
Jepp. Eller strengt talt reservert.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jevel

 :) :+1:

Du får hyle når du ser setene på den. Har hørt rykter om at de skal være mer kompatible med flaggstenger enn de gamle.

geear

Sitat fra: jevel på onsdag 19. februar 2020, klokken 16:18
Hatt ladekabelen under bagasjerommet i seks år på min plugin. Det der er virkelig enkelt å komme seg rundt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, er like trivelig hver gang man har pakket bilen for ferie, og er godt fornøyd med å ha fått tetrisen til å gå opp, og finner ut at ladekabelen ligger under bagasjeromsgulvet, som gjør at man må endevende alt.  8)

jevel

Jo, ser den.

Men om du har fast plass til den i frunk eller om du har fast plass til den i sidelomme bak er liksom ikke så nøye. Var vel mer det som var poenget her.

Electric cars in Norway

#214
Trist at ikke EQC til nå har tatt av i Tyskland....men det vil nok ta av nå i 2020 :+1:

Les fra motor.no i gårsdagens nyhet signert Moberg


https://www.motor.no/artikler/elbil-tyske-medier-kaller-eqc-en-flopp/

Kopi:


SLITER I HJEMMEMARKEDET:

Tyske medier: – Mercedes EQC er en flopp

Tidlig i januar hadde flere tyske medier oppslag om at den store Mercedes-satsningen på «elektro-mobilitet», som er begrepet tyskerne bruker, er i ferd med å feile miserabelt. Også i januar var tallene svake.


Knut Moberg

Sist oppdatert: 01.03.2020 | 09:08
 
DETTE ER SAKEN: Registreringstallene for Mercedes EQC i Tyskland har vært veldig svake siden bilen ble lansert for over åtte måneder siden, og skal bare helt nylig ha passert 600 biler. Samtidig er det blitt registrert flere tusen Audi e-tron.

Ifølge storavisen Die Welt og det innflytelsesrike magasinet Focus skulle merkets store stjerne av 2019, el-SUV-en EQC, bare være blitt registrert i 19 eksemplarer i november og kun 55 siden lanseringen i mai – et oppsiktsvekkende svakt tall i et marked som i hele 2019 var på over 60.000 elbiler totalt.

Etter at bilmagasinet Auto Motor und Sport (AMS) hadde gravd litt i tallene og kommet med en faktasjekk – under tittelen «Er virkelig Mercedes EQC en flopp?» – viste det seg at tallene var høyere enn først oppgitt:

Det skulle være 55 i november og cirka 500 siden starten.


To faktorer

Det er likevel fortsatt lave tall og AMS konkluderte, i fravær av forklaringer fra Mercedes selv, med at det sannsynligvis hang sammen med to faktorer:

Den ene er at mange av bilene måtte tilbake til fabrikken for å få erstattet en bolt som ikke tilsvarte kvalitetsstandarden.

Den andre er det faktum at de nye og mye strengere utslippskravene fra EU, som tvinger frem en større andel nullutslippsbiler i modellspekteret, først ville tre i kraft 1. januar 2020, noe som kunne gjøre at produsenten holdt igjen på utleveringene på slutten av året, uten at dette er blitt bekreftet.

Egil Fonn

Vanskelig å få registrert biler som ikke er produsert. Min er ferdig produsert og sendes til Norge i disse dager sto som nr 6xx i reservasjons kø. Blir en kraftig økning av registrerte Eqc framover :)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

mathis

Bra folk er positiv og holder motet oppe. Selv er jeg noe frustrert når en ser hvordan Mercedes håndterer nye kunder. Det er vel nærmest null informasjon for å betrygge de som har bestilt en bil. eTron har levert over 2000 biler bare i 2020. Totalt sett er de godt over 7000. EQC har levert under 200 biler totalt. Er det rart vi sitter igjen som spørsmålstegn når Mercedes er knyst og lar enhver skeptiker og konspirasjonsteoretiker hoste opp ulike teorier? Hva skjedde med at Norge er et prioritert marked for EQC? Hvorfor er det i underkant av 200 biler ute på de norske veier? eTron leverer jo i hopetall. Vi kan vel trøste oss med at våre EQC nærmest blir en unik bil på veien når vi først får den. :)

Jeg har ikke eid mange biler og forventer kanskje litt for mye fra en produsent, men vi lever i 2020. Markedet forventer mer når det kommer til informasjon og her ser det ut til at Mercedes fortsatt lever i "steinalderen". Er det arroganse vi ser? Appen er ikke til å stole på, og køsystemet virker til å være nærmest en vits. Flere som har veldig tidlig nummer sitter fortsatt å venter på bilene sine, mens noen med seinere nummer har fått bilen sin.

Synes det er litt synd at en skal sitte med et sånn førsteinntrykk, men jeg mener jo også at når vi svir av nesten 800k så burde kan forvente en viss form for transparency. For noen er ikke 800k mer enn litt rusk i lommen.. men velger jo å tro at det er en del av oss som faktisk synes det er mye penger. :)

For ordens skyld vil jeg presisere at jeg oppfatter det slik at forhandler er mer på ballen. Selger har uoppfordret ringt meg, men dessverre sitter jo de nesten i samme mørke som oss. Jeg håper dere som er positive og med godt mot har rett i det dere sier. Problemet er at statestikken taler i mot Mercedes enn så lenge. Måtte det snu... fort...

/rant off
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

boppus

#217
Beste demoen jeg har sett av Mercedes Me-appen, knyttet til en EQC. Det omtales mellom 3:30 og 8:30, sånn ca.

https://www.youtube.com/watch?v=feH79nGEAPo

Ser bra ut; helt på høyde med det beste i utlandet.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Butare

Synd denne appen ikke er tilgjengelig i Norge

Øyvind.h

Sitat fra: Butare på torsdag 05. mars 2020, klokken 07:33
Synd denne appen ikke er tilgjengelig i Norge

Ser 2020 appen ble sluppet første gang i midten av januar, så det er vel rimelig å anta at den kommer hit etter hvert. Det virker å være arvtakeren til gamle Mercedes Me, som for øvrig også virker som en brukbar app mtp utseende og funksjoner. Men fint å kunne konfigurere layout selv i 2020 versjonen av appen!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Butare

Enig i det siste du sier. Men savner en mere myk layout i appen. Ser fram til 2020 versjonen.

mathis

I tilfelle ikke dere alle er aktiv på EQC gruppen på facebook. Det ble sagt fra en fra importør(??litt usikker på rollen hans??) i gruppen at det nå skulle komme vesentlig store forsendelser av EQC til Norge fremover. Han brukte vel formidabel antall biler. Vi kan jo håpe. :)

Ikke akkurat mediaomtale, men det er vel en form for nyhet.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

jevel

Her er det han eksakt postet:

«Til slutt ønsker jeg å komme med en liten gladmelding til tålmodige og gode kunder; Neste båt inneholder en anseelig mengde  EQC (please ikke la meg spise de ordene, elektriske Gud!)»


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jevel


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA