Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av EQC

Startet av daktari, søndag 30. desember 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

Contango

Det var et pussig resultat for i-Pace også. Skulle ha gått lenger enn e-Tron den også.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

daktari

Det kan jo hende at temp. og glatt vei gjør at den kobler over til AWD kanskje, før Audi og dermed øker forbruket? Og sludd på undersiden av batteriet og ned mot -6 kobler inn ekstra batterivarme? Mange variabler å passe på.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på torsdag 30. januar 2020, klokken 23:28
Det kan jo hende at temp. og glatt vei gjør at den kobler over til AWD kanskje, før Audi og dermed øker forbruket? Og sludd på undersiden av batteriet og ned mot -6 kobler inn ekstra batterivarme? Mange variabler å passe på.
Usannsynlig høyt forbruk på landeveiskjøring med tildels lav gjennomsnittsfart. 

Fatter ikke at når de påstår bilene skal kjøres sammen fra start til stopp så ræler de rundt med fotosesssions, stopp tildels lange perioder og forskjellige ruter? Hvor himla vanskelig er det å kjøre 20 biler på rekke og la dem stoppe langs veikanten etterhvert som de går tom?
Bilder og pratestopp kan man vel ta hvilken dag som helst, om noen ikke vet hvordan disse bilene ser ut?

Trond.m

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. januar 2020, klokken 22:37
Skal høre med forhandler etter hvert hva de mener om testen.
Fått noen kommentar fra forhandler ?

Jeg vil tro at MB Norge også føler at de vil kommentere resultatene, hvis de mener at den gir et feilaktig inntrykk av rekkevidden.

mathis

Ikke kan jeg spansk og ikke kjenner jeg til denne nettsiden;
https://somoselectricos.com/daimler-produccion-mercedes-eqc-2020/

I følge google translate går altså Mercedes ut å avkrefter spekulasjonene om havlering av EQC produksjon i 2020. Videre skriver avisen at Mercedes satser stort i Kina, hvor de i 2019 solgte rundt 500.000 biler.

Om slike tall stemmer er det ikke rart at vi i Norge ikke førsteprioriteres. Som nevnt over kjenner ikke jeg til denne nettsiden. Hvorvidt det er noe hold i det de skriver er ikke godt å si. Samtidig har jeg sett at flere i gruppen EQC på facebook har fått melding om at bilen er i produksjon. Positivt å se litt bevegelse. Jeg synes det var noe urovekkende stille en stund. :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

mathis

Jeg kan heller ikke tysk, men det er det vel et par her på forumet som kan?

https://www.weser-kurier.de/bremen/bremen-wirtschaft_artikel,-mercedes-baut-neues-elektroauto-in-bremen-_arid,1897500.html

I følge google translate handler det om at Mercedes vil legge mer produksjon av elektriske biler/modeller til Bremen. Altså en utvidelse fra EQC. Det nevnes kort at det var litt oppstartsproblemer med EQC, men at de nå har økt produksjonen og at ting går etter planen. De øker også bemanningen i Bremen.

Dette kan jo virke lovende mtp de av oss som fortsatt venter på bilene våre. :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

boppus

Sitat fra: mathis på lørdag 15. februar 2020, klokken 14:02
Dette kan jo virke lovende mtp de av oss som fortsatt venter på bilene våre. :)

Min ble nylig oppdatert fra mai til april.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

mathis

Den ble fremskyndet? Det er jo _veldig_ bra :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

jevel


boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Torpedo Ted

6er til en bil med relativt kort rekkevidde, lite bagasjeplass og tunnel som gjør midtre baksete ganske ubrukelig? Synes ikke akkurat de legger listen høy her...

jevel

Nå finnes det vel få biler som har alt på stell i alle kategorier.

Når det er sagt så har jeg ikke lest artikkelen og kan nesten ikke diskutere kriteriene de har brukt uten å gjøre det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Øyvind.h

Sitter folk virkelig med bena så tett inntil hverandre at tunnelen er krise?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jevel

Jeg har aldri følt at det har vært et problem på tidligere biler her i alle fall.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

z4rd

Har lest hele testen. Synes ikke funnene i testen og ting de skriver gir mening når de ender opp med å gi den terningkast 6. Er i alle fall ikke slik jeg ville vektlagt det.

MB-en har ikke frunk, og ikke spesielt stort bagasjerom. Den lader heller ikke spesielt raskt og forbruket er ikke optimalt. Beste de fikk var 80kW (av maks 110kW oppgitt), dog på 40% SOC.

Det virker som de kun har vektet komfort og førermiljø, og noe på pris. Der gjør den det bra.

Hadde bilen hatt samme ladehastighet som e-tron og oppbevaringsplass, så skjønner jeg opplegget, men blir litt rart når e-tron 55 og ny Model X Long Range får terningkast 5.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA