Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av EQC

Startet av daktari, søndag 30. desember 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

1000kwh

#45
Sitat fra: bjotings på søndag 30. juni 2019, klokken 22:12
Her er en fra test fra top-gear. De var sånn halvfornøyde.....
https://www.topgear.com/car-reviews/mercedes-benz/eqc
B klasse var jo «kompromissløs» og EQC annonsere som  «elektrisk har endelig en Mercedes» (noe sånt), men i virkeligheten er jo begge elforsøkene fortsatt et kompromiss for å slippe å lage en ren elbilplattform..

Litt skuffende, men en Mercedes er i alle fall komfortabel å kjøre ;)

4Matic Fanatic

Sitat fra: 1000kwh på søndag 30. juni 2019, klokken 22:24
B klasse var jo «kompromissløs» og EQC annonsere som  «elektrisk har endelig en Mercedes» (noe sånt)
"Comfy, refined and reassuringly normal car-ish"  Synes den fikk grei omtale her.

Ikke start meg på svada-reklamen, jeg er fremdeles sur på Daimler for hvordan de løste dette, sett opp mot alle årene med skryt om hvor bra EQC skulle bli.

mathis

Topgear gir EQC 6/10. Det er jo ikke akkurat en drømmescore. Samtidig så virker jo ting noe motstridende mtp det de faktisk skriver i artikkelen. Som f.eks;

"If you've ever been in one of Mercedes many SUVs, the EQC will feel very like them, except with silent electric Power". Jeg vil jo tro at en av mange Mercedes SUV's får mer enn 6/10 poeng. Hva forventer de, at nye EV skal føles som en UFO? Det de trekker Mercedes på er flisespikking.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

4Matic Fanatic

#48

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mathis

Den siste der var veldig hyggelig å se. Artig kar. Ble i godt humør av mannen :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Gnilre

Sitat fra: mathis på torsdag 18. juli 2019, klokken 16:36
Den siste der var veldig hyggelig å se. Artig kar. Ble i godt humør av mannen :)
«I've got issues» sa han. Har han en diagnose ? Morsom fyr ja.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Trond.m

#52
Morsom, men kanskje ikke noen ekspert på elbiler. Han var veldig imponert over at rekkevidden økte 14 km etter en nedoverbakke.  Det kan man oppleve med en bensinbil også, uten at den dermed har regenerert bensin i nedoverbakkene. Å referere til % SOC er jo det eneste som gir mening når man snakker om regenerering. Så spørsmålet da hvor mye vekt man skal legge på hans ekstremt rosende omtale. At EQC er komfortabel å kjøre med er jeg helt enig i. Men den bilen jeg kjørte i dag var ikke spesielt godt satt sammen. Det knirket noe forferdelig i det ene dørpanelet, men det får vi håpe er barnesykdommer som de er ferdig med når de starter produksjon av egenkonfigurerte biler til Norge.

mathis

Vet ikke om dette er mediaomtale, men...
«TeslaBjørn» skal streame live testkjøring av EQC. Han setter ut på en aldri så liten roadtrip i morgen. Han har fått låne en EQC i 6 dager. Se mer her;
https://youtu.be/s77y1ZefWBo
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Øyvind.h

Så bra! Det blir interessant å høre hva han synes om den.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Jo det kan sikkert bli interessant, selv om jeg synes fyren er litt slitsom å se / høre på. Helt objektiv er han jo heller ikke. Og så begynner han om han å ta seg selv litt for høytidelig når han annonserer muligheten for å ta selfie sammen med ham under turneen  8)

hELgenen

Mange av disse youtub'ere lever jo av å være kvasi kjendiser. Mulig det går litt til hodet på dem?. Tviler kundegruppen til EQC er så interessert i selfie..,men spennende å høre hva han mener om bilen blir det jo..

mathis

Sitat fra: TM på fredag 16. august 2019, klokken 13:18
Jo det kan sikkert bli interessant, selv om jeg synes fyren er litt slitsom å se / høre på. Helt objektiv er han jo heller ikke. Og så begynner han om han å ta seg selv litt for høytidelig når han annonserer muligheten for å ta selfie sammen med ham under turneen  8)

Nå vet ikke vi hvordan følgere av han vanligvis oppfører seg, men han har over 100.000 følgere og enkelte videoer er sett 2-3 millioner ganger. På mange måter kan en si fyren er en influencer på elbil, men flere av oss er kanskje ikke i målgruppen og synes derfor en selfie virker helt bak mål.

Jeg har kun sett film av når fyren skulle sette rekorder med Tesla 3. Hvorvidt han klarer å holde seg litt nøytral når han vurderer andre merker som Tesla aner jeg ikke. Dog synes jeg det er kult at vi vil få masse film med kjøring av en bil de fleste av oss her har bestilt. Så får en selv velge hvor kritisk blikk man skal ha på det han sier. Det er for min del litt greit å få synsing fra en annen part enn betalte journalister. Vil også tro at Mercedes har gjort sine tanker rundt dette når de lar fyren få låne en EQC i 6 dager.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Dampmaskin

TB begynte som Tesla-fanboy, men det er tydelig at han elsker alt som er elektrisk. Når det gjelder objektivitet, syns jeg han har blitt mer og mer merke-upartisk etter hvert som han har testet flere forskjellige doninger.

Han har selvfølgelig sine subjektive meninger om ting og tang også, men det syns jeg hører med når man er engasjert.

mathis

#59
Han er i hvertfall i gang nå. :) Av det lille jeg har sett ble han nærmest i ekstase når han så navigasjonssystemet med AR. Skryter også av headup-display og hvor behagelig bilen føles. Synes den kanskje var litt treig på gassen, men jeg mistenker at han ikke har satt bilen i sportsmodus.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA