Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av EQC

Startet av daktari, søndag 30. desember 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m


chargedup

Jeg spurte selger om bakkeklaring. Han sjekket det opp i katalogene sine og sa at det var 97mm. Mercedes oppgir alltid høyde med fullastet bil og laveste punkt sa han. Han sa også at det var på høyde med A klasse, GLC var rundt 30-40mm høyere med luftfjæring.
Jeg vet at man skal ta alt selgere sier med en klype salt, spesielt dersom selger aldri har solgt elbil før på elbilspørsmål, men velger til nå å stole på at 97mm stemmer ved fullastet bil.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Trond.m

97 mm i følge tysk prisliste ved full last.

Øyvind.h

#35
Så igjennom denne nå. Ikke helt ferdig, men ser at restkapasitet på destinasjon er på plass klart og tydelig i navi. Bra pluss. Han påpeker også at regenerering er sterk ved å gå av pedalen (når i D--) så den kan kjøres i all hovedsak med en pedal. Liker også at han pirker i litt ved bilen. Må si jeg gleder meg til Bjørn får testet den også så jeg ser om han finner mer å pirke i. Kanskje spesielt kjørefølelsen og mulighet for å låse regen fast til et brukbart nivå.

Morsomt med AR over frontkamera som viser deg veien du skal kjøre.

https://www.youtube.com/watch?v=JYUEDCT4oQM
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

4Matic Fanatic

Klipp fra Autogefûhl - synes navigasjonen med overlay på kamera virkelig viser nye muligheter:
https://youtu.be/luejHKgOSX8?t=2757

Electric cars in Norway

#37
Meget interessant om EQC på DN Motor. 21 timer gammel nyhet fra 17.mai. Veldig fin bil som gjør det bra i tester :+1: :+1:

Kopi av litt av  artikkel under med video test :+1:

Mercedes' nye toppsjef om elbiler: – Tror markedet vil snu omtrent nå

Men påtroppende toppsjef i Mercedes, Ola Källenius, tror det tar 20 år før alle bilene han lager er nullutslippsbiler.
Publisert: 17.05.19 — 11.39 

Lang leveringstid
Selv om det fyker en rekke elektriske Mercedes EQC rundt i området mellom Hønefoss og Oslo i disse dager, vil det ta tid før bilen blir et vanlig syn i norsk trafikk.

Ifølge den norske Mercedes-sjefen Kjetil Myhre har omkring 2300 nordmenn reservert bilen, og en rekke av dem har allerede skrevet kontrakt på bilen. Likevel er ikke mer enn noen hundre biler klare for norske veier i år.

– Dette skal bli et stort marked for oss. Jeg har hørt fra Kjetil at interessen har vært veldig stor mot denne lanseringen, sier Källenius, som likevel ikke tør love full produksjon før i 2020.

https://www.dn.no/motor/elbil/daimler-ag/mercedes-benz/mercedes-nye-toppsjef-om-elbiler-tror-markedet-vil-snu-omtrent-na/2-1-603220


Øyvind.h

Fin test. Omtales som den klart mest stillegående av alle med solid lyddemping også av motorene.

Liker også at den tilbyr enpedals kjøring, seilemodus og automodus direkte fra rattet. Veldig lovende!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

4Matic Fanatic

Lurer på hvilke biler de der gutta faktisk har testet før, virket som HUD var noe de knapt hadde hørt om før?
Det er jo ikke akkurat bleeding edge tech i bilverdenen?

Trond.m

Ja, og at hengerfestet var elektrisk utfellbart var de også i ekstase over. Så man må ta denne med en klype salt. At de skryter av at bilen er ekstremt stillegående er kanskje det viktigste budskapet. Det er det mange som trekker fram, og at den ikke har den klassiske «trikke-lyden» som høres i både i-pace og e-tron. Det lover bra  :)

Øyvind.h

#42
Den mest ukritiske testeren jeg har sett så langt hadde Mercedes tatovering  :D Viste seg å i praksis være promovideo.....

Når det gjelder videoen over var det viktigste for meg at de påpeker at den har mulighet for enpedals kjøring (jeg tror han som tester kjører Model X til vanlig). Flott at den er ekstremt stille også. Det påpeker alle som tester.
Noe annet viktig er at en voksen mann kan sitte bak en voksen mann uten at det blir trangt.

El hengerfeste kan imponere noen og enhver som kommer fra Tesla med gammeldags manuell montering :) På Passaten fra 2012 hadde jeg halvautomatisk løsning hvor det datt frem elektrisk, men måtte manuelt vippes helt på plass samt dyttes manuelt inn når det skulle bort.

AR på frontkamera er tøft. Praktisk, og håper de kommer med utvidet bruk. Men hadde vært flott med kamera helt i front også, ikke bare i ruta.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Hvis kameraet kunne fungert som dashbordkamera hadde det vært nyttig. Jeg ser begrenset verdi i å legge info fra NAVI inn i videobildet. Navigasjon med detaljbilde av krysset slik BMW gjør det synes jeg fungerer helt fint.

bjotings

I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA