Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk luftfjæring

Startet av oggy007, søndag 30. desember 2018, klokken 22:01

« forrige - neste »

oggy007

Jeg har bare et lite spørsmål angående den automatisk luftfjæringen. Lurer litt på hvordan denne fungerer i praksis.

Jeg har flere ganger mens vi var på fjellet de siste dagene  kjørt en plass hvor jeg har hevet færingen pga dårlig vei opp til huset, deretter parkert bilen på «Very high», så kjørt ned til «hoved veien», og satt standard igjen.
Når vi da kommer tilbake til samme dårlige vei, så hever den seg ikke automatisk, jeg kjører langt opp i bakken, men må sette det på selv..

Er det noe galt med bilen min?
Har prøvd resett med brems inne.. Jeg ser også at «auto rising blablabla» kommer opp når jeg setter bilen på «very high».. Men dette skal den jo gjøre selv!?
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Sulle

Tror at når du senker den igjen, så husker den det i stedet. Prøv å bare kjøre, uten å senke den, neste gang du er på fjellet. Den senker seg selv etterhvert som du kommer opp i fart.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Apache

Det er også en maks hastighet du kan kjøre men luft femperne på "very hi". Husker ikke i farta hvor mye.

ventle

Sitat fra: Sulle på søndag 30. desember 2018, klokken 22:09
Tror at når du senker den igjen, så husker den det i stedet. Prøv å bare kjøre, uten å senke den, neste gang du er på fjellet. Den senker seg selv etterhvert som du kommer opp i fart.

Jeg lurte på det samme rett etter vi fikk vår TMS, og det du sier her er løsningen, man skal bare la være å senke den manuelt, så husker den hevingen til neste gang. Om jeg ikke tar feil senker den seg fra "Very High" til "High" når man passerer 30 km/t, og fra "High" til "Standard" når man passerer 60 km/t.

Muffinman

Den husker ikke senking, kun der du hever.

For øvrig en god ide som er idiotisk implementert; her burde man ikke lagret lokasjonene automatisk, men krevd handling fra fører for at det skulle skje. F.eks. "Lagre?". Nå er 99,5% av alle hevinger her etterfulgt av febrilsk trykking på det bittelille krysset slik at hevingen ikke skal skje neste gang man er i nærheten og snøen er smeltet eller hindringen fjernet. Eller man skal forbi parkeringshuset med skarp knekk i innkjøringen, og ikke inni.

oggy007

Ikke dum ide det der Muffinman, burde vell vært som når vi stiller ratt, stoler osv til kjøreporfil, få opp et spørsmål om å lagre fremtidig heving :)

Men da skal jeg prøve dette neste gang! :D
Takk for svar!
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Motorwatt

Har aldri fått til å senke fra "High" til "Standard" uansett hastighet. OK fra "Very High" til "High", men ikke lengre ned.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

#7
Senker seg automatisk fra very til high rundt 30, og fra high til standard rett under 60km/t. Men har du TMX kan det hende ting er noenlunde annerledes, der kan man vel muligens kjøre i alle hastigheter i "high". Dette er dog et forum for Model S :)

Motorwatt

SitatDette er dog et forum for Model S :)
Jeg har en 2018 S.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Kunne også tenke meg en mulighet for å få opp punktene med heving på kartet, slik at jeg kan rydde. Evt. ei liste med posisjoner.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Hehe. Så du har kone som bruker bilen av og til du også ja  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA