Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Nissan leaf 60 kw, forbedringer i forhold til 40 kw utgaven, Hva ønsker du?

Startet av Arthur Morgan, søndag 30. desember 2018, klokken 21:55

« forrige - neste »

Arthur Morgan



Nå har 40 kw vært ute en god stund, folk her inne og ute har fått gjort opp sine erfaringer med bilen både på godt og vondt, rappidgate osv, nå har jeg sett på Tesla bjørn, og fikk med meg at med de nyeste 40 kw utgavene man bestiller fra Nissan i dag så skal problemet med rappidgate være borte, da de visst nok har lagt inn en softfware eller hardware oppdatering, det er jo kjempe gode nyheter. Nå som 60 kw utgaven står på trappene og snart er klar til lansering og bestiling, er det nok mange her inne og ute som er spente på hva som blir nytt, bortsett fra større batteri.

Jeg lurer på hva folkene her inne ønsker seg?
Dere som kanskje kjører rundt med 40 kw utgaven i dag har sikkert lagt dere opp noen tanker på ting dere kanskje savner, eller skulle ønske bilen hadde,
Enten det er funksjoner, bedre seter, osv.

Jeg har noen ting på min ønskeliste:

*Bedre justering av ratt, helst 4 veis,
*El seter med minnefunksjon,
* støtte for høyere ladehastighet en i det er i dag.
* ccs i stedenfor chademo.
* litt sprekere farger innvendig
* ventilerte seter med kjøling

Hva er det dere her inne ønsker dere ?

Arthur Morgan

Sitat fra: SKYNET på søndag 30. desember 2018, klokken 21:55


Nå har 40 kw vært ute en god stund, folk her inne og ute har fått gjort opp sine erfaringer med bilen både på godt og vondt, rappidgate osv, nå har jeg sett på Tesla bjørn, og fikk med meg at med de nyeste 40 kw utgavene man bestiller fra Nissan i dag så skal problemet med rappidgate være borte, da de visst nok har lagt inn en softfware eller hardware oppdatering, det er jo kjempe gode nyheter. Nå som 60 kw utgaven står på trappene og snart er klar til lansering og bestiling, er det nok mange her inne og ute som er spente på hva som blir nytt, bortsett fra større batteri.

Jeg lurer på hva folkene her inne ønsker seg?
Dere som kanskje kjører rundt med 40 kw utgaven i dag har sikkert lagt dere opp noen tanker på ting dere kanskje savner, eller skulle ønske bilen hadde,
Enten det er funksjoner, bedre seter, osv.

Jeg har noen ting på min ønskeliste:

*Bedre justering av ratt, helst 4 veis,
*El seter med minnefunksjon,
* støtte for høyere ladehastighet en i det er i dag.
* ccs i stedenfor chademo.
* litt sprekere farger innvendig
* ventilerte seter med kjøling
*mindre lyder inni bilen! Litt for mye Pipe lyder.
Hva er det dere her inne ønsker dere ?

Hansi

- TMS (gjerne med mulighet for å skru på manuelt før man skal hurtiglade for å få grei ladehastighet)
- Raskere hurtiglading
- Tiltak for å minske forbruk (f.eks. forbedret aerodynamikk, vektreduksjon og effektivitetsforbedringer)
- Forbedret app med mulighet for å sette egendefinert ladeprosent, ladetimere, skru på setevarme og varme i ratt
- Mulighet for OTA oppdateringer
- Høyere nivå selvkjøring som opsjon
- 22kW onboard-lader som opsjon
- Dual motor/4wd som opsjon
- Tilhengerfeste som opsjon (jeg trenger det ikke, men ser det er mange som er avhengige av det)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Arthur Morgan

Sitat fra: Hansi på søndag 30. desember 2018, klokken 23:18
- TMS (gjerne med mulighet for å skru på manuelt før man skal hurtiglade for å få grei ladehastighet)
- Raskere hurtiglading
- Tiltak for å minske forbruk (f.eks. forbedret aerodynamikk, vektreduksjon og effektivitetsforbedringer)
- Forbedret app med mulighet for å sette egendefinert ladeprosent, ladetimere, skru på setevarme og varme i ratt
- Mulighet for OTA oppdateringer
- Høyere nivå selvkjøring som opsjon
- 22kW onboard-lader som opsjon
- Dual motor/4wd som opsjon
- Tilhengerfeste som opsjon (jeg trenger det ikke, men ser det er mange som er avhengige av det)

Her var det veldig mye bra forslag,
Dual motor awd hadde vært en drøm og få,

svingen

Rails burde og være mulig og 100kg på take
30kg og fester som ødelegger laken er ikke bra.i det minste lag noe fester til takkstativ slik Tesla har.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Trond.m

Det er vel ingen hensikt å lage en ønskeliste nå. Bilen blir som den blir, uavhengig av hva vi ønsker oss av forbedringer. Det er vil ikke lenge til de åpner for produksjon nå ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA