Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke oppdateringer

Startet av Saerdna, lørdag 29. desember 2018, klokken 11:55

« forrige - neste »

Saerdna

Har en ny Model S fra juni-18. Fikk en firmware-oppdatering etter ca. to uker, 2018.28. Siden dette ikke fått en eneste oppdatering. Dette skyldes nok at jeg hovedsaklig står parkert i en garasje uten WiFi eller mobildekning.
Samtidig kjører jeg jo ofte til jobb (LTE) og oppholder meg 1-2 ganger i måneden på et sted med WiFi-tilgang.

Den siste uken har jeg hatt kontinuerlig WiFi. Snakket med Tesla support, og de sa bare at det hadde vært multiple "failures" og at oppdateringen p.t. stod på 50 %. De skulle prøve å force pushe oppdateringen, men dette var 4-5 dager siden og ingenting har skjedd.

Noen med liknende problemer? Jeg begynner å tenke at eneste mulighet her er oppdatering gjennom lokalt service center (Bergen). Noen som vet om Tesla er behjelpelig med slikt?

Kan bilen min ha blitt "svartelistet" på noe måte grunnet flere mislykkede forsøk?

Ganske ille å være stuck på en versjon fra juli i år.

elekTrond

Ta dette med en spade salt, men hvis du "må", så skal det vel være nok å parkere utenfor et SeC. For da er bilen "hjemme" og kobler seg opp mot moderskipet.
'13 Mjau

Motorwatt

Tror ikke det bare er å parkere utenfor, men dersom du har en åpen service-ordre er det en mulighet.

Speeding up Update Delivery: The only confirmed way to expedite update delivery is to have an open support ticket with a service center. Often this will trigger an update, even to the same software version, just to ensure that all vehicle components have the latest, correct software version installed.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ruslebiff

Har litt lignende issue. Ikke fått oppdatering siden oktober. Snakket med Tesla og oppdateringen sto fast på 64%. De sa den måtte være på wifi, men har hatt en ipad liggende som router i en ukes tid. Har en mistanke om at det er noe galt med wifi-modulen, da den virker treg på å finne og koble til nett. Må sikkert innom service center for å få fikset.

Tuxedo

Prøv restart av bilen. Ellers kan man trygt si at man så langt ikke går glipp av mye ved at man ikke får oppdateringer.

ruslebiff

For min del - har restartet ørten ganger, uten effekt. Før eller senere kommer det oppdateringer som man gjerne vil ha, så fint å få fikset feilen.

AKM

Hei
Jeg har en X og fikk ikke oppdateringer på ca 6 måneder. Viste seg at det var noen sensorer i dørene som måtte byttes. Kom på jobben med mobile service og fikset det!

ruslebiff

For min del, fikk til slutt oppdatering, etter å ha ringt til Tesla support flere ganger, fikk jeg til slutt tak i en som tok saken i egne hender  og klargjorde en ny oppdatering til bilen som han pushet ut. Normal praksis er visst at de lager en ticket til service senter som fikser dette - kjempelurt å gi oppgaver til overbelastede servicesentre når dette kan fikses av noen på kundeservice sentralt.

Maniac

Hadde nesten samme issue, bilen er i fellesgarasje uten wifi men har svak LTE signal. Pleide å få regelmessige oppdateringer fram til ca september. Lå på 2018.36.1 helt til par dager siden.

Fikk først melding på MCU om at jeg har utdaterte kart og at jeg må koble meg opp på wifi for å få nye. Siden jeg ikke har wifi i garasjen, skaffet jeg en sånn 4G-wifi-USB dongel og koblet den opp i bilen og lot den ligge i bilen utover kvelden. Har en dataplan på 16GB så tenkte det bør holde. Etter par timer sjekket at jeg Tesla brukte opp ca 4GB av data på sim-kortet. Halvtime etter det fikk jeg varsel om software oppdatering. Fikk tre oppdateringer totalt den natta. Nå er jeg på 2018.50.6 og det er heller ikke den nyeste...

Husk at Tesla har 3 forskjellige måter å reboote på. Sjekk her: https://teslaownersgroup.co.uk/kb/reboot-tesla-something-going-wrong

Jeg brukte opsjon 3 i forkant av wifi oppsett. Full reboot.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA