Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 Accessories

Startet av Svolar, fredag 28. desember 2018, klokken 21:40

« forrige - neste »

Svolar


Hvilke muligheter er det for å upgrade bilen?

1. Wireless charging pad til å sette inn i midtkonsollen ser ut til å være en smart greie
2. Matter... Hva er best å gå for her?
- taxmat?
3.Cover for pianolakken i midtkonsollen. Jeg har kikket litt på rpm tesla sine, men de dekker ikke alle skjøtene.
4. Lydisolering mellom glass delene i taket. Trenger en det?


olavxxx

#1
Jeg har karbonfolie incoming fra AliExpress, fikk i dag også en karbondings til rattet.
Ellers kjøpte jeg ToughPro matter (komplett sett med frunk og trunk) fra Ebay som jeg gjorde med X.

https://www.ebay.com/itm/ToughPRO-Black-Rubber-2017-2019-Tesla-Model-3-Full-Set-Front-Mat-And-Trunk-Mat/263568475452?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 << anbefaler han selgeren på ebay, veldig kjapp og seriøs. Bare vær obs på at total pris for komplett sett blir ca 3000 (er jo moms og frakt også)

anrefsah

Jeg tenker å kjøpe folie til midtkonsoll og flatene med pianolakk-finish og "dash wrap".
Har inne en bestilling på ladeplate for trådløs lading fra Jeda. Vurderer også skjermbeskyttelse.
Av mindre viktige ting, så står en Xbox one kontroller på ønskelisten, så man kan få litt mer ut av de nylig lanserte spillene

Noen linker:
https://www.bilkomponenter.no/categories/tesla-model-3
https://www.abstractocean.com/shop-by-model/model-3
https://getjeda.com



Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


noGas

Jeg har kjøpt folie til midtkonsollen og skjermbeskyttelse film fra aliexpress til drøye hundrelappen, gjenstår å se om det er noe bra.

Electrek sin liste over tilbehør :

Portable Air Compressor Pump
Quick Tire Repair Kit
Model 3 Center Screen Protector
Model 3 Center Console Wrap
Model 3 floor mats
Model 3 Door Sill Clear Protection Vinyl
Model 3 Wireless Phone Charger: Nomad
Waterless Car Wash Wax Kit
Cord-free handheld vacuums
Custom Fit Cup and Center Console Liner for Model 3
Tesla logo puddle light
Aluminum Model 3 pedals
Nikola Pro Tesla Model 3 Door Handle Wrap Kit


Solheim


Counterpointer

I tillegg til folie så har jeg kjøpt USB fordeler for å kunne plugge inn flere «dingser»

Har også kjøpt en 120Gb Ssd disk til losless musikk og Dashcam med USB kabel (sata til USB )

Kommer nok til å sette inn litt LED innsatser i frunk, trunk og dører. Sikkert logo fra Abstrakt Ocean til dørmatkeringslys.

Blir en dock til mobil bak rattet for km/t og diverse.

Kommer nok til å sette på noen morsomme ventilhetter.

Frosty

Sitat fra: olavxxx på fredag 28. desember 2018, klokken 21:47
Ellers kjøpte jeg ToughPro matter (komplett sett med frunk og trunk) fra Ebay som jeg gjorde med X.

https://www.ebay.com/itm/ToughPRO-Black-Rubber-2017-2019-Tesla-Model-3-Full-Set-Front-Mat-And-Trunk-Mat/263568475452?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 ...Bare vær obs på at total pris for komplett sett blir ca 3000 (er jo moms og frakt også)

Hvordan er slike matter sammenlignet med de originale man får kjøpt hos Tesla?
Tenker både pris og kvalitet.

Vesel

#7
Tror Nomads trådløse lader også skal være veldig bra, men den er dyr, $130.

Før så snøfta jeg bare av ideen om å dekke til noen ting som helst innvendig med plast, men vinyl med tredekor på midtkonsolllen synes jeg unektelig så ganske stilig ut.  :D

Ellers så har man jo Tesla wall connector da, som nok er veldig praktisk. Ladere hurtigere enn ladekabelen som følger med, og man slipper å måtte koble og stue den hver gang.

Sett for vindstøyreduksjon er et must om ikke Tesla har utbedret dette allerede, eller man finner en måte å fikse det på selv.

Og ikke glem førstehjelpsskrin i bilen da. Jeg har tre stykker av denne, og er godt fornøyd.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Nickelilltroll

#8
Har alerede bestilt ladeplate, folie til midtkonsollen, skjermbeskyttelse, hetter til ventiler og spoiler til bakluke. Bestilt soting av vinduer bak. Vurderer LED invendig men må se hvordan den er standard først :)

For er som bestilt svart bil vil jeg anbefalle å kjøpe et par meter med gjenomsiktlig 3M-folie.

Kjørt tms ett par år, i svart og angret etterpå at jeg ikke folierte på utvalgte plasser. Den er sinnsykt myk i lakken. Og riper/slitasje synes godt.

Selv har jeg..så klart når jeg var fetisj for svart, bestilt svart ;)

Kommer foliere runt hjulbuer(bak dekk), runt ladeluka og der bakluken går ner i bakfangern. Muligens setter jeg bort jobben til noe å ta fangern frem.

Har sjekka helfoliering av bilen, med kvalitetsfilm og garanti skal min billigste lokale firma ha 34 000kr >:(
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Amoss

Sitat fra: Vesel på lørdag 29. desember 2018, klokken 12:18
Før så snøfta jeg bare av ideen om å dekke til noen ting som helst innvendig med plast, men vinyl med tredekor på midtkonsolllen synes jeg unektelig så ganske stilig ut.  :D

URL'en til denne linken ser ut til å ha falt ut.
Model S 85D

o_l

Har også bestilt sort av samme grunn

Vesel

Sitat fra: Amoss på lørdag 29. desember 2018, klokken 12:52
Sitat fra: Vesel på lørdag 29. desember 2018, klokken 12:18
Før så snøfta jeg bare av ideen om å dekke til noen ting som helst innvendig med plast, men vinyl med tredekor på midtkonsolllen synes jeg unektelig så ganske stilig ut.  :D

URL'en til denne linken ser ut til å ha falt ut.
Fixed.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Lynkjapp

En liten kommentar om gummimatter. Intuitivt skulle man tro at gummimatter beskytter bilen bedre, men ifølge noen så funker faktisk tekstilmatter bedre i så måte. Tekstilmattene er tette i bunn, så selv om de trekker til seg smeltevann fra snøen man drar inn med skoene så blir dette vannet holdt igjen i matten til det etter hvert tørker opp. Med gummimatter vil isteden vannet ligge og skvulpe rundt og i verste fall skvulpe over kanten og ned i selve gulvet.

I min nåværende bil byttet jeg fra gummimatter til tekstilmatter for over ti år siden og det har funket veldig fint. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe gummimatter til vår TM3, men heller kjøre med de originale tekstilmattene så lenge de holder seg pene og så kjøpe nye tekstilmatter hvis de begynner å bli rufsete.

Vesel

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 29. desember 2018, klokken 13:01
En liten kommentar om gummimatter. Intuitivt skulle man tro at gummimatter beskytter bilen bedre, men ifølge noen så funker faktisk tekstilmatter bedre i så måte. Tekstilmattene er tette i bunn, så selv om de trekker til seg smeltevann fra snøen man drar inn med skoene så blir dette vannet holdt igjen i matten til det etter hvert tørker opp. Med gummimatter vil isteden vannet ligge og skvulpe rundt og i verste fall skvulpe over kanten og ned i selve gulvet.

I min nåværende bil byttet jeg fra gummimatter til tekstilmatter for over ti år siden og det har funket veldig fint. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe gummimatter til vår TM3, men heller kjøre med de originale tekstilmattene så lenge de holder seg pene og så kjøpe nye tekstilmatter hvis de begynner å bli rufsete.
Har også lest en del kommentarer angående dette, og har derfor bestemt meg for å i det minste vente med å kjøpe gummimatter til jeg ser selv hvor bra tekstilmatter funker.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

noto

Har kjørt med de originale tekstilmattene i Model S i over 5år/100k og de ser fortsatt helt fine ut når de er nystøvsuget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA