Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke åpnet frunk

Startet av Cned86, fredag 28. desember 2018, klokken 20:03

« forrige - neste »

Cned86

Drev å pakket bilen for familiebesøk .
Lukket frunken normalt uten problem , skulle så åpne den igjen da jeg kom på at jeg manglet noe .

Nå åpner ikke frunken ( mulig jeg har mye inne i der slik at det er press mot låsen ? Men har prøvd å presse ned panser samtidig som jeg prøver å låse opp ) hører bare at aktuakoren slår inn men virker ikke som at selve låsen reagerer.

Prøvd å resette , etter litt leiting på nett så fant jeg ut at det er en liten luke i framfanger som man kan åpne hvor det er noen snorer man kan dra i for å åpne . Men  med samme resultat som tidligere, hører aktuakoren aktiverer seg men låser seg ikke opp.

Noen tips / triks ? Slik jeg får ut noe klær og pils ? Eller er det bare å kontakte Tesla i morgen ?

Takker på forhånd :)

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


Kilroy

Få noen til å trykke mens du prøver å lirke opp frunken, er nok pakket for mye så panseret er litt i klem. Det er litt vanskelig å trykke og samtidig lirke. De som trykker kan gjøre det fra skjermen i bilen.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Cned86

Takk for tips :) fikk med meg fruen  ut for å teste , prøvde dette en del ganger. Og jeg er helt sikker på at låsekassen ikke har press på seg når hun trykker på skjermen . Prøvde forsåvidt samme kombinasjon med den dra snoren i fronten.


Får prøve litt i morgen også , før jeg ringer Tesla .
Ingen som vet om det er en vaier som er mekanisk koblet opp mot låsekassen (slik som på et vanlig panser på en ice bil ) man kan dra i ?


Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


jlan

Det er to låser, primær og sekundær. Begge er koblet med wire til de elektriske utløserene som sitter litt over mot venstre side av bilen. Videre går det snorer ned til åpningen for nødåpning. Merk at det er to snorer som må trekkes i en bestemt rekkefølge.
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/12/xi7tsozoomjzrpmolerf.png
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Cned86

Sitat fra: jlan på lørdag 29. desember 2018, klokken 01:16
Det er to låser, primær og sekundær. Begge er koblet med wire til de elektriske utløserene som sitter litt over mot venstre side av bilen. Videre går det snorer ned til åpningen for nødåpning. Merk at det er to snorer som må trekkes i en bestemt rekkefølge.
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/12/xi7tsozoomjzrpmolerf.png
Takk for tipset :) , da er dette også prøvd i riktig rekkefølge. Men med samme resultat :( . Hører tydelig at aktuakoren blir aktivert og låsmotor går ,men panser rikker ikke på seg selv om jeg da samtidig ( har en person til å hjelpe meg ) legger litt trykk på det slik at det ikke er spenn mot låsen.

Jeg får ta kontakt med Tesla etter nyttår så regner jeg  med at dette løser seg . (Får bare krysse fingrene får at det ikke blir minus , da blir det vel lite morro med pilsa som ligger der )

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


jlan

Nei da har vel wiren røket eller hoppet av. Det er vel en jobb for Tesla SeC ja, med mindre du kjenner en kirurg som driver med kikkhulloperasjoner. Det er bare en tynn plastvegg på hver side av Ten, så det er ikke så veldig dramatisk å komme inn til låsen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

smurf

Mulig du har samme feil jeg hadde. På min hørte jeg at den løste ut og frunk gikk opp et par cm, men ikke mer. Ville heller ikke løse ut med nødutløser nede i front når Tesla mekanikker prøvde det. Måtte inn til Tesla som byttet HOOD LATCH RELEASE ASY.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Cned86

Sitat fra: smurf på søndag 30. desember 2018, klokken 11:46
Mulig du har samme feil jeg hadde. På min hørte jeg at den løste ut og frunk gikk opp et par cm, men ikke mer. Ville heller ikke løse ut med nødutløser nede i front når Tesla mekanikker prøvde det. Måtte inn til Tesla som byttet HOOD LATCH RELEASE ASY.
Ja mistenker mitt problem er veldig likt ditt, men jeg får ikke noen ekstra åpning på panser.

Takker for tips , håper at Tesla Ålesund/ digernes kan fikse dette kjapt (de har vært eksemplarisk tidligere så satser på å de tar dette også fort :) ) er faktisk blitt veldig vant til å benytte frunken daglig .

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


Cned86

Ringte Tesla i dag . De ville gjerne se på bilen min men de måtte sjekke om de hadde evt. Deler på lager om det skulle trenges. Ble oppringt etter 10 min , og sa at jeg kunne svinge meg innom når det måtte passe .


Byttet låsen/låsekassen.

Fikk en xp90d som låne bil da jeg måtte noen ærender mens bilen var inne.

Hentet bilen når det passet meg med godt oppladet batteri :)

Meget god service !
Tesla Ålesund/ Digernes skuffer aldri :)


Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


Gnistjeger


Samme for meg. Droppet innom Rud i Bærum i dag tidlig - litt over en time så var jobben gjort. Byttet lås.
Meget kvikk og god service!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA