Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil årsmodell i kontrakt

Startet av Joffalaen, fredag 28. desember 2018, klokken 19:27

« forrige - neste »

Joggamann

Så lenge bilen blir registrert i 2019 er jo saken biff

Sulle

Beklager, Var muligens litt rask på labben her, leste ikke tråden før jeg svarte... Har forøvrig aldri hørt om chassisnummer uten årsmodell før. Trodde til og med det var lover og regler for dette slik som du tenker at det er i USA.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

nojac

Sitat fra: Sulle på søndag 30. desember 2018, klokken 18:21
Du må anta at chassisnummeret har en kode for årsmodell.
Fabrikken i Sunderland har ikke noen kode for årsmodell, som det fremgår av flere innlegg.

Alle Leaf av den nye typen har bokstavkoden SJNFAAZE1U fulgt av et serienummer. Laveste i Norge er  0000011, høyeste til nå er 0045813.

Så vidt jeg vet er det ikke forskjell på 2018 og 2019-modellen. Etter vanlig system for modellbytte i juni/juli tipper jeg at skillet går på ca nr 0024525, uten at dette har særlig praktisk betydning. (Hvis Nissan har en annen definisjon setter jeg pris på å bli korrigert :) )

I vognkortet kommer uansett registreringsåret, og muligheten for at du får en 2018-modell om du mottar en ny bil fra norsk merkeforhandler i 2019 er neppe tilstede.
2018 e-Golf

TorT

I praksis så selger jo Nissan Leafen så fort de får de inn.
Så i praksis betyr det lite, akkurat nå.
Grunnen til at jeg reagerte negativt på denne praksisen da jeg ble klar over det, er at hvis situasjonen hadde vært litt annerledes, kunne de fortsatt å selge overliggere som nybil.
Har kjøpt et par Honda motorsykler fra USA, og vet at der er VIN seriøse greier.
I tillegg var det solide klistrelapper som er tamperproof som viser årsmodell. Man kan ikke være i tvil.
Så der er det ingen som kan selge fjorårsmodellen til nypris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA