Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo-Zürich i 70D -> sove i bilen

Startet av tornaldo, torsdag 27. desember 2018, klokken 17:39

« forrige - neste »

tornaldo

Har planer om å kjøre Oslo-Zürich til sommeren, kun kjøring-lading/hvile-mere kjøring. Altså så effektivt som mulig. Men må legge inn en natts søvn, antagelig nord i Tyskland. Kommer til å sove i bilen, har kun meg selv å tenke på, så gidder ikke bruke penger på overnatting. Tar med madrass/pute, så komforten skal være helt ok.

Det jeg lurer på er om noen andre har erfaring fra å sove i bilen i Tyskland, f.eks ved en superlader? Det er jo ganske praktisk. Da helst i området Hamburg, eventuelt Busdorf. Sistnevnte har jo bl.a bobilparkering etc, så ved første øyekast burde det være greit å overnatte i bilen her.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

krister461

Har sovet i bilen ved Busdorf. Nattåpen bensinstasjon og dusjmuligheter. :)

tornaldo

Ja det virker å være en god mulighet i Busdorf.

Til dere som har sovet i Model S, hva har dere foran vinduene? Jeg tenker å gå for noe billig ($5-6) solskjerming på eBay, samt de mattene til høyttaler fra Biltema som Teslabjørn bruker. I tillegg har jeg 20% solfilm fra B-stolpen. Noen som har erfaring med noe annet som er billig og bra?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Seigmann

Kjørte Trondheim Dortmund i sommer og overnattet i bilen. Med fare for å komme med et litt jalla forslag, men som fungerte utmerket for oss: Klipte til noen gamle pappesker jeg hadde liggende. La disse på vinduene fra innsiden. 100% skjerming og det tok 45 min å lage til alle vinduene. Lå flatpakket i bagasjerommet underveis. Ps: anbefaler å lage til et eller annet for å jevne ut høydeforskjellen i bagasjerommet når seteraden bak er lagt ned. Vi sov så godt som mennesker i 30-årene kan sove på luftmadrasser. Artig å prøve var det iallefall. Blir vel til at vi kan gjøre det igjen.

OhmPaPa

Et teppe over forseteryggene og skumgummi på vinduene lengre bak var nok for meg.

tornaldo

Det er jo behagelig å ha det så mørkt som mulig, så hørtes ut som en god idè å bruke papp. Ikke så viktig at det ser pent ut, så lenge det funker bra.

Når det gjelder overgangen mellom sete og bagasjerom tenkte jeg å løse det med en tynn skumgummimadrass på 7 cm, skal gjøre gulvet ganske flatt.

Hva slags løsning har man for å balansere puta der nakkestøtta møter seteryggene til forsetet? Med mindre man er veldig kort eller ikke liker å strekke seg ut, må man vel benytte hele bakseteryggen inkludert nakkestøtte.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

krister461

Jeg bruker ingenting på vindu, foruten 20% solfilm. Kan være litt mye lys fra taket dersom man sover under et gatelys, men ellers har det funket fint for min del.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Seigmann

Jeg lagde en løsning som kostet med noen plankebiter og skruer. Gjort på 15 minutter. Se bilder. Her er også bilde av løsningen med pappbitene til vinduene. Ble mørkt og fint inni bilen. Du kan ikke vise dette vedlegget.


Apache

For de som har prøvd å sove i en TMS, hvor stor plass får man? f.eks. jeg som er 192cm, så er virker det nesten litt kort. Liker å kunne "strekke" beina.

krister461

Er 190 og må ligge litt på skrå for å strekke ut beina. :)

Bushy

Angående hodestøtte så mener jeg at hatthylla passet bra der. Knekken mot fremstående så den korte delen ligger på nakkestøtta på baksetene vis det gikk an å skjønne...
sjekk før avreise da jeg har dårlig husk....
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA