Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spekulering, mid range, standard osv

Startet av Superelbilen, torsdag 27. desember 2018, klokken 09:38

« forrige - neste »

Superelbilen

Hei! Er det noe dette forumet liker, så er det å spekulere i hva som kommer til å komme. Mid range, standard range, når tror dere det kommer? Blir det kun mulig med premium i starten og hva skjer med luftfjæring mon tro?

krister461

Ser mange tror at Mid Range kun var et stunt i USA, men personlig tror jeg det kan være et mellomsteg i Norge også for å få dyrest mulig salg fra kundene som venter på rimeligere modeller enn long range. I så fall bør den lanseres seinest til sommeren da short range må jo også nærme seg...

Amoss

Jeg er en av de som mener MR bare var ett stunt for NA (Nord-Amerika - altså inkl. Canada). Men dersom de skal introdusere denne for Europa vil jeg mene de må gjøre det før de introduserer SR i NA. Til sommeren forventer jeg at de introduserer SR også i Europa og om ikke før så er da "løpet kjørt" for en europeisk MR.

SR for NA skal introduserer "over nyttår" en gangover nyttår. I det minste i løpet av første kvartal.

Ikke usannsynlig at det også for disse batteriene vil være kun med premium den første tiden, men litt mindre klart om det blir med eller uten AWD.
Model S 85D

Mazzbot

Det beste for Tesla vil være å produsere så mange LR AWD og P som mulig og deretter åpne for MR med kun RWD , når kapasiteten i produksjonen er mellom 7000-10000 uka kan de tenke på SR i USA først.

MR kan de lage allerede nå og da holder de produksjonen på et høyt nivå . Forventer at SR kommer i USA til sommeren og i Q4 Europa .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 27. desember 2018, klokken 15:34
MR kan de lage allerede nå og da holder de produksjonen på et høyt nivå.

Med LRD og Preformance til både Europa og Kina i tillegg til NA er jeg overbevist om at de klarer å holde produksjonen på ett høyt nivå uansett. Er de ikke svært nær 7k/uka allerede?

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 27. desember 2018, klokken 15:34
Forventer at SR kommer i USA til sommeren ...

Joda, kjenner til utrykket "Tesla uker", men har du noen god grunn til å avvise muligheten for at Tesla klarer å levere SR til NA i det tidsperspektivet de har oppgitt?
Model S 85D

Mazzbot

Sitat fra: Amoss på torsdag 27. desember 2018, klokken 15:39
Sitat fra: Mazzbot på torsdag 27. desember 2018, klokken 15:34
MR kan de lage allerede nå og da holder de produksjonen på et høyt nivå.

Med LRD og Preformance til både Europa og Kina i tillegg til NA er jeg overbevist om at de klarer å holde produksjonen på ett høyt nivå uansett. Er de ikke svært nær 7k/uka allerede?

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 27. desember 2018, klokken 15:34
Forventer at SR kommer i USA til sommeren ...

Joda, kjenner til utrykket "Tesla uker", men har du noen god grunn til å avvise muligheten for at Tesla klarer å levere SR til NA i det tidsperspektivet de har oppgitt?

Ingen annen grunn enn at de er nødt til å ha høy produksjon for å tjene penger på SR.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 27. desember 2018, klokken 15:53
Ingen annen grunn enn at de er nødt til å ha høy produksjon for å tjene penger på SR.

Og du ser hvilken grunn til å tro at de ikke klarer å opprettholde den høye produksjonen videre eller kunne øke den enda litt til?  Ble det ikke rapportert for en tid siden at de alt var oppe i bortimot 7k/uka? Som du selv sa bør produksjonen være i overkant av dette før de kan forsvare å sette SR i produksjon, og da vil jeg tro at det er svært nært nå, uten at jeg vet noe mer detaljer om nåværende eller planlagt produksjonstakt utover at de forventet å sette SR i produksjon "over nyttår".
Model S 85D

emurof

Sitat fra: Amoss på torsdag 27. desember 2018, klokken 11:06Jeg er en av de som mener MR bare var ett stunt for NA (Nord-Amerika - altså inkl. Canada). Men dersom de skal introdusere denne for Europa vil jeg mene de må gjøre det før de introduserer SR i NA. Til sommeren forventer jeg at de introduserer SR også i Europa og om ikke før så er da "løpet kjørt" for en europeisk MR.

MR har vel ikke solgt så veldig bra i USA heller?

Men for meg tror jeg MR hadde vært perfekt. 500K er litt i overkant av det jeg egentlig ønsker å betale for en bil, og jeg trenger egentlig ikke rekkevidden som kommer med LR-varianten. Jeg har Model S i dag og den har ca. samme rekkevidde som Model 3 MR.

SR blir altfor lav rekkevidde for min del.

Så egentlig ville MR vært midt i blinken for meg: Billigere enn det som er tilgjengelig i dag, men fortsatt med meget god rekkevidde.

olavxxx

ville personlig kjøpt LR eller perf, virker som MR lader tregere også, jf hva jeg har lest på nett.
Ellers morsom info om hvordan model 3 varmer batteri med bakre motor (se vedlegg)

krister461

Selv vil jeg ha SR med premium og AP, men kan strekke meg til MR om den kommer først. LR og AWD blir i alle fall for dyrt for bil nr 2.

olavxxx

Sitat fra: krister461 på fredag 28. desember 2018, klokken 21:43
Selv vil jeg ha SR med premium og AP, men kan strekke meg til MR om den kommer først. LR og AWD blir i alle fall for dyrt for bil nr 2.
Jeg tenkte mer m3 perf blir bil nr. 1, så ha noe annet som nr. 2, hva enn det blir :P
(Solgte en X)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA