Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dele navi-destinasjon fra telefon til Tesla

Startet av Tuxedo, tirsdag 25. desember 2018, klokken 22:13

« forrige - neste »

Tuxedo

Noen som har fått dette til å fungere med Android? Jeg får bare feilmelding på telefonen.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#2
Kun testet på iOS. Alltid fungert raskt. Hva er probelemt hos deg da? Er det noe feilmelding eller lignende?

Har du forsøkt med Google Maps, finn en destinasjon, trykk på Dele. Deretter velg Tesla. Må følgelig ha Tesla-appen installert.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Tuxedo

Ja, vi vet det fungerer med iOS.  Spørsmålet er om noen har fått det til å fungere med Android, og hva de i så fall har gjort.

Lynet

I appen til Tesla virker det utmerket å sende til bilen, også ei adresse på gule sider. Men fra Google maps har jeg ikke fått det til. Huawei med Android.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vhagar

Det testet jeg nettopp og det virket helt ok. Mobilen varsler at det er sendt og i bilen starter navigering til valgt sted. Bilen har 2019.4.3, Tesla app'en på Android er versjon 3.8.2-361, Google Maps app'en er 10.10.1 og jeg har Android 5.0 på testmobilen
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

OhmPaPa

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:25
Fungere dette nå med android/?

Har fungert i mange måneder for meg. Har du en sær telefon? Min er en Huawei med ny android.

Øggen

2018.50.6 og Galaxy Note 9 funka iallefall ikkje her.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

OhmPaPa

TMX med 2019.4.3 og mobil-app 3.8.2 fungerte senest i dag på en Huawei med Android 9.

Har også fungert med forrige versjoner av SW og app.

Men må sende sted. Går ikke å sende en ferdig rute. Send kun destinasjonen og la Teslaen finne veien selv.

Motorwatt

Fungerer ikke på LG V30S, men bruker vanligvis IoS.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

olvi

Jeg får dette til å virke ved å velge engelsk som språkinnstilling på telefonen. Har aldri fått det til å fungere med norsk språkinnstilling. Har S8 med android 9.

OhmPaPa

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 27. februar 2019, klokken 23:28
TMX med 2019.4.3 og mobil-app 3.8.2 fungerte senest i dag på en Huawei med Android 9.

Har også fungert med forrige versjoner av SW og app.

Men må sende sted. Går ikke å sende en ferdig rute. Send kun destinasjonen og la Teslaen finne veien selv.

Tror Olvi er inne på noe - har også engelsk språk på mobilen.

Vhagar

Kan bekrefte at norsk språk på android 5 også gir error (etter at mobilen har oppdatert alle app'er til nytt språk). Så engelsk språk på mobilen (mitt default oppsett) virker helt fint.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA