Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

NIO ES6

Startet av nilka, fredag 30. april 2021, klokken 18:23

« forrige - neste »

nilka

Denne bilen må jo bli en sterk konkurrent til ID4, Enyaq og Audi Q4 samt BMW Ix4 og alle de andre i samme kategori.

Bilen er 4850mm lang, 1965mm bred og 1758mm høy. Bagasjerommet er ca 580liter.
Startprisen på denne er jo helt nede på 358.000rmb. Som tilsvarer ca 460.000 nok. Som alle NIOs biler er det 4-hjulstrekk på alle modeller og akselerasjonen er 0-100 på 5,6 sekunder i billigste konfigurasjon. Da med 70kwh batteri og 420km NEDC.

Utstyrsnivåene på disse bilene ser jo ut til å være svært høyt. Så tror dette også kan bli en storselger i Norge for folk som ikke trenger mer enn 5 seter.
For meg som ønsker 6 seter blir det nok ES8 og hvis jeg går for 5-seter vil jeg nok kanskje velge coupe utgaven EC6 grunnet at den er mer energieffektiv uten å miste så mye plass. Men synes ES6 kanskje er den mest spennende av de NIO kommer med.
Med batterilevetid blir jo startprisen fort ned mot 350.000. Er utrolig spent på hvordan denne vil gjøre set i Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA