Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018-12-21: elbilen.org/aston-martin-hakar-pa-senaste-trenden

Startet av elekTrond, tirsdag 25. desember 2018, klokken 00:09

« forrige - neste »

elekTrond

Noen som har  bestilt?


Bilde: stjålet fra elbilen.org.

SitatJaguar E-Type och Ford Mustang går redan att beställa med eldrift. Nu ger Aston Martin sina kunder möjligheten att köra klassiker på el.

– Vi är mycket medvetna om att miljöhänsyn och socialt tryck hotar användningen av klassiska bilar under de kommande åren, säger vd:n Andy Palmer.

– Vår plan för det andra århundradet [företaget firade 100-årsjubileum 2013] omfattar inte bara nya och framtida modeller, utan skyddar även vårt högt värderade arv.

Den brittiska biltillverkaren har därför tagit fram ett så kallat kassettsystem som möjliggör en konvertering utan att man behöver montera nya infästningar utöver de som redan sitter i originalbilen. Detta innebär att konverteringen är reversibel om någon skulle ångra sig. Många av komponenterna kommer från elbilen Rapide E som företaget har utvecklat.

Den första konverteringen är en DB6 MkII Volante från 1970 och de första kunderna kommer att få sina bilar konverterade under nästa år.

Jaguar seriekonverterar 1960-talsklassikern

Nu ska även Ford Mustang seriekonverteras
Kilde: elbilen.org/aston-martin-hakar-pa-senaste-trenden
'13 Mjau

elektrolux

Lurer på når Statens vegvesen skal gi oss mulighet til å fjerne eksosbiten fra Norske klassikere og gi oss etter levelige regler for å  montere større batteri og elmotor i stedet.

Husk, en eksosbil har som regel både batteri og elmotor fra før, men den brukes kun for å starte eksosmaskineriet. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

epifant

#2
Ja, det hadde vært noe...  8)



Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elekTrond

Du Elmo? I tiden før jeg kjøpte meg katte (uten sekk), prøvde jeg å finne igjen en byggetråd om en pug 205 med 12 + 2 gule Optima batterier. Det endte vel med at den kortsluttet og brant opp for ti - femten år siden. Kjenner du til den?

Uansett, det førte til at je oppdaget den røde, første 2CV'en inkl. masse bilder og video. Det var stas. Ja også Caspars Mini pickup da ... <3
'13 Mjau

elektrolux

Trygg ombygging går stort sett i ordentlig innfesting og isolasjon av battericellene, samt styring av disse.

Samtidig må BMS forhindre bruk utenfor cellenes spesifiserte spenning og strøm.

Annen sunn byggeskikk er korrekt sikring av kabler, både med tanke på kortsluttning og ved fare for gnissning mot karrosserideler.

Utrolig synd at en hundre år gammel hobby som bygger kompetanse og holder unge og eldre opptatt skal forbys i Norge.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Du tenker vel på Andreash sin bil og denne tråden??  Dessverre funker ikke bilder i gamle tråder ;D
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=368
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

bosonic

Sitat fra: elekTrond på lørdag 29. desember 2018, klokken 01:34
Du Elmo? I tiden før jeg kjøpte meg katte (uten sekk), prøvde jeg å finne igjen en byggetråd om en pug 205 med 12 + 2 gule Optima batterier. Det endte vel med at den kortsluttet og brant opp for ti - femten år siden. Kjenner du til den?

Den ligger fortsatt på evalbum
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elekTrond

Ja jeg leste gjennom og titta på bildene før i dag med blanda følelser, akkurat som den gang da.  :o :'( :angel:
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA