Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Julegave tips.

Startet av Amatøren, mandag 24. desember 2018, klokken 12:42

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

elekTrond

'13 Mjau

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

TorC

Vel vel. Ifølge reklamen så "kan selv et barn" betjene den. Siden barn ikke kan kjøre elektriske biler så må man vel i såfall kunne påstå at vi ikke har kommet oss noe videre siden tidlig 1900-tall med utviklingen av elektriske biler. Iallefall i følge logikken til visse "klimaskeptikere".

Så for at batteribilen skal være et reelt alternativ må den ha minst 50 mils rekkevidde mens den trekker en 3,5 tonns henger, plass til 7 personer, bagasjeplass til en europall, lades på 3 minutter, skiboks på 1/2 m3 og 500 kg, kunne hurtiglades på hvert gatehjørne, og nå kunne kjøres av et barn 

Nå synes jeg virkelig at kravene begynner å bli en smule høye.

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

cra

Du har sikkert skjønt det, men fossilhuene har (for lengst) gått tomme for saklige argumenter for å ikke kjøpe elbil. Men la dem bare stritte imot; jo lenger de venter jo større blir "smellen", og jo mindre får de nyte godt av fordelene.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Burger

Jeg gleder meg til enkelte av de jeg har diskutert med kjøper sin første elbil og begynne å høre på omskriving av historie for å rettferdigjøre sitt kjøp :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Amatøren

#6
@cra @Burger:+1: :+1: :laugh:

Sitter selv og venter på at han som kalte meg snylter sier at han har kjøpt elbil og hvorfor.......  :laugh:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

cra

Sitat fra: Amatøren på torsdag 27. desember 2018, klokken 14:29
@cra @Burger:+1: :+1: :laugh:

Sitter selv og venter på at han som kalte meg snylter sier at han har kjøpt elbil og hvorfor.......  :laugh:

Forklaringen er nok at med full mva, max bompenger og parkeringsavgift, samt at når årsavgifta endelig kan betales med glede så var tiden moden for å bidra til samfunnet. At dieselbil ikke lenger er lov å kjøpe ny er kanskje ikke så viktig.

Synd han ikke vet at han frivillig kan betale inn ekstra skatt, slik at han kan bidra med det han ikke får betalt inn ved å kjøpe seg elbil i dag. Da hadde han sikkert byttet på timen!  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amatøren

Største problemet hans er nok at arbeidsgiver har tilrettelagt for elbiler og gratis lading (enn så lenge).

Det er satt opp 13 doble type 2 ladestolper (26 uttak) med 16 A på hvert uttak. Ingen lastdeling så alle er fullverdige 16 A. Spurte nemlig elektriker om det var lastdeling eller ikke. Han sa ikke lastdeling så nå var det bare å kjøpe elbil og sette igang å lade (oppfordret). Arbeidsgiver blir mer og mer fokusert på å fremstå miljøbevist.

Vel, hadde allerede elbil, men var bare nysgjerrig på om det var lastdeling.

I tillegg har vi rundt regnet ca 70 Schuko kontakter (egentlig tiltenkt motorvarmere - fossilbil etterlatenskaper).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Burger

Fullstendig avsporing, men litt om miljøbevissthet. Men jeg er stolt over ungdommen fra NTNU. Snakket med en som drev rekruttering for Telenor og plutselig har enkelte toppkandidater til stillinger begynt å spørre "Hva gjør Telenor for å forbedre verden?" Det var ett seriøst spørsmål som var med på å bestemme om de ville akseptere jobbtilbud.

Hvor stor andel det er av disse vet jeg ikke. Det kan jo hende at det har skjedd en eller tre ganger, men det er så uvant at spørsmålet har brent seg inn i organisasjonen.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

elekTrond

Make my day, punk :+1:

Mvh godt voksen NTNU-student
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA