Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TWC

Startet av gruffalo, søndag 23. desember 2018, klokken 22:51

« forrige - neste »

gruffalo

Kan den brukes på model 3? Og kan jeg bruke den på e-golfen mens jeg venter? Hvordan er det med jordfeil vern på den? Innebygd?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Amoss

Ja, ja og nei.

Den er en standard Type2 lader og fungerer på alle biler som kan lades med Type2 kontakt. Både Model S, X, 3 og e-golf. Men har ikke innebygget jordfeilvern. Men med det sagt så betyr det også at du også står fritt til å velge en hvilken som helst annen Type2 lader, og da fortrinnsvis en med innebygget jordfeilvern.
Model S 85D

TøddiVedder

Kan den stå utendørs? Noen med erfaringer med dette? Uten tak..

Magnus Hansen

Kanskje greit å minne om at det er et eget underforum for lading:


https://elbilforum.no/forum/index.php?board=76.0

olavxxx

Jeg har en ute og en inne. Den ute er under overhengende tak.

Handyman

TWC kan kjøpes fra Tesla for 5100,- og da gir de samme garanti som på bilen. Det visstnok en del feil på dem.
Det er mange TWC til salgs på Finn.no fra omtrent 4500,- og oppover. Dette er stort sett vervepremier fra referral-program. Ulempen er at det ikke er reklamasjonsrett eller garanti på disse, selv om det finnes eksempler på goodwill fra Tesla når disse har streiket. Reklamasjonsretten er knyttet til forbrukerkjøpsloven, og siden det ikke har funnet sted et kjøp, og heller ikke finnes er kvittering, gjelder den strengt tatt ikke for referral og andre premier. Det kan være verdt å merke seg når man vurdere prisen på de som ligger på Finn.no.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gruffalo

Takk for informative svar, og unnskyld for at jeg spør om trivielle ting og kanskje i feil forum.

:)



Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Øyvind.h

Svært mange twc på Finn er kjøpt med store Credit. Dvs det medfølger kvittering.

Og twc signatur har spesifisert 4 års garanti i Tesla appen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Handyman

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. desember 2018, klokken 01:13
Svært mange twc på Finn er kjøpt med store Credit. Dvs det medfølger kvittering.

Og twc signatur har spesifisert 4 års garanti i Tesla appen.

Det er jo en god nyhet hvis det kvalifiserer som et kjøp. Da vil kanskje også 5års reklamasjonsrett gjelde?
Står det noe i appen om at garantien følger produktet slik at den kan overføres til ny eier?


Sent from my iPhone using Tapatalk
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA