Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

GTE riller i C lyktene

Startet av Lassiiboiii, søndag 23. desember 2018, klokken 21:21

« forrige - neste »

Lassiiboiii

Bare jeg som har lagt merke til at nye egolfer som ruller ut idag kommer med gte riller?

Jeg monterte dette tidlig på min, og ser nå at flere komme fra fabrikk med dette!

Er det komt på utstyrslisten?
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

PerBear

Hvor er de ekstra GTE rillene?
En annen ting jeg lurer på er:
GT står jo for Grand Touring - dvs langtursbil. Hva står GTE for?
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

elekTrond

'13 Mjau

Lassiiboiii

Gte rillene er noen riller som var mellom C lyktene på Golf GTE fram til 2017.

Disse ser jeg nå er installert på alle e-golfer som ruller ut fra møller bil haugesund.

Se bilde under. Andre som har lagt merke til dette? :)
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Lassiiboiii

Såg nå i konfiguratoren at de er blitt standard!

Tøft valg å legge disse til syntes jeg  8)

- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

offpist

Kult.. noen som har greid å grave frem dele nr på disse? Høyre/Venstre.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Lassiiboiii

- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Gogstad

Jeg leter fortsatt etter slike riller/striper. Vet noen hvor jeg kan bestille utenom VW ?(som sikkert tar 1000kr for dem)  :)

jonste

Sitat fra: Gogstad på mandag 13. januar 2020, klokken 18:46
Jeg leter fortsatt etter slike riller/striper. Vet noen hvor jeg kan bestille utenom VW ?(som sikkert tar 1000kr for dem)  :)

Vil du ikke kjøpe i norge, så er det jo bare å gjøre et kjapt søk på ebay med delenr som er postet like over her. Golf er veldig enkel å finne deler til. Og veldig mye passer mellom modellene.

Kleffa

Men ser at delenumrene som blir postet her er til Golf GTE. Er fronfanger helt identisk på e-Golf og GTE? Har de samme delenummer??

jonste

Sitat fra: Kleffa på onsdag 15. januar 2020, klokken 12:31
Men ser at delenumrene som blir postet her er til Golf GTE. Er fronfanger helt identisk på e-Golf og GTE? Har de samme delenummer??

Golf 7 GTE før facelift, har de rillene som passer på eGolf før og etter facelift, og som kom som standard omkring des-18. Bestilte med slike med min 300 fra Møller. Passer rett på, men litt knotete å montere.

Trond77

Hvordan gå frem å montere disse?
Noen som har gjort dette selv?

jonste

Sitat fra: Trond77 på søndag 23. februar 2020, klokken 13:51
Hvordan gå frem å montere disse?
Noen som har gjort dette selv?

jekk opp bilen og sørg for at den står stødig.
Ta av hjulet,
plukk ut innerskjerm,
skru ut c-lykt(mange skruer, sørg for å få med alle. Greit å være forsiktig med lykta så den ikke skades.
Litt knot på høyre side om du har utvendig lyd ettersom denne sitter her. Hvis ikke, så er høyre og venstre rimelig likt.
Ta ut det eksisterende sorte feltet,' hvor rillene skal stå.
GTE-rillene har klips for innfesting på hver rille, e-golf har ingen hull for dette, så jeg valgte og kutte av klipsene og lime mot støtfanger (3M dobbeltsidig tape).
fest de nye rillene, klipses fast.
Sett sammen det som er demontert.

Har man skrudd litt bil fra før, tar det 30-60min pr side.


Trond77

Flott takk for svar.
for de som lurer på å skaffe seg disse så er de å finne på ebay rimeligere enn møller.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA