Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk-Felger

Startet av Vuninho, torsdag 27. desember 2018, klokken 05:46

« forrige - neste »

Vuninho

Vurderer å bytte ut de standard dekkene/felgene som ble levert på e-golfen min. Vil dekk/felger som har stått på golf GTI/GTE passe til e-golfen uten problemer? Noe spesielt man isåfall bør tenke på?

aageaasved

ikke annet enn kortere rekkevidde :+1:

Vuninho

Er det veldig merkbart? Har 15" pirelli vinterdekk som jeg vurderer å bytte til 17" conti


Sent from my iPhone using Tapatalk

offpist

Jeg kjører med 19" om sommeren og 18" om vinteren.. og rekkevidden blir merkbart dårligere. Kanskje så mye som 20-25% kortere med 19".

Vanskelig å si akkurat hva forskjellen blir fra 15 til 17" men kanskje 10% kortere rekkevidde?

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Vuninho

Takk for svar. Synes likevel 15" blir litt for stusselig. Står mellom 16" og 17" isåfall.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Håvar

2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

gondolf

Jeg kjører senk, 18" og lavprofil. Ofte så kjører man lavere dekkprofil på større felger, så rulleomkretsen blir nok ikke så veldig mye større med de dekka du har. Gummiblandingen har kanskje større innvirkning på rullemotstanden, men jeg taper ikke mer enn 20 km på en dårlig dag. Verdt det  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA