Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har installert kamera i sin Kona Electric

Startet av trykkertor, fredag 21. desember 2018, klokken 21:08

« forrige - neste »

trykkertor

Noen som har installert kamera i sin Kona Electric?

Hadde det på forrige bil, men da kun forover. Og det tok kun opp video så lenge bilen var i drift.
Kom i dag til min Kona Electric som er knapt 1mnd gammel. Bakluken god trykt inn, ingen lapp på vinduet.
Skulle så hjertens ønske jeg hadde et slikt kamera som filmer både forover og bakover, og tar vare på video selv på parkert bil, ved sammenstøt.

Nå ser det ut til å bli egenandel og bonustap som inngang på juletiden på en, for meg, helt ny bil.

Biff

Kjipe greier! Folk altså... Jeg vil også gjerne ha kamera, om noen finner ut av en bra setup. Det er så mange drøye forbikjøringer og farlig kjøring.

RayBomb

Helt ærlig, man burde miste retten til å kjøre bil for å stikke av sånn. Men er mange feige folk her på veiene.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Trond.m

Dessverre viser statistikken at veldig få legger igjen lapp. Det er en trist utvikling, og måten å redusere tapet på er å velge et selskap som dekker skade uten kjent skadevolder, uten bonustap. Egenandel blir det dessverre uansett, og det er jo utrolig sure penger nå i jula....og eller også.

trykkertor

Har forsikring hos Tryg. De dekker parkeringsskade med ukjent skader heldigvis. Men usikker på om det blir bonus tap. Hvis skaden koster mer enn 20.000,- blir det også bonustap.
Jeg er usikker i mitt tilfelle. Men tror det fort kan løpe opp i over 20.000,-
Uansett håper jeg mest at hele bakluken blir byttet.

Uansett. Tilbake til tema.
Noen som kan anbefale frem og bak kamerasystem som også spiller inn under parkering?


trykkertor

#5
Tenker kanskje det er noe slikt jeg jakter.
https://dashbordkamera.no/thinkware-f800-pro-2ch
Men så var det å finne ut av installasjon og slikt.
Vil helst ha montert det med så skjulte ledninger som mulig.
Og heller ikke noe som står og tapper 12V batteriet for mye.

Edit:
Var ikke lett å bestemme seg.
Denne reklamerer jo med særdeles god "parkeringsovervåkning".
https://dashbordkamera.no/dod-rc500s
SitatNYHET! Nå med Parkeringsovervåkning 3.0. Markedets beste parkeringsovervåkning!

TB

#6
Har et Thinkware kamera som filmer både fremover og bakover. Godt kamera etter min erfaring, men har ikke erfaring med andre enn billige Kina kamera.

Thinkware har en limpute som feste. Mange kamera har sugekopp. Sugekopp er enkelt å flytte, men er ikke like stabilt og faller gjerne ned.

Ikke batteri innebygget, bruker kondensator. Fordelen er at batteri blir ødelagt fort av varme og kulde. Spesielt i frontruta blir det gjerne varmt.

Montering var enkel i min bil. Om Kona har deksler der kabel kan skjules vet jeg ikke. Finnes sikkert muligheter, kabel er tynn.

Filming ved parkering krever gjerne en egen batteri løsning for kamera, som hindrer 12V å tappes ned. Finnes ferdige slike pakker som automatisk lades opp når bilen benyttes.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TB

Tar opp igjen tema, noen som har montert kamera i Kona Electric?
Har et Thinkware F750 i den gamle bilen som jeg tenkte å flytte over.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Moas

#9
Off topic:

Jeg fikk en ørliten parkeringskade foran (der plasten er nederst på støtfangeren) på Konaen. Skaden er mest kosmetisk. Sikkert noen som hadde ett tilhengerfeste og syntes det var god ide å bruke som rambukk på gata på Grønland i Oslo. Det koster ca. 6000 å bytte denne plastdelen inkl. arbeid...

Spent å høre hva såpass store skader som du har bak koster.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Clips

Kan jo høre med denne butikken, de selger Kona med "360 graders camera rundt bilen" og "Ryggekamera 360 visning". Antar det hele er en feil og at selgeren bør lese seg litt opp på grader   :laugh:

https://www.hyundai.no/forhandlere/buskerud/birger-n-haug-buskerud-as/bruktbil/149514570

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Clips på tirsdag 20. august 2019, klokken 13:54
Kan jo høre med denne butikken, de selger Kona med "360 graders camera rundt bilen" og "Ryggekamera 360 visning". Antar det hele er en feil og at selgeren bør lese seg litt opp på grader   :laugh:

https://www.hyundai.no/forhandlere/buskerud/birger-n-haug-buskerud-as/bruktbil/149514570
Er nok kopiert fra f.eks. Leaf; heller ikke MY20 av Kona kommer med 360 visning (men den får støtte for 11kWh trefas AC, oppv bakseter og 10,25" infortainment - måtte bare sjekke om selger ramset opp MY20 utstyret litt for tidlig)

Limodriver

Litt of tonic, men det er Interessant at Birger N Haug selger biler de selv forhandler til en overpris. Bilen ser ut til å være en parallellimportert bil i og med at det er delskinn. Dette var ikke et alternativ da jeg kjøpte min Kone.

Det virker som Birger N. Haug aktivt prøver å profitere på å selge elbiler med ventetid til en "overpris". Jeg valgte å beholde Kona og selge e-Niroen. Noen av de første som ringte var Birger N. Haug. Etter min Leaferfaring med dem var det fornøyelig å fortelle at jeg ikke selger noen bil til dem.

Clips

Ja og det er ikke den eneste butikken. Siden jeg ikke finner annonsen lengre skal jeg la være å nevne navn. Men jeg ble overrasket da jeg så en offisiell leverandør i sin bruktbilavdeling solgte helt ny Kona (trolig en som en kunde hadde avbestilt) til over 400.000,- Forundrer meg at de driver på slik og ikke heller tilbyr bilen til en som allerede står på venteliste.

Nå skal jeg for ordens skyld legge til at det kan være en kunde som har bedt de ta bilen i kommisjon og at det er kunden som setter prisen. Uansett syndes jeg det er i grenseland.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA