Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svarte skjermer - alvorlig feil

Startet av daktari, tirsdag 18. desember 2018, klokken 11:29

« forrige - neste »

xref

#15
Løsningen på problemet er å oppdatere TCU (telematics). Jeg slet med svarte skjermer selv og mine kontakter på IVI-teamet til JLR informerte meg om løsningen og tok også kontakt med Insignia for å instruere verkstedet direkte.

Etter en oppdatering av TCU var de sorte skjermene en saga blott.

Jaguar Assist har forøvrig ansvar for å drifte deg 24/7 i hele Europa. Ring dem og forklar at bilen ikke er kjørbar. Du får jo ikke justert klima og du kan nevne at det dugger på vinduet osv. Da skal de komme med bergebil og ordne med leiebil for deg. Jeg gjorde det samme da jeg satt der med svarte skjermer. Fungerte fint.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

daktari

Hvorfor leverer de biler ut til kunder med software som gir feil?
Og hvorfor kaller de ikke tilbake for å oppdatere de som har gammel sw?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på fredag 17. mai 2019, klokken 07:35
Hvorfor leverer de biler ut til kunder med software som gir feil?
Og hvorfor kaller de ikke tilbake for å oppdatere de som har gammel sw?
https://elbilforum.no/index.php?topic=46255.msg803321#msg803321

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 06. mai 2019, klokken 21:19
...Og hvis Jack Tams på FB har rett koker alt ned til at feilen traff meg siden de ikke ikke har kalt meg inn for å legge inn H193, som har stått som en utestående, "non-start" campaign på bilen min siden jeg fikk den!
Min skal inn 27. mai for dette.
Jobben kan ikke tas OTA så man må inn med bilen, så det er nok bare å begynne planleggingen for en tur til TRD, Raybomb..

RayBomb

Sitat fra: xref på fredag 17. mai 2019, klokken 06:42
Løsningen på problemet er å oppdatere TCU (telematics). Jeg slet med svarte skjermer selv og mine kontakter på IVI-teamet til JLR informerte meg om løsningen og tok også kontakt med Insignia for å instruere verkstedet direkte.

Etter en oppdatering av TCU var de sorte skjermene en saga blott.

Jaguar Assist har forøvrig ansvar for å drifte deg 24/7 i hele Europa. Ring dem og forklar at bilen ikke er kjørbar. Du får jo ikke justert klima og du kan nevne at det dugger på vinduet osv. Da skal de komme med bergebil og ordne med leiebil for deg. Jeg gjorde det samme da jeg satt der med svarte skjermer. Fungerte fint.
Må vel gjøre det, men blir nødt for å vente inntil jeg har fått keramisk belegg på bilen. 14 dager til det er gjort :(
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Belegg kan vel vente om bilen knapt er kjørbar, men forstå at du ikke ønsker at noen henter bilen uten å vite når du får den igjen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 17. mai 2019, klokken 08:58
Belegg kan vel vente om bilen knapt er kjørbar, men forstå at du ikke ønsker at noen henter bilen uten å vite når du får den igjen.
Kjørbar? Ja spørs hvor stanga går. Moderne bil til 800k, kanskje ikke.
Men sammenliknet med en boble fra 60 tallet så er den ikke gærn
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

I dag våknet skjermene i bilen min etter 4 dager uten!!
Eneste jeg gjorde annerledes var at etter jeg startet bilen, så slo jeg av blåtann på mobilen som var koblet til, siden jeg ønsket å høre musikk mens jeg kjørte. Etter kanskje 15 min kjøring kom radio på, og jaguaren kom frem i øvre skjerm. Fremdeles ikke kontakt med bilen gjennom InControl eller app.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

#22
Sitat fra: RayBomb på lørdag 18. mai 2019, klokken 09:07
I dag våknet skjermene i bilen min etter 4 dager uten!!
Eneste jeg gjorde annerledes var at etter jeg startet bilen, så slo jeg av blåtann på mobilen som var koblet til, siden jeg ønsket å høre musikk mens jeg kjørte. Etter kanskje 15 min kjøring kom radio på, og jaguaren kom frem i øvre skjerm. Fremdeles ikke kontakt med bilen gjennom InControl eller app.

Sist jeg hadde bilen på service ( i3 ), ble den oppdatert og teknikker hadde masse problemer med min, mens andres gled igjennom lett. Da det var oppdatering som var sagt skulle gjøres ble det gjort på nesten hver bil. Han mente at man ideelt burde ha re satt bilen til fabrikkinnstillinger før de oppdaterte, men det kunne de ikke gjøre... Forståelig da de fleste selgere drar folk igjennom å få parret mobilen til bilen, for det trenger mange hjelp til... og da blir det vel med det. Selv hadde jeg vert innom det meste og min bil ble dermed en problem bil, og registrerte noe var endret i mitt oppsett.

Altså, hvis man har problemer med software kan de være lurt å re-sette til fabrikk innstillinger, tror jeg  :)

Har oppdatert en hel del opp gjennom årene alt fra BIOS på PC'r jeg har bygd til Firmware i forsterkere, og alle steder har leverandør anbefalt å få utstyret tilbake til fabrikk innstilling før oppdatering. Det bør vel og verksted gjøre - bedre å legge inn ting på ny enn å få svarte skjermer... Tenker at det vil jeg gjøre før jeg leverer min kommende på en slik oppdatering.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Anbefaler fortsatt oppdatering av TCU hvis man vil slippe å styre med svarte skjermer.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på lørdag 18. mai 2019, klokken 09:07
I dag våknet skjermene i bilen min etter 4 dager uten!!
Eneste jeg gjorde annerledes var at etter jeg startet bilen, så slo jeg av blåtann på mobilen som var koblet til, siden jeg ønsket å høre musikk mens jeg kjørte. Etter kanskje 15 min kjøring kom radio på, og jaguaren kom frem i øvre skjerm. Fremdeles ikke kontakt med bilen gjennom InControl eller app.
Høres ganske likt ut med min, gikk noen dager etter SOTA-jobben og plutselig kom først nedre skjerm og Jaguaren var synlig litt på øvre når jeg startet på morgenen. Kjørte til jobben, og da jeg kom og skulle kjøre hjem boota alt rett opp og har siden fungert OK. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA