Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon starter tidlig i 2019

Startet av JorgenM, tirsdag 18. desember 2018, klokken 07:37

« forrige - neste »

JorgenM

"- Tekniske data på Mini E er ennå ikke tilgjengelig, men vi regner med en rekkevidde på rundt 300 kilometer. Bilen får et modifisert drivverk fra BMW i3. Ikke lenge etter nyttår vil den norske importøren åpne for reservasjon av bilen."

https://www.dinside.no/motor/elbil-feberen-her-er-bilene-vi-gleder-oss-til/70567646
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Var gira på denne en periode. Hadde den kommet for et par år siden, så kanskje. Nå er det litt i seneste laget, og i alle fall med denne rekkevidden. Hvis nå ikke prisen blir meget god så er ikke denne et alternativ for min del...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Tydelig at her gjør man ingenting nytt. Man henter det man trenger fra I3.
Kun et elektrisk alternativ for de som de minifrelste som nå får et elektrisk alternativ. Så hva gjør man nå med i3 s?

JorgenM

2 dører ekstra? :)
Og et totalt forskjellig utseende.

Motorer osv i Mini har jo alltid vært identiske med de i enkelte BMW, så hvorfor skulle ikke el-versjonen også dra nytte av det :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Selvfølgelig skal man dra nytte av det. Men, personlig skulle jeg gjerne sett en litt annen satsing enn å klaske et i3 batteri og el motor i en mini. Det gir vel omtrent samme bil som i3 uten i3s fordeler (karbon, vekt, ramme etc...)
I3 er modulbasert på en ramme. Personlig kunne jeg tenkt meg et alternativ med nytt karosseri på denne rammen, mer sportslig og med langt bedre aerodynamikk for gi bedre rekkevidde på landeveien. Rammesystemet innbyr egentlig til slike endringer fordi karosseridelen kun er et skall festet på rammen. Hva med en roadster variant på denne rammen, hvor man gir f... i plass og fokuserer på aerodynamikk osv. ?
Personlig tror jeg man hadde truffet en bra nisje med et slikt produkt.
Det viser jo egentlig i3 s som stort sett bare er visuell staffasje, og igrunnen et dårligere alternativ enn i3 til høyere pris.

Elmo

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 10. januar 2019, klokken 13:54
Tydelig at her gjør man ingenting nytt. Man henter det man trenger fra I3.
Kun et elektrisk alternativ for de som de minifrelste som nå får et elektrisk alternativ. Så hva gjør man nå med i3 s?
Mye av teknikken i i3 er vel utviklet/testet i nettopp Mini - og ikke motsatt.
BMW hadde 100+ el-mini på veiene i England for en del år siden. Et par av dem var også i Norge på GB skilter.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ModelX

Nå har MINI åpnet for reservasjoner. Først i verden er selvsagt Norge. 10.000.- i depositum.

https://www.mini.no/modeller/mini-electric/forhandsreserver/#

Klykken

Men ingen specs, ingen info, ingenting. Bare bilder av en prototype.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Hadde det vært en Cabriolet som denne her hadde jeg ikke stusset med å legge inn 10 000,- i reservasjon 8):
https://insideevs.com/mini-slows-electric-car-plans/
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Finner litt info i artiklene de linker til:

Modellnavn: Mini Cooper SE
3-dørs
183 hk
300 Nm dreiemoment
92Ah batteri (nei, ikke 94Ah)
Rekkevidde: ca 260 km
Forhjulstrekk
1350 kg, 54:46 vektfordeling
Toppfart: ca 153 km/t
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Skal prøve en, men specsa du lister opp er langt ifra noe som frister...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Nei, ikke noe for meg heller.
Mini har vel alltid vært et nisjeprodukt. Blir sikkert populær i UK. Har selv kjørt UK rundt i Cooper S og det var knall :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Cooper SE presenteres i september i Frankfurt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Sitat fra: JorgenM på lørdag 06. april 2019, klokken 21:30
Nei, ikke noe for meg heller.
Mini har vel alltid vært et nisjeprodukt. Blir sikkert populær i UK. Har selv kjørt UK rundt i Cooper S og det var knall :)
Cooper S var en morobil ja. Hadde en Cooper S fra 2004 etter studietiden som jeg likte meget godt. Har ikke funnet en bil som gir "samme følelse" enda. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA