Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model X P100D - 2017 vs 2018 vs 2019?

Startet av mr.rs4, tirsdag 18. desember 2018, klokken 05:32

« forrige - neste »

mr.rs4

Tesla Model X P100D - 2017 vs 2018 vs 2019?

Er det noen forskjeller på disse årsmodellene på Tesla Model X P100D?

Isåfall hvilke?

Edit
Er på jakt etter 6 seters utgaven.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

turfsurf

Tesla har ikke årsmodeller. Biler produsert etter ca August 2017 har AP2.5 hardware, biler etter tidlig 2018 har MCU 2 hardware. Ellers har tidlig 2017 blanke seterygger og andre dørbrytere (kan byttes for hundrelapper). Det er vel og gjort forbedringer med beskyttelse av FW dører, men det kommer som retrofit til alle.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

matsbue

Fra ca mai 2018 ble krom-listene innvendig erstattet av en mørkere type («graphite»). Ellers ble oppgradert lader standard en gang i 2017 (tror jeg). Litt bedre ytelse (større endring for 75-modellen) sommeren 2017 (men eldre biler kan ofte oppgraderes).

Luftventil

Generelt så oppdaterer Tesla bilene sine kontinuerlig. Så vil alltid anbefale å velge nyest mulig modell innen budsjettet.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

mr.rs4

Så en TMX ifra mai 2018 har utberedet dører, har MCU 2, bedre vindusviskere. Settene er bedre(der side støtte i min 2015 TMSP85D, var elendige)?
Hvordan er det med nær og fjern lysene?
På min TMSP85D satt jeg på LED bar og 35w pærer. Det er IKKE lys langs deler av veiene jeg kjører. Lysene var ELENDIGE på min TMSP85D.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

geear

Hva er bedre med setene mener du? Det kom matt deksel bak på seteryggen første halvdel av 2017. De ser mindre fancy ut, men er mye mer praktiske, siden de ikke riper sånn som pianolakk. Er det gjort noe mer utover det?

mr.rs4

På sidene i stolene fremme på TMSP85D så ble de løse etter en stund, ca 10T km. Var inne og fikk byttet / fikset de. Men etter en tid og km igjen ble de like løse.
Litt plagsomt å ikke sitte helt fast, og litt kirke lyder og slik.
TMSP85D var vel første generasjon seter av de type setene, så håpet på de hadde fått forsterket de litt mer.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Vhagar

Sen 2017 bil her, AP2.5 (x75d, men regner med at interiøret er likt).

Førersetet blir bare løsere og løsere og knirker mer og mer, slik er det bare, kvaliteten er elendig og hva de gjør på service hver gang de "fikser" det aner jeg ikke, men 100 mil senere er det tilbake til utgangspunktet.

Håper at det her en gang i fremtiden vil være mulig å bytte til nyere revisjoner av setene som ikke har denne svakheten. Eller sette inn bedre tredjepartsseter?

FWD tar borti sidene på baksetene, dette skulle det visst komme en fiks på? Trolig tynnere sider på FWD'ene? Hørtes ut som det var en retrofit på gang?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

Har AP2.5 bil utlev november 17 og har ikke opplevd løse seter verken foran eller bak. Var til og med ute og røsket tak i førersetet for å se om jeg har oversett noe, men det sitter da dønn. Kjører på seriøst svingete og humpete veier i godt tempo til og fra hytta, så de har fått røynt seg. Hater ulyder, på nivået at jeg river av trekket på knirkete barneseter (selv nye) og teiper de, så jeg slipper gnisselyder og drit.

Vhagar

Tror jeg blir misforstått når jeg skrev "løsere og løsere", mente ikke i festet men i "fisken", altså at det blir mykere som i løsere i stuffingen de bruker og som de har fyllt på noen ganger nå. Og når de blir mykere/løsere så starter knirkingen. Gjelder både sete og rygg. Noen som vet hva de bruker? Noen som har prøvd å fikse selv? Noen som vet hvorfor det stadig blir dårlig igjen? Jeg veier ikke noe unormalt og sitter normalt i setet.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Mitt knirker ikke, helt lydfritt, men bilen har bare gått 19500km..

Råde

Min har også gått kort, men nå merker jeg det samme etter at jeg har hatt noen uker med mye kjøring og merker at setet har blitt mindre fast. Litt som at jeg sitter lavere i setet. Ingen knirking heldigvis.
e-Golf | X75D

mr.rs4

Hvordan er vindusviskere og spyller effekten nå på en etter sommer 2018 TMX?
Det er store vinduer, så dette må jo være fikset...

Hvordan er lysene iforhold til TMSP85D ifra 2015, mot etter sommer TMX 2018? Det er vel ikke noe bedre enn ifra min gamle TMSP85D ifra 2015?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA