Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde om vinter

Startet av joenvaagr, mandag 17. desember 2018, klokken 23:44

« forrige - neste »

joenvaagr

Jeg har selv en 14 modell. Fikk låne en 40 kw her om dagen. GOM stod på 203 km med 75 prosent batteri.  Satte på varme til 23 grader og kjørte i fartsgrensen ca 5 mil, blandet veityper.  Da jeg var fremme viste GOM 85 km. Måtte slå av all varme og tok en liten omvei tilbake. Turen ble samlet ca 110 km og bilen var nesten helt tom for strøm.


Hadde jeg et dårlig eksemplar? Varmeapparatet slukte tydelig strøm.. :-)

Richard
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

Trond.m

Vanskelig å si om dette er normalt da vi ikke vet gjennomsnittshastigheten din, om det var våt vei og utetemperatur. Min første kommentar er at temperaturen var satt til 23 grader. Min Leaf 40 kwt viste flere grader feil, så hos meg ville det tilsvart en kupetemperatur på over 25 grader. Da vil det gå mye strøm til oppvarming. Rekkevidden om vinteren bør definitivt være mer en 15 mil, men så mye mer enn 18-19 mil en kald vinterdag bør du kanskje ikke regne med heller.

Joltus

Og hvordan kjørte du? Skal ikke teste mye før rekkevidden blir spist.

Norhawk

Fulladet bil i ettermiddag, da sa bilen 189 km rekkevidde.
Kjører ca 4 mil tur/retur jobb pr.dag, 80-90 sone 90% av tiden.
Sitter ikke å fryser i bilen, har på 23 grader og rattvarmen brukes nesten hele tiden

-14 grader ved avreise fra jobb.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Hybrid-mannen

Kjørte 55 mil mellom Møre og Oslo. Langt strekk med 17-18 minus, totalt sett nesten ikke under minus 10. Ladet fire ganger. Startet vel med 95 prosent og parkerte med 14. Lå vel mye på 70-80 i kulden. Ladet  en gang i 30 minutt (første på Åndalsnes), siste 35 minutter på Gjøvik. På Hønefoss var det vel 40 minutter og halvtime på Ringebu, mener jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA