Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model 3, komfortabel også for høye folk

Startet av olavxxx, mandag 17. desember 2018, klokken 21:35

« forrige - neste »

pberg

Baksetet i tm3 er ikke noe for folk over 180, det er helt sikkert. Prøvesatt den på Forus (jeg er 183), og da hadde jeg en veldig ubehagelig knevinkel, og hodet var helt oppe i taket. I lengderetning var det greit nok, men det kompenserer ikke for resten.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Macobat

#16
Sitat fra: pberg på torsdag 27. desember 2018, klokken 08:07
Baksetet i tm3 er ikke noe for folk over 180, det er helt sikkert. Prøvesatt den på Forus (jeg er 183), og da hadde jeg en veldig ubehagelig knevinkel, og hodet var helt oppe i taket. I lengderetning var det greit nok, men det kompenserer ikke for resten.
I honestly don't understand this type of comment. I'm 186cm and feel that Model 3 back seat is great. No issues with either legs or headroom. Compared with BMW 3-series and Audi A4 I think the Model 3 is better and also nice without the middle tunnel for moving the legs in that direction for more comfort on longer trips. Seat cushioning is also nice even in the back.

C_B_

En video på youtube som heter "what did tesla change on the model 3" viser at baksetet er hevet ca. 2 tommer på nyere modeller. En forbedring her altså.

pberg

SitatSitat fra: pberg på i dag kl. 08:07

    Baksetet i tm3 er ikke noe for folk over 180, det er helt sikkert. Prøvesatt den på Forus (jeg er 183), og da hadde jeg en veldig ubehagelig knevinkel, og hodet var helt oppe i taket. I lengderetning var det greit nok, men det kompenserer ikke for resten.

I honestly don't understand this type of comment. I'm 186cm and feel that Model 3 back seat is great. No issues with either legs or headroom. Compared with BMW 3-series and Audi A4 I think the Model 3 is better and also nice without the middle tunnel for moving the legs in that direction for more comfort on longer trips. Seat cushioning is also nice even in the back.

Det er ikke så mye å forstå. Det er slik det oppleves for meg. Veldig lav takhøyde, og ubehagelig vinkel i knærne. Og hvis de har hevet setet med to tommer i forhold til det som er på demobilen på Forus, så blir det fullstendig ubrukelig for meg i hvert fall.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

fredag

Jeg får knærne veldig høyt opp i baksetet på Model 3, og har ikke noe sted å gjøre av beina. Ubehagelig sittestilling. Det overrasket meg at det skulle være noe problem.

Jeg må få barna til å prøvesitte baksetet, men jeg mistenker at sønnen min får samme problem som meg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

pberg

Jeg satt forresten i baksetet på en ny BMW 3-serie, og det var langt mer behagelig knevinkel, og bedre takplass enn på TM3. Det var en 2018-modell, de kommer med en ny 2019-modell, der plassen skal være endra bedre inni.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

jkirkebo

Sitat fra: pberg på fredag 28. desember 2018, klokken 07:37
Jeg satt forresten i baksetet på en ny BMW 3-serie, og det var langt mer behagelig knevinkel, og bedre takplass enn på TM3. Det var en 2018-modell, de kommer med en ny 2019-modell, der plassen skal være endra bedre inni.

Så lenge batteriet legges under gulvet vil det gå ut over knevinkelen i baksetet. Om BMW plasserer batteriet på en annen måte vil det gå ut over noe annet (f.eks bagasjeplass, kun plass til 2 i baksetet osv.).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pberg

Eller høyere tak. Men det var ikke egentlig poenget her. Og det er jo 3-serie som er utsett som hovedkonkurrent for TM3.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Øyvind.h

Skal man drive med regelmessig frakt av voksne menn i baksetet finnes det nok langt bedre alternativer enn M3.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ladov

Jeg er over 185 og hadde kanskje 5cm å gå på.

For øvrig er ikke høyden alt, proporsjonene er også viktig. Dama er 6-7cm lavere enn meg men hun er lengre i bena og jeg ble overrasket over hvor langt bak hun måtte ha førersetet. I dag kan kun jentungen sitte bak dama. Det er fare for at vi vokser ut av bilen i lengderetningen om 2-3 år..men da er det vel uansett på tide å bytte til Model Y? ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA