Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kanskje mulig å bestille mid-range med litt triksing... :)

Startet av MrBacardi, mandag 17. desember 2018, klokken 21:13

« forrige - neste »

MrBacardi

Hva tror dere, får jeg bestillingen gjennom hvis jeg trykker bestill?

Tesla sier altså 325.720 kr for en bakhjulsdrevet Mid-range uten noe utstyr.

(har "trikset" litt med bestillingssidene til M3 for å få dette til)

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

olavxxx

Tror jeg ville vært forsiktig med det der, å trikse gjennom kjøp i en nettbutikk kan kanskje tolkes som ondsinnet.

MikkeBoomBoom

Fant referanser til Mid range jeg også. Uten at jeg endte på samme sum som deg.
I USA koster Mid range 46000USD, altså 397 614 NOK (med dagens kurs, la oss runde opp til 400 000NOK for enkelhetens skyld).

46000 og 11000 lå inne i koden som dukket opp i den norske konfiguratoren. Vi vet jo da at 46000USD eller 400 000NOK er "base price" for Mid range. 11 000USD = 94 910NOK er "tillegget" for Mid range ut over Standard Range, altså base price 305 000 + 94 910 = 399 910, eller 400 000.

Så vidt jeg kan se bruker de benevnelsen MT305 for denne modellen, et kjapt søk på interwebz viser at dette er en ny modellbetegnelse kommet etter at folk plukket fra hverandre koden i US.

Her kommer litt copy/paste fra Reddit:
Standard RWD   MT300   
Standard AWD   MT301   
Long Range RWD   MT302   
Long Range AWD   MT303
Performance AWD   MT304

Mid range faller dermed inn etter MT304, noe som er ganske logisk da denne kom til sist. Foreløpig ingen MT306 ;)

Fra Github/Observable kommer følgende info på fremdrift, farge og trim:

$DV2W - RWD
$DV4W - AWD

$PBSB - Solid Black
$PPMR - Red Multi-Coat
$PMNG - Midnight Silver Metallic (Mid-Night Gray :D)
$PPSB - Deep Blue Metallic
$PPSW - Pearl White Multi-Coat
$PMSS - Silver Metallic
$PMBL - Obsidian Black

Du får nok ikke en Mid range RWD for den prisen, men du kommer til å sende en morsom JSON-streng til Tesla som sikkert får seg en god latter :)


MrBacardi

Stemmer, på akkurat denne satt jeg DV2W og MT305.
Fikk ikke fram noe på standard-range med AWD, men kan teste litt til
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MikkeBoomBoom

Sitat fra: MrBacardi på mandag 17. desember 2018, klokken 21:29
Stemmer, på akkurat denne satt jeg DV2W og MT305.
Fikk ikke fram noe på standard-range med AWD, men kan teste litt til

Jeg tror du har aktivert grunnpris og ikke prisen på Mid-range. Det virker som om de regner ut prisen i koden med "base price" + tillegg, altså 305 000 + 94 910. Det vil i så fall følge prisstrukturen i USA.


Counterpointer

Sitat fra: olavxxx på mandag 17. desember 2018, klokken 21:23
Tror jeg ville vært forsiktig med det der, å trikse gjennom kjøp i en nettbutikk kan kanskje tolkes som ondsinnet.
Må si jeg støtter olavxxx sin skepsis her.

Det er ingen grunn til å tro at de leverer noe som ikke annonseres åpent. Hvertfall  ikke til den prisen som virker unaturlig lav.Og amerikanere er ikke helt ukjente med erstatningsrett og den trekker de ganske langt noen ganger........


Men er jo interessant at det går ann å manipulere systemet slik. Er jo muligheter for at det kommer andre varianter om ikke så lenge.

@mrbaccardi, du kunne ikke gravd frem pris på en preformance med luftfjæring og hengerfeste

olavxxx

De har uansett en final invoice, så selv om man skulle lure systemet, blir endelig pris definert i faktura ved utlevering.

Men trikser man med en nettbutikk, med potensielle store økonomiske konsekvenser, tror jeg man skal være mer redd for følgene enn at man tror man kan lure til seg noe annet.

Jeronan

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 18. desember 2018, klokken 10:27
De har uansett en final invoice, så selv om man skulle lure systemet, blir endelig pris definert i faktura ved utlevering.

Men trikser man med en nettbutikk, med potensielle store økonomiske konsekvenser, tror jeg man skal være mer redd for følgene enn at man tror man kan lure til seg noe annet.

Especially when you apply for a bank loan to finance this car.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Einride

Og (foreløpig) prisforskjell mellom AWD og RWD på LR ser ut til å vere ca 30 000 kr?


https://imgur.com/tVyKlGO

Samme spesifikasjon med AWD kostar ca 526K, mot 497 med RWD. Hadde håpa på større prisforskjell, egentlig (mao, lavare pris på RWD).

Vesel

Sitat fra: Einride på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:58
Og (foreløpig) prisforskjell mellom AWD og RWD på LR ser ut til å vere ca 30 000 kr?


https://imgur.com/tVyKlGO

Samme spesifikasjon med AWD kostar ca 526K, mot 497 med RWD. Hadde håpa på større prisforskjell, egentlig (mao, lavare pris på RWD).
Jeg har den konfigurasjonen, og får 518 320 kr, ikke 526 000.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Reflektor

Sitat fra: Vesel på onsdag 19. desember 2018, klokken 13:18
Sitat fra: Einride på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:58
Og (foreløpig) prisforskjell mellom AWD og RWD på LR ser ut til å vere ca 30 000 kr?


https://imgur.com/tVyKlGO

Samme spesifikasjon med AWD kostar ca 526K, mot 497 med RWD. Hadde håpa på større prisforskjell, egentlig (mao, lavare pris på RWD).
Jeg har den konfigurasjonen, og får 518 320 kr, ikke 526 000.

Du har sikkert, som meg, svart interiør? Denne har hvite seter :)

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Einride

Men svart interiør burde jo då vere prisa lavare? Kvitt kostar vel rundt 8000 kr ekstra?
Uansett vanskelig å vite kva som ligger bak totalprisen den viser så lenge ein berre prøver seg fram med ulike kombinasjonar som egentlig ikkje er tilgjengeleg enda :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA