Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(propagandaVideo): Elbilsgenerationen provkör bensinbil (english subtitles)

Startet av elekTrond, mandag 17. desember 2018, klokken 01:36

« forrige - neste »

Ferry

Sitat fra: hELgenen på mandag 17. desember 2018, klokken 07:44
Poenget til min bedre halvdel er jo at ladeinfrastrukturen for elbiler er fullstendig
på viddende da alle har forskjellige løsninger - ingen tar kort - og mange ladepunkter
har feil.

Ingen av dem tar kontanter heller, ei heller sjekk ;) Syns rfid fungerer helt glimrende jeg. Raskere enn kort eller andre universelle betalingsløsninger som Apple Pay etc.

Lars C. Krogenæs

Til glede for nye seere har vi også serien med hva om alt gikk på bensin:

https://youtu.be/Nn__9hLJKAk

Her finnes det en rekke lignende videoer i samme serie.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Burger

Elektrolux: For en del år siden var jeg med på å (re)implementere tilhengerdeteksjon for en leverandør i AutoPass, da kasta man bakbildet fordi man ville ikke ha tilhengerskiltet fordi det er verdiløst med tanke på fakturering. Dette var da et krav i AutoPass.

Deteksjonen fungerte løst slik :

Tror det er front på bil : Ta frontbilde
Par laserscan senere : Ja, det var fronten på en bil, behold bildet.
Tror bila er slutt : Ta bakbilde
Par laserscan senere : Nei, det er tilhenger. Kast bakbildet.
Tror bila er slutt : Ta bakbilde
Par laserscan senere : Japp, bila er slutt, men kast bakbildet pga henger.

Så jeg får det ikke til å stemme at du får gratis passering med elbil på hengeren. Men kan hende det er annen leverandør enn de jeg jobbet for som ikke klarer kravene eller kravene har endret seg.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

elektrolux

Det har nok med å gjøre at jeg ikke har brikke i dieselen da det over tid er rimeligere enn rabatten selv når en kjører uten elbil med brikke på hengeren.

De gamle bommene var bedre til å tolke dette enn de nye, så kan være noe med høyden sensorene er plassert. Er i alle fall en hyggelig bieffekt.

Sist dieselen skulle på EU måtte den gjennom en bom, men med elbil på henger gikk det bra, og jeg slapp å engasjere andre familiemedlemmer for henting levering av meg, da jeg hadde alternativ transport med på slep.  ;)

Ulempen med høyere drivstoff forbruk mer enn oppveies av bomfrie passeringer.  :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA