Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Functions on demand

Startet av snowman, søndag 16. desember 2018, klokken 15:03

« forrige - neste »

Elmic82

Vi kjøpte bilen med Matrix og lysfunksjonspakken, så har ikke noen sammenligningsgrunnlag for hvordan det er uten. Men er strålende fornøyd med hvordan lysene fungerer på bilen 👌 Angrer ikke et sekund på valget. Problemet er heller det at jeg glemmer å blende ned når jeg bruker firmabilen nå 😂
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

ThomasEL

Sitat fra: Elmic82 på søndag 11. oktober 2020, klokken 20:03
Vi kjøpte bilen med Matrix og lysfunksjonspakken, så har ikke noen sammenligningsgrunnlag for hvordan det er uten. Men er strålende fornøyd med hvordan lysene fungerer på bilen 👌 Angrer ikke et sekund på valget. Problemet er heller det at jeg glemmer å blende ned når jeg bruker firmabilen nå 😂

Jeg er enig i at Matrix er genialt (den prøveperioden jeg nå har hatt det) :-)
- Det jeg er usikker på, er om jeg liker den funksjonen med at det tidvis dimmes ned pga værforhold og/eller hastighet....

Derfor har jeg bestemt meg for å forlenge Matrix for hele vinteren, mens jeg avventer litt med å fornye den andre lyspakka. Vil rett og sett se hvilke funksjoner som forsvinner når prøveperioden på den pakka der går ut...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

OlaD

Hei! Jeg har en 2021 mod levert i Desember 20. FOD Matrix kommer ikke opp som valg og Audi Digital Support har sendt saken til Tyskland. Noen som har erfaringer med om dette er saker som blir løst? Lysfunksjonspakken fikk jeg bestilt uten problemer.

Takk!

DrLibra

Jeg har prøvd lysfunksjonspakken og Matrix-pakken. Beholder Matrix, men veldig usikker på lysfunksjonspakken. Jeg kan ikke si at jeg merket/så noen forskjell. Hva innebærer f.eks. animerte kjørelys?

* Lysfunksjonspakke
- Inneholder animerte kjørelys, kurvelys

Orbit

Animerte kjørelys er litt ekstra "show" foran/bak når du låser opp/igjen bilen. Ingen praktisk funksjon.

Kurvelys lyser opp mye lenger ut på siden av bilen enn normalt når du kjører i skarpe svinger. Det er mest aktuelt på småveier/parkeringplasser hvor du trenger å finnavigere mellom mørklagte hindre. Er du i en relativt mørk garasje (evt overstyrer med å slå på nærlys manuelt) og legger rattet helt over til en av sidene, vil du se effekten.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

DrLibra

Tusen takk, Orbit!
Jeg så bare «showet» bak, men ikke noe foran...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA