Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reservert i dag - når åpner konfiguratoren, og når blir levering?

Startet av ToWalkOrDrive, lørdag 15. desember 2018, klokken 14:47

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Fant plutselig ut at Model 3 var et veldig godt kompromiss av en elbil, når e-tron levering er i det blå etter Audi's utsettelse i går. Tok derfor og kjøpte reservasjon i dag. Ser at konfigurator åpner basert på plass i køen. Noen som vet når det kommer til å skje? Få dager eller mange uker? Og leveringsdato, hvis jeg velger det mest gunstige med tanke på levering?
Tesla Model Y                         2021-

S4e

Tipper du får tilgang i løpet av få dager. De har lovet leveranse februar/mars om du bestiller før årsskiftet - som betyr performance eller dual motor long rang premium. Litt diskusjon her på forum om en kan stole 100% på det, men alt tyder på minimum før sommeren.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

olavxxx

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:47
Fant plutselig ut at Model 3 var et veldig godt kompromiss av en elbil, når e-tron levering er i det blå etter Audi's utsettelse i går. Tok derfor og kjøpte reservasjon i dag. Ser at konfigurator åpner basert på plass i køen. Noen som vet når det kommer til å skje? Få dager eller mange uker? Og leveringsdato, hvis jeg velger det mest gunstige med tanke på levering?
De sier at alle som bestiller før 1. juni, får bil i q1 2019.
Men per i dag får du bare bestilt perf eller LR, som betyr at den lange køen er hos de som skal ha SR.

Men klart at jo lenger du venter med å bekrefte, jo lenger tid tar det før du får din.
Snakket med Tesla minde i går og de sa ca mars hvis jeg låste konfigureringen nå.

Jeg lå meg i kø for ikke mange måneder siden, har en X fra før og har en bekreftet verving fra før med vervekode.

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: S4e på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:52
Tipper du får tilgang i løpet av få dager. De har lovet leveranse februar/mars om du bestiller før årsskiftet - som betyr performance eller dual motor long rang premium. Litt diskusjon her på forum om en kan stole 100% på det, men alt tyder på minimum før sommeren.
Tesla lover IKKE bil i februar/mars hvis du bestiller før nyttår. De skriver at man kan forvente levering i februar, og det er ikke en lovnad. Det er viktige nyanser her. Jeg mener derimot at de har lovet at man skal få bilen i første halvdel av -19.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: olavxxx på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:55
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:47
Fant plutselig ut at Model 3 var et veldig godt kompromiss av en elbil, når e-tron levering er i det blå etter Audi's utsettelse i går. Tok derfor og kjøpte reservasjon i dag. Ser at konfigurator åpner basert på plass i køen. Noen som vet når det kommer til å skje? Få dager eller mange uker? Og leveringsdato, hvis jeg velger det mest gunstige med tanke på levering?
De sier at alle som bestiller før 1. juni, får bil i q1 2019.
Men per i dag får du bare bestilt perf eller LR, som betyr at den lange køen er hos de som skal ha SR.

Men klart at jo lenger du venter med å bekrefte, jo lenger tid tar det før du får din.
Snakket med Tesla minde i går og de sa ca mars hvis jeg låste konfigureringen nå.

Jeg lå meg i kø for ikke mange måneder siden, har en X fra før og har en bekreftet verving fra før med vervekode.

Du mener vel ikke 1. juni , men 1. januar? Skal godt gjøres å få bilen i Q1-19 hvis du ikke bestiller før i Q2-19 ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: Handyman på lørdag 15. desember 2018, klokken 16:27
Sitat fra: olavxxx på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:55
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:47
Fant plutselig ut at Model 3 var et veldig godt kompromiss av en elbil, når e-tron levering er i det blå etter Audi's utsettelse i går. Tok derfor og kjøpte reservasjon i dag. Ser at konfigurator åpner basert på plass i køen. Noen som vet når det kommer til å skje? Få dager eller mange uker? Og leveringsdato, hvis jeg velger det mest gunstige med tanke på levering?
De sier at alle som bestiller før 1. juni, får bil i q1 2019.
Men per i dag får du bare bestilt perf eller LR, som betyr at den lange køen er hos de som skal ha SR.

Men klart at jo lenger du venter med å bekrefte, jo lenger tid tar det før du får din.
Snakket med Tesla minde i går og de sa ca mars hvis jeg låste konfigureringen nå.

Jeg lå meg i kø for ikke mange måneder siden, har en X fra før og har en bekreftet verving fra før med vervekode.

Du mener vel ikke 1. juni , men 1. januar? Skal godt gjøres å få bilen i Q1-19 hvis du ikke bestiller før i Q2-19 ;-)
1. January ja :p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA