Skrevet av Emne: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr  (Lest 1463 ganger)

andy99

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 353
    • Vis profil
USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« på: Fredag 14. Desember 2018, klokken 22:21 »
USA pris er sluppet, fra pris 36450$ ~ 314 tusen kr. 29995$ ~ 259 tusen kr etter skatterabatt. Blir nok et greit behov fra USA fremover også, må jo også påvirke leveranser til Norge.
https://electrek.co/2018/12/14/hyundai-kona-us-price-is-36450-minus-incentives-for-258-mile-cuv/

Tesla m3 koster fra 45000$
Bolt koster fra 36260$

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #1 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 02:44 »
Dette er vel 39 kWh utgave?

snakkesalig

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #2 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 08:38 »
Dette er vel 39 kWh utgave?
Står allerede i ingressen at det er 64kWh.. :)

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #3 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 11:18 »
Dette er vel 39 kWh utgave?
Står allerede i ingressen at det er 64kWh.. :)
Det er ikke skjelden at en omtale gjelder toppmodell (64kwh) men at fra pris er oppgitt for lavest spesifiserte modell.

Står ikke noe om 39 kWh i teksten noe sted, det ville ikke vært første gang Fred Lambert hadde vært uklar.

Men for all del, USA får langt bedre priser enn oss på de fleste elbiler, så det kan godt hende.

Var ment som et spørsmål ikke konklusjon, etter å ha lest nøye er jeg fremdeles ikke sikker, men ser at 64 kWh er oppgitt. Da er det en bra pris.

Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

andy99

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 353
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #4 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 12:40 »
Tror de bare har tenkt å tilby 64 kWh batteriet. Står ingen steder noe om det lille batteriet, heller ikke på nettsidene til hyundaiusa.
Men base modellen er helt strippet og det tilbys 2 utstyrsnivåer til.
https://www.cnet.com/roadshow/news/2019-hyundai-kona-electric-price-msrp/

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #5 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 13:30 »
Tror de bare har tenkt å tilby 64 kWh batteriet. Står ingen steder noe om det lille batteriet, heller ikke på nettsidene til hyundaiusa.
Men base modellen er helt strippet og det tilbys 2 utstyrsnivåer til.
https://www.cnet.com/roadshow/news/2019-hyundai-kona-electric-price-msrp/
Base pris her var vel 325 k  ved lansering av 64 kWh så da er det ca 10 k forskjell.

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12735
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #6 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 14:30 »
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #7 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 14:54 »
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Du er nødt for å ta med innvendig volum også. Bilene utvendig er omtrent like, dvs at det ikke går ann å si at en er større. Men innvendig er det MYE mer plass i Bolt.

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12735
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #8 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 15:00 »
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Du er nødt for å ta med innvendig volum også. Bilene utvendig er omtrent like, dvs at det ikke går ann å si at en er større. Men innvendig er det MYE mer plass i Bolt.

Når amerikanere snakker om størrelse på bil er det normalt utvendige dimensjoner man tenker på.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4846
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #9 på: Lørdag 15. Desember 2018, klokken 15:19 »
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Du er nødt for å ta med innvendig volum også. Bilene utvendig er omtrent like, dvs at det ikke går ann å si at en er større. Men innvendig er det MYE mer plass i Bolt.

Når amerikanere snakker om størrelse på bil er det normalt utvendige dimensjoner man tenker på.
Ok. Da er 30 millimeter + 10 millimeter med fratrekk av 30 millimeter absolutt ikke nok til å si dette.

andy99

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 353
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #10 på: Onsdag 30. Januar 2019, klokken 09:16 »
Full prisliste er sluppet:
https://electrek.co/2019/01/28/hyundai-kona-ev-us-pricing/

"Ultimate" som tilsvarer teknikk inkl skinn har listepris på 44650$ ca 380.000 NOK. Virker som de ikke har lyst til å selge så mange biler med de prisene der...

Biff

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #11 på: Onsdag 30. Januar 2019, klokken 10:44 »
Full prisliste er sluppet:
https://electrek.co/2019/01/28/hyundai-kona-ev-us-pricing/

"Ultimate" som tilsvarer teknikk inkl skinn har listepris på 44650$ ca 380.000 NOK. Virker som de ikke har lyst til å selge så mange biler med de prisene der...

Du sier tilsvarende men er den det? Hva er evt forskjellig, hvor mange sett med dekk osv?

andy99

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 353
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #12 på: Onsdag 30. Januar 2019, klokken 11:08 »
@biff
Den selges stort sett kun i California så ekstra sett hjul er ikke aktuelt. Mulig at soltak også er standard, fant ikke det i farta. De er også uten varmepumpe, men med app og homelink.

Trekkoppbil

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1807
    • Vis profil
Sv: USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr
« Svar #13 på: Mandag 11. Februar 2019, klokken 20:52 »
Soltak har du på Limited og Ultimate: https://www.hyundaiusa.com/kona-electric/index.aspx

Nybilpris er vel ikke så relevant så lenge bilistene ikke kjøper nye biler. F.eks Leafene går typisk på leasing en periode først, før dem selges til høystbydene på auksjon. Så har man statelige støtteordninger f.eks i California, og det kan komme ulike kampanjer  i store bilmarkeder.

Så den billigste Kona ligger på nivå med det toppmodellen SL av Leaf har kosta opp gjennom åra.