Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

USA pris sluppet, fra 36450$ ~ 314 tusen kr

Startet av andy99, fredag 14. desember 2018, klokken 22:21

« forrige - neste »

andy99

USA pris er sluppet, fra pris 36450$ ~ 314 tusen kr. 29995$ ~ 259 tusen kr etter skatterabatt. Blir nok et greit behov fra USA fremover også, må jo også påvirke leveranser til Norge.
https://electrek.co/2018/12/14/hyundai-kona-us-price-is-36450-minus-incentives-for-258-mile-cuv/

Tesla m3 koster fra 45000$
Bolt koster fra 36260$
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Counterpointer


Counterpointer

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 15. desember 2018, klokken 08:38
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 02:44
Dette er vel 39 kWh utgave?
Står allerede i ingressen at det er 64kWh.. :)
Det er ikke skjelden at en omtale gjelder toppmodell (64kwh) men at fra pris er oppgitt for lavest spesifiserte modell.

Står ikke noe om 39 kWh i teksten noe sted, det ville ikke vært første gang Fred Lambert hadde vært uklar.

Men for all del, USA får langt bedre priser enn oss på de fleste elbiler, så det kan godt hende.

Var ment som et spørsmål ikke konklusjon, etter å ha lest nøye er jeg fremdeles ikke sikker, men ser at 64 kWh er oppgitt. Da er det en bra pris.

Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

andy99

Tror de bare har tenkt å tilby 64 kWh batteriet. Står ingen steder noe om det lille batteriet, heller ikke på nettsidene til hyundaiusa.
Men base modellen er helt strippet og det tilbys 2 utstyrsnivåer til.
https://www.cnet.com/roadshow/news/2019-hyundai-kona-electric-price-msrp/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Counterpointer

Sitat fra: andy99 på lørdag 15. desember 2018, klokken 12:40
Tror de bare har tenkt å tilby 64 kWh batteriet. Står ingen steder noe om det lille batteriet, heller ikke på nettsidene til hyundaiusa.
Men base modellen er helt strippet og det tilbys 2 utstyrsnivåer til.
https://www.cnet.com/roadshow/news/2019-hyundai-kona-electric-price-msrp/
Base pris her var vel 325 k  ved lansering av 64 kWh så da er det ca 10 k forskjell.

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 11:18
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:30
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 11:18
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Du er nødt for å ta med innvendig volum også. Bilene utvendig er omtrent like, dvs at det ikke går ann å si at en er større. Men innvendig er det MYE mer plass i Bolt.

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:54
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:30
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 11:18
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Du er nødt for å ta med innvendig volum også. Bilene utvendig er omtrent like, dvs at det ikke går ann å si at en er større. Men innvendig er det MYE mer plass i Bolt.

Når amerikanere snakker om størrelse på bil er det normalt utvendige dimensjoner man tenker på.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. desember 2018, klokken 15:00
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:54
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:30
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 11:18
Nå skriver Fred at Kona er større enn Bolt, dette er feil på alle mulige måter ( har eid begge samtidig og hatt dem i samme garasje, så dette er underlig å si...)

De er vel ganske like i størrelse. Kona er 30mm bredere, 10mm lengre men også 30mm lavere. Kona er 59kg tyngre. Akselavstanden er lik.

Ut fra en totalvurdering ville jeg nok sagt at Kona er størst, selv om den er litt lavere enn Bolt.
Du er nødt for å ta med innvendig volum også. Bilene utvendig er omtrent like, dvs at det ikke går ann å si at en er større. Men innvendig er det MYE mer plass i Bolt.

Når amerikanere snakker om størrelse på bil er det normalt utvendige dimensjoner man tenker på.
Ok. Da er 30 millimeter + 10 millimeter med fratrekk av 30 millimeter absolutt ikke nok til å si dette.

andy99

Full prisliste er sluppet:
https://electrek.co/2019/01/28/hyundai-kona-ev-us-pricing/

"Ultimate" som tilsvarer teknikk inkl skinn har listepris på 44650$ ca 380.000 NOK. Virker som de ikke har lyst til å selge så mange biler med de prisene der...
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Biff

Sitat fra: andy99 på onsdag 30. januar 2019, klokken 09:16
Full prisliste er sluppet:
https://electrek.co/2019/01/28/hyundai-kona-ev-us-pricing/

"Ultimate" som tilsvarer teknikk inkl skinn har listepris på 44650$ ca 380.000 NOK. Virker som de ikke har lyst til å selge så mange biler med de prisene der...

Du sier tilsvarende men er den det? Hva er evt forskjellig, hvor mange sett med dekk osv?

andy99

@biff
Den selges stort sett kun i California så ekstra sett hjul er ikke aktuelt. Mulig at soltak også er standard, fant ikke det i farta. De er også uten varmepumpe, men med app og homelink.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Trekkoppbil

Soltak har du på Limited og Ultimate: https://www.hyundaiusa.com/kona-electric/index.aspx

Nybilpris er vel ikke så relevant så lenge bilistene ikke kjøper nye biler. F.eks Leafene går typisk på leasing en periode først, før dem selges til høystbydene på auksjon. Så har man statelige støtteordninger f.eks i California, og det kan komme ulike kampanjer  i store bilmarkeder.

Så den billigste Kona ligger på nivå med det toppmodellen SL av Leaf har kosta opp gjennom åra.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA