Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge på folie for å matche multi-coat red?

Startet av tornaldo, fredag 14. desember 2018, klokken 10:49

« forrige - neste »

tornaldo

Har planer om å foliere nose cone (2015 modell) i tilnærmet samme farge som bilen ellers. Har multi-coat red, og søkt litt rundt, men finner ikke noen som har funnet matchende farge som fortsatt er i produksjon.

Jobben skal gjøres hos Scandinano i Drammen, samtidig som det skal legges på solfilm på vinduene.

Noen som har gjort lignende på sin bil, og vet hvilken farge/folie som kan matche brukbart?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

tornaldo

Jeg forsøker igjen jeg.

Noen som vet en farge som matcher sånn ganske bra til multi coat red? Enten vinyl eller plasti dip for den saks skyld.

Ikke sånn veldig fan av nose cone, hadde håpet å kunne endre litt uttrykk i fronten uten alt for stor kostnad. Bilen er en 2015, så blir ikke aktuelt  å bytte ut hele fronten akkurat.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Newbee

Har møtt noen røde mod s med rød nose cone. Grusomt stygt etter min mening. Sort fungerer best.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cries

Jeg har lyst til å påpeke hvor vanskelig det skal være for folk å få svar på sine spørsmål noen ganger. Det virker som det er viktigere å få sagt ain egen mening enn å svare på trådstarters spørsmål. Hva folk synes er fint eller ikke og hva de skal gjøre med sin bil er helt og holdent opp til dem. Blir et lite nyansert forum når set er kun meninger som kommer frem og ikke fakta/ svar på spørsmål.

Men, dessverre vet ikke jeg heller svaret på trådstarters spørsmål, og føyer meg ironosk nok til gruppen jeg nå valgte å kritisere. Men føler det var et greit poeng å få frem

tornaldo

#5
Sitat fra: Newbee på søndag 28. april 2019, klokken 01:30
Har møtt noen røde mod s med rød nose cone. Grusomt stygt etter min mening. Sort fungerer best.

Ja vi er jo forskjellige, grusom stygg vil vel jeg personlig ikke si. Er ikke 100% overbevist selv heller, men tenkte å prøve med noe som er reversjerbart. Hvis det skal funke på rød, tror jeg man også må ta med krommet rundt nose cone, og gjøre dette rødt også. Har ikke kommet over noen bilder av dette for røde biler, men noen med andre farger har lykkes brukbart.

Her er uansett et eksempel hvordan det kan se ut. For oss med store kjennemerker foran, blir det røde på nose cone litt mindre fremtreden.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Zephid

Tipper du har PPMR(fargekoden står på lappen i døra), hva med å svinge innom Drammen Karosseri og spørre om de har en fargeprøve som matcher noenlunde med din bil(den fargen kan være virkelig vanskelig) som du kan få med til de som skal foliere, kanskje det da er enklere for dem å hente frem en bra variant, kontra å måtte hente fullt av småprøver ut til bilen din?

Angående krommen i fronten, jeg personlig ville kanskje foliert den svart, tror svart bryter ganske godt med rød sammenlignet med å ha alt rødt men det er nå min mening :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA