Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkerlingslapp på avveie

Startet av Saerdna, torsdag 13. desember 2018, klokken 20:37

« forrige - neste »

Saerdna

Hadde en slik standard parkeringslapp fra automat liggende fremme på dashbordet mot vinduet. Var ute og kjørte, bremset litt hardt og den forsvant inn og frem "under vinduet". Så den så vidt, men spalten der fremme var så smal at jeg klarte ikke å fiske den ut. Nå ser jeg den ikke lenger.

Irriterende, men det jeg egentlig lurer på er om den kan lage noe trøbbel der fremme. Noen som vet? :)

mthoring

Har liggende en lapp fremme der jeg og  :P Burde vel være uproblematisk det
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

jorkus

Jeg hadde noen lapper som forsvant nedi der, etter en stund kom det en irriterende vibrasjons lyd. Jeg brukte lang tid på å lokalisere lyden, men fant ut at den måtte komme fra omtrend der lappene forsvant. Jeg klarte å fiske de opp og lyden forsvant. Utrolig at de kunne lage en slik lyd, men etter en stund var papiret blitt så stivt i varmen foran der at det ble et problem.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Saerdna

Sitat fra: jorkus på fredag 14. desember 2018, klokken 09:14
Jeg hadde noen lapper som forsvant nedi der, etter en stund kom det en irriterende vibrasjons lyd. Jeg brukte lang tid på å lokalisere lyden, men fant ut at den måtte komme fra omtrend der lappene forsvant. Jeg klarte å fiske de opp og lyden forsvant. Utrolig at de kunne lage en slik lyd, men etter en stund var papiret blitt så stivt i varmen foran der at det ble et problem.

Ja, var noe sånt jeg så for meg.
I mitt tilfelle dreier det seg om en parkeringsbillett. Den har jo litt tyngde, og lå helt flatt mot underlaget så lenge jeg så den. Tviler på at den vil gi vibrasjonslyd fra vifter o.l., men var mer opptatt av om den kunne komme i uheldig kontakt med elektronikk/andre ting nedi der.

cra

Kommer neppe i kontakt med noe elektrisk. For å få det opp kan en fersk gul lapp eller støvsuger med sofamunnstykke prøves.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Chris Neumann Ruud

Jeg har et par parkerings ID-kort nedi der etterhvert. SKal forsøke med støvsuger og se om det skjer noe  :+1:
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

aness

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 14. desember 2018, klokken 13:17
Jeg har et par parkerings ID-kort nedi der etterhvert. SKal forsøke med støvsuger og se om det skjer noe  :+1:

Har også hatt parkerings-ID nede i der, og hadde akkurat en loaner med parkeringslapp foran VIN.

Kjørte rundt med ID der i et par år før jeg fikk det tilbake etter bytte av frontrute, var null problem.

cra

Kan også tre en tynn slange som du holder i munnstykket på støvsugeren hvis du har mulighet til å navigere helt intil lappen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA