Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ionic og Easee lader

Startet av Radiobil1, torsdag 13. desember 2018, klokken 13:26

« forrige - neste »

Radiobil1

Easee lader har inegrasjon for smart lading inn mot endel bilmerker.
Når jeg spør de om de planlegger å lage dette til Ionic sier de at når de sjekket hadde ikke Hyundai åpne protokoller som gjør at de kan samarbeide.
Noen som vet hva dette kan dreie seg om? Er det lukket, eller er det proprietære systemer som de ikke kan lese noe ut fra?

jkirkebo

Sitat fra: Radiv på torsdag 13. desember 2018, klokken 13:26
Easee lader har inegrasjon for smart lading inn mot endel bilmerker.
Når jeg spør de om de planlegger å lage dette til Ionic sier de at når de sjekket hadde ikke Hyundai åpne protokoller som gjør at de kan samarbeide.
Noen som vet hva dette kan dreie seg om? Er det lukket, eller er det proprietære systemer som de ikke kan lese noe ut fra?

Integrasjonen går vel via samme API som app-systemet til de forskjellige bilene bruker? Og siden Hyundai ikke tilbyr app i Europa blir det vel vanskelig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Radiobil1

 :+1: , skjønner.
Satser på de klarer å snekre app snart.

jornhd

Hæ? Trodde fordelen med Easee laderen var at Tibber kunne styre lading "smart" uavhengig av biltype? Integrasjon har de med andre bilmerker, med det er helt uavhenging av Easee lader.

jkirkebo

Sitat fra: jornhd på lørdag 15. desember 2018, klokken 14:46
Hæ? Trodde fordelen med Easee laderen var at Tibber kunne styre lading "smart" uavhengig av biltype? Integrasjon har de med andre bilmerker, med det er helt uavhenging av Easee lader.

Ja, ladestasjonen kan selvsagt justere ladestrømmen samt sperre for lading. Dette vil virke på alle moderne elbiler.

Det ladestasjonen ikke får vite er bilens SOC. Altså at ladestasjonen justerer lading slik at det blir billigst mulig samtidig som bilen er ferdigladet f.eks kl. 6 på morgenen. Det går ikke uten app-interface til bilen, da slik info ikke kan sendes over type 2 kabelen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA