Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder av bagasje i Tesla Model 3 :-)

Startet av My2cents, torsdag 13. desember 2018, klokken 07:51

« forrige - neste »

My2cents

Det gikk fem stk. svære bagger (71-80l)i bagasjerommet (en i hulrommet nede og fire store inni + kunne lett fått inn noen handleposer + noen store flate ting oppå) samt en stor bagg i frunken (den tar forresten lett en stor kabinkoffert testet det også). Puttet samme type bagasje inn i en XC70 (siste bilde) og da fikk man ingen utsikt bakover for det gikk opp til taket samt at det ikke var spesielt mye mer mulig å pakke inn der heller. Så med taktstativ og takboks i tillegg så er dette en flott familiebil!




S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Klykken

Fikk du lukket frunk med den der der? Hvordan så panseret ut etterpå?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

My2cents

Sitat fra: Klykken på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:17
Fikk du lukket frunk med den der der? Hvordan så panseret ut etterpå?

Ja det gikk akkuratt og panseret så helt fint ut

Øyvind.h

Illustrerer godt hva alle som har sett bilen hevder: bagasjeplassen er svært romslig selv om sedan ikke er ideelt.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

saphran

Model 3 har bra med plass sålenge du ikke har noe som er veldig høyt og rigid, det er klart. Hadde vært interessant å se med fullstørrelse-kofferter. Å ha dem på høykant går jo åpenbart ikke, så maks to om de går inn på tvers flatt da antakelig (forhåpentlig...).

I Model S får jeg 3 store kofferter på høykant akkurat...det er kjekt. En litt artig ting dog er at om jeg stabler i høyden og skynder meg å lukke bakluken før koffert 3 faller ut...så greier Leaf å ta de samme 3 koffertene(!). Høyde på bagasjerom er undervurdert!

My2cents

Sitat fra: saphran på torsdag 13. desember 2018, klokken 09:37
Model 3 har bra med plass sålenge du ikke har noe som er veldig høyt og rigid, det er klart. Hadde vært interessant å se med fullstørrelse-kofferter. Å ha dem på høykant går jo åpenbart ikke, så maks to om de går inn på tvers flatt da antakelig (forhåpentlig...).

I Model S får jeg 3 store kofferter på høykant akkurat...det er kjekt. En litt artig ting dog er at om jeg stabler i høyden og skynder meg å lukke bakluken før koffert 3 faller ut...så greier Leaf å ta de samme 3 koffertene(!). Høyde på bagasjerom er undervurdert!

Absolutt - men dette var en syretest for det vår familie pleier å ha med. Vi har kun kofferter når vi skal ut å fly, og da tar vi uansett taxi til flyplassen. Kofferter er notorisk dårlige på plassutnyttelse når man skal pakke de i bil :-)

Karma

Kudos for å ha testet dette!

Mye bedre plass enn en del tror :)

Paul

veldig bra!

hadde vært greit å få teste med lignende bagger hvor mye går i en Model X og/eller Model S kontra Model 3, uten å legge ned 2 seterad på S/X. 

tror skal handle inn mer av den type bagger for kommende roadtrips :)





Counterpointer

Bagger er overlegent å pakke i helst myke typer.

hgs

Nydelig, takk for test! Nøyaktig som vi har håpet - denne blir super som familiebil for fire, men alt avhenger av dette takstativet som det dessverre ble sådd tvil rundt i går....må bare håpe det er nok et typisk Teslarykte fra en selger uten peiling.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Autowinder

Sitat fra: My2cents på torsdag 13. desember 2018, klokken 07:51
Så med taktstativ og takboks i tillegg så er dette en flott familiebil!

Tror nok takstativfestene under det glasset over førersetet gjør at stativene står så vidt tett at takboks trolig vil kunne oppføre seg litt ustabilt på TM3 og peke litt nedover i forkant. Gjenstår jo likevel å se. 
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Magnus Hansen

Sitat fra: Autowinder på lørdag 15. desember 2018, klokken 08:49
Sitat fra: My2cents på torsdag 13. desember 2018, klokken 07:51
Så med taktstativ og takboks i tillegg så er dette en flott familiebil!

Tror nok takstativfestene under det glasset over førersetet gjør at stativene står så vidt tett at takboks trolig vil kunne oppføre seg litt ustabilt på TM3 og peke litt nedover i forkant. Gjenstår jo likevel å se.

Ser ut som forreste stativet er høyere for å få det i vater


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA