Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvem får bil først?

Startet av Reflektor, torsdag 13. desember 2018, klokken 00:13

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: S4e på søndag 16. desember 2018, klokken 17:20
I hvert fall dumt å bruke energi på å være misfornøyd med Tesla FØR de evt. har en større forsinkelse?
Helt enig

Det blir sikkert reelle ting å ta tak i!

Torjus

Dere som har bestilt har dere fått noen mail fra Tesla siden "thank you for your order" mailen?

Model3

Ja, fikk den nesten umiddelbart. Sammen med en PDF av ordren og vilkår etc. Står fremdeles levering feb/mars dersom man går inn på ordren. Venter spent på hva som fasit mht leveringstidspkt

jodd

Nå er Pdf-filene med kvittering og bekreftelse borte fra min side, så da blir det spennende å se om det skjer noe mer snart :+1:
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

trykkertor

#94
Hva er det jeg mangler å gjøre på min bestilling?
Etter å ha konfigurert bilen og betalt 15.000,- (tidligere betalt 10.000,- så nå totalt 25.000,-) så fikk jeg en epost hvor det står:

SitatTakk
Bestillingen din er bekreftet

Neste trinn   
For å gjennomgå de neste trinnene i leveringsprosessen, besøk Tesla-kontoen din.

Hva er de neste trinnene?
Når jeg går inn på min Tesla-konto, så er bilen der, jeg kan trykke "Administrer" og jeg kan velge "Endre design". Hvis jeg gjør så, kan kan jeg "Lagre endringer" eller "avbryte".

Men forstår ikke hva de "neste trinnene" jeg skal gjøre er.


Og hvis jeg endrer bilen og trykker "Lagre endringer", får jeg en epost som sier:
SitatDin bestilling er endret.
Neste trinn.
For å gå videre i leveringsprosessen, besøk Tesla-kontoen din

Hva er det jeg skal gjøre på Tesla-kontoen min???

jodd

Tror ikke du skal gjøre mer på kontoen din. Det ser likt ut hos meg også.
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

Nickelilltroll

Sitat fra: jodd på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:26
Nå er Pdf-filene med kvittering og bekreftelse borte fra min side, så da blir det spennende å se om det skjer noe mer snart :+1:

Jepp! Samme her, kvittering og bestillingsbekreftelse er borte...Skjedde idag. Åååhhhh, gi meg et VIN-nummer denne uka snille Tesla-Nissen :) :) :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Elmo

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:30
Hva er det jeg skal gjøre på Tesla-kontoen min???
Foreløpig bare vente i spenning ;)   - på ny mail med mere info.
Når det nærmer seg så skal du velge bla utleveringssted, og kanskje velge om du vil ha vinterdekk.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tmn

#98
Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:50
Sitat fra: jodd på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:26
Nå er Pdf-filene med kvittering og bekreftelse borte fra min side, så da blir det spennende å se om det skjer noe mer snart :+1:

Jepp! Samme her, kvittering og bestillingsbekreftelse er borte...Skjedde idag. Åååhhhh, gi meg et VIN-nummer denne uka snille Tesla-Nissen :) :) :)

Det ser ut som lista med dokumenter er "forsvunnet" fordi siden prøver å laste inn betalingsmetoder, samt populere den lista med en "Best Rate Guarantee", men dokumentet finnes ikke, og betalingsmetode finnes ikke, så den krasjer. Derfor får den ikke vist lista med dokumentene. Noe som kommer, uforsiktighet eller bare tilfeldigheter. Tolk det den som vil  :)

Skulle du likevel ønske å hente ut dokumentene dine for nattalesning så finner du dokumentID-ene på denne adressen: https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount/document-hub/get-list (gitt at du er logget inn i teslakontoen din).  Det er to stk. ORDER_AGREEMENT og BOOKING_INVOICE.

Bruk en av disse adressene etter hvilken ID dere bruker:
https://www.tesla.com/teslaaccount/document-hub/show-document/order-agreement/ERSTATT_DETTE_MED_DOCUMENTID
https://www.tesla.com/teslaaccount/document-hub/show-document/booking-invoice/ERSTATT_DETTE_MED_DOCUMENTID

(PS: Dette gjelder nok ikke alle
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Nickelilltroll

Nope, ingen problemer med for min side å hverken laste ned el vare ellers komplett. Alt av "Best Rate Guarantee" og betalingsmetoder er fortsatt normalt.

Kun de 2 tidligere nevnte alternativ om kvittering og bestillingbekreftelse som er bare borte.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Elmaster

Jeg har aldri hatt den som heter Best rate gurantee. Hva står det i den?

pkhamre

Dokumentene er der fortsatt hos meg, og det står følgende:

"Vi kontakter deg når leveringsdatoen nærmer seg for å bekrefte registrering, betalingsmetode og eventuelt innbyttedetaljer. I mellomtiden, besøk nettsiden vår for å lære mer om:"
2018 Tesla Model X75D - Uglen

emurof

Sitat fra: Autowinder på søndag 16. desember 2018, klokken 14:00Jeg ser ikke helt poenget med å diskutere gramatikk og semantikk på dette. Jeg tror vi bare får ta bilen når vi får den.

Poenget er jo om de allerede nå vet at de ikke vil klare å levere som lovet. Altså om de lyver til kundene. Når de formulerer seg som de gjør så vil jo en vanlig person tolke det som at de antar at de vil klare å levere til da. Et av problemene er at de både skriver levering i februar, og februar/mars. Dette fremstår som uprofesjonelt og kan tyde på at de bare finner på noe underveis (den som skrev mailen fant på en ting, og den som laget teksten på bestillingssiden fant på noe annet, for eksempel).

Så får tiden vise om de klarer det. Og hvis de ikke klarer det så bør det undersøkes om de løy til kundene da de skrev februar, og samtidig februar/mars. Det er to forskjellige perioder, og det tyder på at det er noe som ikke stemmer når de kommer med informasjon til kundene.

Amoss

Sitat fra: emurof på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:52
Poenget er jo om de allerede nå vet at de ikke vil klare å levere som lovet. Altså om de lyver til kundene.

Og hvordan kan du si så skråsikkert at de VET at de ikke klarer å levere alle disse bilene i løpet av første halvår neste år?  Ja, for det er alt de har LOVET. Og ja, de må altså VITE dette for at dine beskyldninger om løgn skal ha noe som helst hold.


Sitat fra: emurof på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:52
Når de formulerer seg som de gjør så vil jo en vanlig person tolke det som at de antar at de vil klare å levere til da.

Men det er da helt greit?  "Anta" inneholder akkurat samme usikkerhet/forbehold som "forvente" eller "estimere". Ingen har grunnlag til å være skråsikker på at de får levering i Februar eller kan si at Tesla har lovet dem dette. Men ja, enkelte tidlige reservasjons-holdere som også er eiere og bestilte tidlig bør altså kunne anta/forvente levering i februar. Resten av tidlige bestillinger kan forvente i løpet av februar/mars. Men noen av dem vil nok antagelig (merk også her forbehold/usikkerhet i ordvalget!) først få bil i andre kvartal.
Model S 85D

Elmaster

Herre Gud as. Slapp av folkens og svar på spørsmålet mitt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA