Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste vindusviskerblad til Model X?

Startet av cstromme, tirsdag 11. desember 2018, klokken 19:10

« forrige - neste »

cstromme

Har noen vindusviskere som har begynt å bli litt dårlig, men er litt usikker på hva jeg skal erstatte bladene med. Betaler heller litt ekstra for gode blader. Forslag?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

jlan

Jeg ville ha prøvd først å få nye på garanti/goodwill fra Tesla. En tidligere Tesla tekniker fortalte meg at det er kommet en forbedret versjon.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

sjokomelk

Er det noen andre enn Tesla selv som selger/lager viskere til bilen? Du må jo ha med spylerdysene også.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

o.b.lix

De nyeste til X sies å være forbedret.

Mine varte i 1,5 år / 75.000 km i Bergen, så de har visket sin del. Dette må sies å være veldig bra. Byttet hos Tesla, fordi nå var de så dårlig at jeg ikke ville vente til service utpå våren. Pris: 727,63 inkl mva og montering.

Også Sandven Service i Bergen har disse liggende.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

morpheos

Nyeste fra når? Jeg har en X utlevert i september 2017 og de er tragisk dårlig

np

Fikk min utlevert for et par uker siden. Ikke akkurat imponert over viskerne,  nei...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

OhmPaPa

Er det vanlig at det kun spyles og blir rent i en ca 20 cm stripe midt på ruta? Og at nederste delen aldri får vann og forblir skitten?

Eller har bruktbilen min slitte viskere?

Kan man regulere eller rense dysene på noe vis?


SitatEr det noen andre enn Tesla selv som selger/lager viskere til bilen? Du må jo ha med spylerdysene også.

Biltema gjør det i allefall ikke. Jeg spurte.

jlan

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 13. desember 2018, klokken 17:25
Er det vanlig at det kun spyles og blir rent i en ca 20 cm stripe midt på ruta? Og at nederste delen aldri får vann og forblir skitten?

Eller har bruktbilen min slitte viskere?

Kan man regulere eller rense dysene på noe vis?
Nye viskere hjelper nok noe, men det er problemer med spyletrykket. Sentrifugalkraften gjør at det er minst 1/2 bar høyere trykk ytterst på viskeren i forhold til innerst. Dermed blir det nesten ingen spyling nederst. I stor fart gjør luftstrømmen det enda verre.

Det kan hjelpe litt å strupe tilførselen til den mye mindre viskeren på høyre side. Evt. plugge noen av småhullene, men det er plundrete.


2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Albedo

Gammel tråd, men lurer på hva som egentlig gjelder ang. viskerblad til Model X.

Er det fremdeles sånn at det kun er Tesla som selger disse og at det er en verkstedjobb å skifte?

Har googlet litt og ser at noen sier at det egentlig er lett å skifte dem selv - hvis man da bare kan få kjøpt dem. Er det noen her som har erfaring med det, og vet om det går greit å få kjøpt løst på SC i Norge?


THE

Kjøpte viskerblad, kupefilter og hepafilter på Tesla SC Kokstad på fredag. Hadde en time for garantireparasjon, og hadde egentlig tenkt å bestille service i tillegg samtidig. Glemte å bestille service på forhånd, og da jeg leverte bilen ba jeg dem om å skifte viskere og filter om de fikk tid. Da jeg hentet bilen hadde de ikke byttet noen av delene, men det var ingen problem å kjøpe delene løst på service senter. Har ikke kommet så langt at jeg har fått byttet viskere ennå, så kan ikke si noen om hvor enkel eller vanskelig jobben er.

Så vidt jeg vet er det bare Tesla selv som selger vindusviskere til Tesla X.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ellemelle

Enkel jobb å bytte selv. Det eneste som avviker fra vanlige viskere, er at du må plugge inn en gummislange i en liten plugg. Trenger ikke noe verktøy eller lignende.

Vhagar

Ikke noe problem å bytte selv nei. Skulle ønske de la igjen mer spylervæske på fører siden, men mulig det er mer enn nok, bare ikke så synlig som på passasjersiden? Og at førersiden ikke "spyttet" over til passasjersiden når den var ferdig. Irriterende at det ligger igjen så mye der når den er ferdig. Skulle jo komme en fiks for dette? Det har jeg ikke sett noe til? Altså "spyttingen".
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.



MHLD

En medlem på svenska tesla forumet har provat och påstår att det var lätt då man kommer på hur gör.
Jag har inte gjort det själv men har beställt gummit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA