Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Uten firehjulstrekk

Startet av TK1, søndag 09. desember 2018, klokken 00:39

« forrige - neste »

HCO

Når jeg reserverte, var jeg for det første ikke sikker på om jeg skulle ha Tesla noengang, og jeg var også usikker på om selskapet kom til å overleve (betalte reservasjonsavgiften med kredittkort for sikkerhets skyld).
Hovedmotivasjonen min var dermed å bidra (om enn bare bittelitt) til Teslas overlevelse, fordi vi trenger dem for å få fortgang i overgangen til elektriske transportløsninger.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

saphran

"Det er uansett ikke sikkert Tesla har samme behovet for pengene våre ved lansering av fremtidige modeller om Model 3 selger godt nok."

Behov eller ei, å låne milliarder rentefritt er lønnsomt for et selskap uansett. Og nei, jeg gidder ihvertfall ikke å låne dem penger på nytt hvis dette er utfallet man må forvente.

Men at reservasjonenes tid kanskje uansett er over nå snart kan være sant, med så mange biler å velge mellom. Isåfall gjør det selvfølgelig ingenting at man ødelegger reservasjonslysten til folk denne gangen.

saphran

Sitat fra: HCO på onsdag 12. desember 2018, klokken 11:35
Når jeg reserverte, var jeg for det første ikke sikker på om jeg skulle ha Tesla noengang, og jeg var også usikker på om selskapet kom til å overleve (betalte reservasjonsavgiften med kredittkort for sikkerhets skyld).
Hovedmotivasjonen min var dermed å bidra (om enn bare bittelitt) til Teslas overlevelse, fordi vi trenger dem for å få fortgang i overgangen til elektriske transportløsninger.

Hjelper nok lite å ha betalt med kredittkort hvis selskapet går konken et år etter betalt kredittregning.

Antallet som er villige til å sponse Tesla med 10 000 bare i håp om at de skal redde planeten og ikke går konkurs underveis er nok også relativt lavt.

geear

Tror nok flere er opptatt av det enn mange tror. Jeg følte meg på ingen måte sikker på Teslas eksistens da jeg kjøpte Model X (eller la inn reservasjon på Model 3), og noe av tanken bak kjøp og reservasjon var at jeg hadde lyst til å være med på dette, enten det gikk bra eller dårlig. Tesla fortjener enorme mengder av ros for det de har gjort, og endringene som nå skjer må være de største i bilbransjen på svææært lang tid. Jeg var heller ikke sikker på viktigheten av autopilot (hadde ingen erfaring med Tesla før bestilling), men hadde lyst til å bidra i spleiselaget.

Syns forøvrig alle som tok sjansen på Tesla i 2012-2013 fortjener en haug med ros, for både risikoen og reisen er ganske spesiell. Det tok mange år før jeg skjønte hva jeg gikk glipp av.  :o

lirekassa

Sitat fra: saphran på onsdag 12. desember 2018, klokken 11:38
"Det er uansett ikke sikkert Tesla har samme behovet for pengene våre ved lansering av fremtidige modeller om Model 3 selger godt nok."

Behov eller ei, å låne milliarder rentefritt er lønnsomt for et selskap uansett. Og nei, jeg gidder ihvertfall ikke å låne dem penger på nytt hvis dette er utfallet man må forvente.

Men at reservasjonenes tid kanskje uansett er over nå snart kan være sant, med så mange biler å velge mellom. Isåfall gjør det selvfølgelig ingenting at man ødelegger reservasjonslysten til folk denne gangen.

Og da risikerer du å havne utenfor køen også, for det er naturligvis ikke gitt at de gjør ting identisk ved neste modellansering.

Det beste er om vi slipper reservasjonslister og køer og de klarer å produsere nok volum tidligere, så la oss håpe det.

Handyman

Sitat fra: saphran på onsdag 12. desember 2018, klokken 11:47
Sitat fra: HCO på onsdag 12. desember 2018, klokken 11:35
Når jeg reserverte, var jeg for det første ikke sikker på om jeg skulle ha Tesla noengang, og jeg var også usikker på om selskapet kom til å overleve (betalte reservasjonsavgiften med kredittkort for sikkerhets skyld).
Hovedmotivasjonen min var dermed å bidra (om enn bare bittelitt) til Teslas overlevelse, fordi vi trenger dem for å få fortgang i overgangen til elektriske transportløsninger.

Hjelper nok lite å ha betalt med kredittkort hvis selskapet går konken et år etter betalt kredittregning.

Antallet som er villige til å sponse Tesla med 10 000 bare i håp om at de skal redde planeten og ikke går konkurs underveis er nok også relativt lavt.

Er enig i at det nok ikke er mange som er villige til å "sponse"/gi Tesla 10 000, men det var vel over 400 000 som gav Telsa et rentefritt lån på 10 000,-. Det blir i alle fall en betydelig sum!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

S4e

Sitat fra: gr på onsdag 12. desember 2018, klokken 12:01
Tror nok flere er opptatt av det enn mange tror. Jeg følte meg på ingen måte sikker på Teslas eksistens da jeg kjøpte Model X (eller la inn reservasjon på Model 3), og noe av tanken bak kjøp og reservasjon var at jeg hadde lyst til å være med på dette, enten det gikk bra eller dårlig. Tesla fortjener enorme mengder av ros for det de har gjort, og endringene som nå skjer må være de største i bilbransjen på svææært lang tid. Jeg var heller ikke sikker på viktigheten av autopilot (hadde ingen erfaring med Tesla før bestilling), men hadde lyst til å bidra i spleiselaget.

Syns forøvrig alle som tok sjansen på Tesla i 2012-2013 fortjener en haug med ros, for både risikoen og reisen er ganske spesiell. Det tok mange år før jeg skjønte hva jeg gikk glipp av.  :o

Enig! 
Jeg er en av de. TM3 blir min første Tesla. Alt er ikke perfekt med Tesla, men jeg har virkelig lyst til å støtte selskapet når en ser hvor halvhjertet de øvrige fabrikanter "satser" på elbiler.



Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

indianrunner70

Intert problem med å låne ut penger til Tesla, slik at de overlever... Det er vel bare Nissan som kan si seg førnøyd med bestilling og tiden det faktisk tar før en får bil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA