Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du bestilt? Long Range eller P? -For de som har bestilt Model 3-

Startet av P85TMS, tirsdag 11. desember 2018, klokken 13:40

« forrige - neste »

Balrog

Hvis man velger bil etter kostnad/nytte ville vel alle valgt den nye Zoe med hurtiglading.

Forskjellen på Performance vs vanlig bil er i korte trekk:

Vanlig Tesla: Ååååå - fy flate som den akselererer!

Performance: UUUUÆÆÆÆÆÆÆÆÆAAAAAAAA!!!! I HELVETE FOR EN AKSELERASJON!!!

Trenger man dette? Nei. Jeg akselerer omtrent like raskt i min P85 som på MC. Veldig moro innimellom.
Dels fordi jeg har Performance allerede blir det "vanlig" M3, men er litt usikker.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Counterpointer

Sitat fra: Belloq på tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:51
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:46
Det er vel soleklart at P ikke er «verdt» tillegget.

Så derfor har jeg tatt P

Et poeng til er at P kan bli levert tidligere enn Awd.

Det viktigste er nok bremser som i et gitt tilfelle kan være kritisk viktig uansett hvordan en kjører.

Men det er de ulogiske følelsene som nok avgjør valget.

Fornuften tilsier absolutt awd, den er mer enn nok. Anbefaler alle å velge den.

Hvor lenge kan vi fortsette å forandre spec før det er for seint egentlig:) ? Begynner å tvile selv på om jeg skal gå for P nå hehe
Ikke min mening å gjøre deg usikker.

Det er jo stas å ha toppmodell

geear


S4e

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:46
Det er vel soleklart at P ikke er «verdt» tillegget.

Så derfor har jeg tatt P

Et poeng til er at P kan bli levert tidligere enn Awd.

Det viktigste er nok bremser som i et gitt tilfelle kan være kritisk viktig uansett hvordan en kjører.

Men det er de ulogiske følelsene som nok avgjør valget.

Fornuften tilsier absolutt awd, den er mer enn nok. Anbefaler alle å velge den.

God oppsummering!

Spesielt for de som gjerne vil style bilen litt og er bilinteresserte så synes jeg ikke P er dyr - i forhold til hva mange bruker på bil.

Jeg er ikke i den kategori og gikk for awd.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

geear

Og så har du nick som utstråler at du er fan av Audi S4? :)

Jeg sammenligner Model 3 Performance med M3 og RS4, og i den sammenheng så er den mye for pengene.

indianrunner70

Jeg bestilte LR+AWD+Midnight Silver+18aero da RWD ikke er tilgjengelig enda, har ikke behov for P på dårlige Vestland/Sørland veger.. og jeg tenker ytelse og mindre støy før 19-20" dyre felger. Uansett kan en tas av kapslene dersom de ikke faller helt i smak.

Mc_Herreington

Performance her  :+1: Har veldig trua at denne bilen er en game changer i forhold til kjøreglede. Enig at S eller X ikke er verdt å kjøpe med P, men tror Model 3 blir som å kjøpe en M3 kontra en 318d :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Virelli

Bestilte LR, rød, hvitt design, EAP og endra akkurat bestillingen fra 19" til 18". Ble overbevist av videoen linket til tidligere her om støyforskjellen, den var jo betydelig...

Tin

Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 11. desember 2018, klokken 16:59
Det ble en P gitt. Hatt S85, og nå en X100D. Kjente det var på tide med litt skikkelig kvalme unger på tur :p

Nice. Beholde X?

Strøm Tycoon

Litt ekstra info. Jeg har såklart gått for T3P.

Forskjellene fra LR til P i tillegg til prisforskjellen på 91.300,- er i korte trekk:
0–100 km/t på 4,7 s vs. 0–100 km/t på 3,7 s
233 km/t vs. 250 km/t topphastighet
18" vs. 20" felger med Michelin Pilot Sport 4 dekk
Sportsunderstell
Performance bremser
Aluminium pedalsett
Carbon spoiler
Track mode (som bl.a. aktiverer kontinuerlig batterikjøling)
544km vs. 530km rekkevidde WLTP


Med over 1700kg så gruer jeg meg litt til første tur ned mot Angsten. Jeg er vane med bil som veier ~850kg.


Angsten

Counterpointer

Sitat fra: HalvorV på tirsdag 11. desember 2018, klokken 16:42
Noen som vet om DUer er forskjellige fra LR til P?
Eller betaler man bare for en softwareforskjell?
Kun software sies det, men DU er håndplukkede «gullutgaver»
Hva nå enn dette betyr.

Handyman

Kan sammenliknes med slik prosessorer til PCer sorteres. Produseres i utganspunktet likt, men testes og gis frekvens etter hva testen viser at de klarer uten feil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Pallesnekkern

Performance her og. 10% sjanse for at jeg ombestemmer meg.

Det er en dyr oppgradering, men samtidig så er det en mulighet for å få en bil som har ytelser som man trolig må betale over 1 mill for i fossilversjon. Så da er det vel billig da?  8)

geear

Så med 100 stemmer nå må jeg si at andelen P er overraskende lav. Sjelden har man fått slike ytelser for så lite penger, så det føltes som eneste mulige valg for meg. Kanskje jeg må tenke meg om.  :laugh:

Long Range Dual Motor firehjulsdrift    85 (85%)
Performance Dual Motor firehjulsdrift    15 (15%)

hawK

Sitat fra: gr på onsdag 12. desember 2018, klokken 12:44
Så med 100 stemmer nå må jeg si at andelen P er overraskende lav. Sjelden har man fått slike ytelser for så lite penger, så det føltes som eneste mulige valg for meg. Kanskje jeg må tenke meg om.  :laugh:

Long Range Dual Motor firehjulsdrift    85 (85%)
Performance Dual Motor firehjulsdrift    15 (15%)

Absolutt kult med P, men jeg tenker som så at LR yter mer enn nok for min egen del. Selvom jeg ikke har prøvd noen av bilene enda, men på papiret gjør den hvert fall det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA