Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jeg som nå har bestilt E-tron

Startet av Lappsokk, tirsdag 11. desember 2018, klokken 12:42

« forrige - neste »

Snart-i3

Da er det utsolgt for begge versjoner av grå.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

alagerqv

Bestemte meg også for å vente til jeg har kjørt bilen.

Kunne få lov å angre etter signert kontrakt, men jeg vet jeg vil ha Home Link til garasjen, ladeluke på begge sider, og da funket ikke intro. Limited kunne vært greit for meg om den hvertfall hadde hatt Home Link.

Reservasjonsnr 470ish.

geear

1. 11kW er i utgangspunktet nok til å fungere som nødlading, og vil normalt gi fulladet bil over natta på et overnattingssted, men problemet er dersom dette betyr 3x3,6kW og at man vil få maks 3,6kW på 1-fas, men forhåpentligvis har de lignende løsning som e-Golf.

2. Hvis Norgespåslaget er så drøyt, er det ikke da bare å kule'n og importere bil fra Tyskland? Er prisforskjellen stor så blir det høy importrate, og det vil også presse bruktprisene i Norge, som gjør det ugunstig å kjøpe bil fra Møller.

jamez

Er vel bare å slappe av og avvente - om salget ikke står til forventningene kommer vel rabattene og kampanjene...

PF

Mistenker de får solgt ut kvoten de får tildelt i år uten problemer.
Så ikke forvent rabatter helt med det første

Kåre Knatten

Enig, kvoten blir solgt ut uten vanskeligheter, etter min mening. Problemet med intro-modellene er at den vanlige Audi-kjøper er vane med å kunne spesifisere sin egen bil, mens en kjøper av Leaf eller liknende, er vane med med å kjøpe en av to eller tre ferdigspesifiserte modeller - og er godt fornøyd med det. Regner med at det vil bli solgt endel enkle E-tron (Basic + setevarme/hengerfeste) til E-Golf/Leaf kunder og Exclusive-versjoner til den vanlige Audi-kjøper.

PF

Ja, kjente litt på det selv. Hadde veldig lyst på en rød exclusive, med s-sportseter, mørk optikk og virtuelle speil, men når jeg fikk muligheten for å få svart limited levert uke 9, kontra uvisst tidspunkt så falt valget på ferdig spekket. Så får man leve med bussratt, vanlige speil,ikke night vision og sportseter og kanskje det som satt lengst inne svart,svart med krom.

Så får man heller tenke at dette forhåpentligvis ikke er siste bilen jeg kjøper helt ny og at man neste gang kan spekke selv. (Sa vel det samme forrige gang jeg handlet helt ny bil og fikk ferdig spekket også)

hemi

Det selges fortsatt intro biler, typ smurf de er oppe på nr 4000 +++

Crown

Sitat fra: Kåre Knatten på fredag 04. januar 2019, klokken 10:39
Enig, kvoten blir solgt ut uten vanskeligheter, etter min mening. Problemet med intro-modellene er at den vanlige Audi-kjøper er vane med å kunne spesifisere sin egen bil, mens en kjøper av Leaf eller liknende, er vane med med å kjøpe en av to eller tre ferdigspesifiserte modeller - og er godt fornøyd med det. Regner med at det vil bli solgt endel enkle E-tron (Basic + setevarme/hengerfeste) til E-Golf/Leaf kunder og Exclusive-versjoner til den vanlige Audi-kjøper.

Nå er jo greien at Leaf/Ioniq/e-Golf har blitt så velutstyrte at en basic e-Tron med setevarme har et lass mindre utstyr enn disse billigbilene, og det tror jeg ikke kjøperne er klar for når de først blar opp 400k ekstra. Ved å putte litt mer ting på som standard av det som forventes av en bil i 2019, så kunne nok Audi solgt mange flere biler, men det er jo ikke det som er målet med e-tron.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Imagine

#84
Sitat fra: hemi på fredag 04. januar 2019, klokken 11:12
Det selges fortsatt intro biler, typ smurf de er oppe på nr 4000 +++


Etter hva som er opplyst er de utsolgt for alle unntatt de blå. Om det stemmer at det var 1350 stk advanced pro intro i grå og svart, ca 375 limited-biler i grå og svart og i tillegg har solgt noen «smurfeblå» så har de fort solgt ca 2000 biler så langt.
Når egenspekk blir mulig vil det nok selges 2000 til veldig kjapt. Så en e-tron på veien i går. Svart limited. Den skilte seg veldig gromt ut i trafikken. Baklysstripen var ganske kul. Og blinklys og bremselys så stilig ut. Og størrelsen på bilen ute i trafikken er en del større enn «man tror» ut fra bilder. Må si den imponerte stort. Både ganske rå bil og fortsatt passe prangende.

Etter å ha sett 3 ulike e-tron registrert nå, to svarte limited (bare med oransje kalippere) og en typhoongray er jeg glad for st jeg valgte svart.
Gleder meg stort til mars nå!

trd-73

Hvor har du fått "1350 stk advanced pro" fra?`Det var jo veldig mange?

hemi

jeg tror ikke det er 1350, men vi vet jo dette uke 9 , da skal jo alle være levert og regga.

jamez

neppe så mye som 1350 for den var vel utsolgt lenge før de kom til #2000 på lista?

thomala

Sitat fra: hemi på fredag 04. januar 2019, klokken 13:57
jeg tror ikke det er 1350, men vi vet jo dette uke 9 , da skal jo alle være levert og regga.
Det er vel ikke alle som får bilen uke 9? Mener å ha lest at noen fikk opplyst uke 11. Selv takket jeg tidlig ja til en bil og vet ennå ikke med sikkerhet at jeg får min i uke 9.

Imagine

#89
Sitat fra: hemi på fredag 04. januar 2019, klokken 13:57
jeg tror ikke det er 1350, men vi vet jo dette uke 9 , da skal jo alle være levert og regga.

Har det tallet fra inne på e-tron owners club på Facebook som hadde det fra Møller. Så det kan selvsagt være feil antall. Men har ikke hørt andre tall på antall advanced intro.

Virker å være mye forvirring om levering etc.

Vi vet at intromodellene Limited (utsolgt) og Edition one (smurfeblå, sannsynligvis solgt minst 100 stk av de nå) leveres i perioden uke 9 til uke 12/13. I min kontrakt på svart limited står det levering tidligst uke 9 og senest uke 12.

Har også hørt at Advanced pro, den litt rimeligere intromodellen som det skal være 1350 stk grå og svarte av og er utsolgt, leveres i uke 14 til uke 22.

Deretter skal de levere selvspekkede biler utover.

Stor sjanse for at levering av selvspekkede biler dyttes mest mulig over i år 2020 pga nye EU-regler vedrørende bilprodusenters totale utslipp på solgte bilmodeller. Opprettholdes ikke dette vil produsenten få dyre bøter. Det lønner seg derfor slik sett for produsenten Audi (og andre) å forsinke levering til 2020.
Men de fleste på reservasjonslisten vil nok få biler i løpet av 2019 slik Audi/Møller har lovet, med mindre det blir flere uforutsette forsinkelser fra underleverandører. Så vil nok alle som ikke har reservert sikkert få bil i 2020. Med mindre de kjøper smurfeblå som kan leveres på dagen fra uke 12...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA