Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jeg som nå har bestilt E-tron

Startet av Lappsokk, tirsdag 11. desember 2018, klokken 12:42

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: AJ82 på onsdag 12. desember 2018, klokken 18:59
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. desember 2018, klokken 18:16
Tar Audi 750 for en bil med absolutt alt utstyr i USA? Uten avgifter?
Jeg ender på rundt 820-840 her i Norge, og da har jeg begrenset meg på utstyrsfronten.

Rundt 800k i USA inkl tax. Men de bilene har ikke like mye utstyr som du kan få i Europa....

A.J.
Inkl tax er ikke interessant da det ikke er sammenlignbart med Norge.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Jeg har fått telefoner, mail og SMS i dag. De er veldig på.

Er nr 240

Sa pent at først vil jeg prøvekjøre. Da fikk jeg etter kort tid autogenerert bekreftelsesmail på at jeg ikke ville ha intromodell som leveres fra uke 9.

Egen spekk kan gjøres i januar og leveres tidligst i uke 22

zbk

Herlig opplegg fra en organisasjon som signaliserte at de ville ta unna hele reservasjonskøen på 7K reservasjoner før sommeren (riktignok en lokal selger i Stavanger) når bilen var på visningsturne.

Nå prøver de så godt de kan å skremme folk bort fra listene, så kanskje de klarer det likevel?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

trd-73

Uke 22? Så de har ikke tenkt å levere noen biler i april og mai? Det høres jo veldig rart ut.

Leafy

De bygger intromodellene nå. Jeg fikk beskjed i dag om at min var helt i sluttfasen på fabrikken, og at det er transport til Norge neste. Estimert levering uke 9, men senest uke 11. Kønummer <50.

Nå gjelder det å få typegodkjent bilen...

Forøvrig gir de garanti på batteripakken 8 år/160.000 km (min. 70% kapasitet)
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Karlsen

#35
Hei,

Har opprettet en ny lukket gruppe på Facebook, målrettet på de som faktisk har bestilt / etterhvert eier en e-tron. Sett meg litt lei på all prat om Tesla / drittslenging om møller. Ønsker mer fokus på e-tron. Har du bestilt / bestemt deg for at du skal bestille en e-tron, er du hjertelig velkommen :)

PS. Gruppen er nylig opprettet, og har som mål å prøve å samle flest mulig reelle eiere av e-tron på sikt.

Gruppen heter: Audi e-tron Norge

mbh

Sitat fra: Karlsen på torsdag 13. desember 2018, klokken 00:04
Hei,

Har opprettet en ny lukket gruppe på Facebook, målrettet på de som faktisk har bestilt / etterhvert eier en e-tron. Sett meg litt lei på all prat om Tesla / drittslenging om møller. Ønsker mer fokus på e-tron. Har du bestilt / bestemt deg for at du skal bestille en e-tron, er du hjertelig velkommen :)

PS. Gruppen er nylig opprettet, og har som mål å prøve å samle flest mulig reelle eiere av e-tron på sikt.

Gruppen heter: Audi e-tron Norge

Jobber du i Møller også?

Jeg synes de fleste som er negative klarer å begrunne dette på en grei måte. Jeg har selv vært nokså sikker på at jeg skal kjøpe e-tron, men negativiteten har "hjulpet" meg til å bli litt avventende. Spørsmålet er om dette er en bil det blir vanskelig å bli kvitt om tre år. Ja, det kan hende at avgiftspolitikken er endret innen det. Det kan også hende at det i løpet av de neste to årene blir varslet (med troverdighet) én eller flere biler som både er premium - og som har rekkevidde. Da kan det bli tungt å kvitte seg med en e-tron. Men for all del; den vil sikkert fungere i mange år hvis man er opptatt av å kjøre premium SUV til butikken. To kill Your darlings, krever et klart hode.

Lykke til med ny Facebook-gruppe!

Counterpointer

Sitat fra: trd-73 på onsdag 12. desember 2018, klokken 23:01
Uke 22? Så de har ikke tenkt å levere noen biler i april og mai? Det høres jo veldig rart ut.
De skal levere ut de ferdigspesifiserte først. Kan se ut som det foregår i rolig tempo med start uke 9 og så frem til 22.

Ikke jeg som har funnet det på, kommer fra Møller.

trd-73

I det tempoet så blir det jo ikke noe av 7000 biler i 2019 som selgerene bruker å skryte av.

Counterpointer

Sitat fra: trd-73 på torsdag 13. desember 2018, klokken 16:25
I det tempoet så blir det jo ikke noe av 7000 biler i 2019 som selgerene bruker å skryte av.
Nei du sier noe.

Audi Norge sier vel bare at alle som bestiller får bil, det ser det ut som de klarer.

Leafy

Er stygt redd at egenspec vil bety lang leveringstid, sef. avhengig av utstyr. Blir spennende å se når de åpner opp. De leverer nok masse ila 2019, men utleveringspeaken ligger mot sensommeren og høst neste år.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Trond.m

Sitat fra: Leafy på torsdag 13. desember 2018, klokken 21:48
Er stygt redd at egenspec vil bety lang leveringstid, sef. avhengig av utstyr. Blir spennende å se når de åpner opp. De leverer nok masse ila 2019, men utleveringspeaken ligger mot sensommeren og høst neste år.
Ser at det har blitt nevnt ferdig spesifiserte biler fram til uke 22. Kan det ha noe med modellår å gjøre ? Kanskje egenspesifiserte biler produseres fra uke 23 som 2020 modell.

AJ82

Sitat fra: TM på torsdag 13. desember 2018, klokken 22:35
Sitat fra: Leafy på torsdag 13. desember 2018, klokken 21:48
Er stygt redd at egenspec vil bety lang leveringstid, sef. avhengig av utstyr. Blir spennende å se når de åpner opp. De leverer nok masse ila 2019, men utleveringspeaken ligger mot sensommeren og høst neste år.
Ser at det har blitt nevnt ferdig spesifiserte biler fram til uke 22. Kan det ha noe med modellår å gjøre ? Kanskje egenspesifiserte biler produseres fra uke 23 som 2020 modell.

Kan hende. Veldig ofte modellskifte rundt uke 22 produksjon....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Vegar Beider

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. desember 2018, klokken 22:16
Jeg har fått telefoner, mail og SMS i dag. De er veldig på.

Er nr 240

Sa pent at først vil jeg prøvekjøre. Da fikk jeg etter kort tid autogenerert bekreftelsesmail på at jeg ikke ville ha intromodell som leveres fra uke 9.

Egen spekk kan gjøres i januar og leveres tidligst i uke 22

Da er det helt åpenbart at noen ikke vet hva de snakker om. Hvem det er vet vi ikke, men jeg har blitt fortalt fra to ulike kilder i forhandlerapparatet at egenspesifiserte biler leveres ut fra tidlig april, avhengig av spesifikasjoner.

Rent logisk rimer det mye bedre enn uke 22, jeg kan liksom ikke forestille meg hva som skulle føre til en produksjonstid på 20 uker, når man tross alt er først i køen.
Når det er sagt blir jeg ikke overrasket, skuffelser har blitt regelen for oss som har stått på reservasjonslisten.

Eodman

Jeg ville også avvente og spece selv, da jeg er avhengig av ekstra ladeluke på høyre side, men fikk følgende mail fra forhandler isted:

Vi fikk i dag vite at det kommer noen restriksjoner på biler som blir bestilt i januar.
Dette betyr at det vil bli forsinkelser i levering på biler med skreddersøm.
Vi vet dessverre ikke hvor stor denne forsinkelsen blir, men man må nok regne med flere mnd.
Dette gjelder da spesielt biler med tilhengerfeste og soft-close (servolukking av dører).
Dette er jo da utstyr som ligger i vinterpakken og high-techpakken. Restriksjonene gjelder ikke på lanseringsmodellene våre.


Lover ikke godt for oss alle som vil ha hengerfeste. Soft Close opptar meg lite, men hengerfeste (sykkelstativ  :)) trenger jeg. Vi får satse på at restriksjonene løser seg når de har solgt ut lanseringsmodellene  ::)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA