Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer ulyd fra høyre sidespeil når den foldes ut og inn

Startet av shorizo, tirsdag 11. desember 2018, klokken 08:52

« forrige - neste »

shorizo

Noen andre som har opplevd det? Noe enkel fiks eller det bare å melde inn til verksted?

tnilse

Min 2018 som har gått i overkant av 20K knirker litt på høyre sidespeil nå også.

ghabbe


tnilse


Stig85

Fellesfeil på alle Leaf 2018, vil tro at det kommer en tilbakekalling pga dette fra Nissan etterhvert. Oppsøk verksted og få registrert problemet.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

rusleape

Har hatt min inne til verksted med dette og der smurte BNH fjøra i sidespeilet og fiksa det.

jakobs

Min har vært inne, er leddet som speilhuset går på når det foldes inn og ut som lager lyd. Verksted fikset dette med å smøre opp.

Pew

Min lager også lyd. En slags knirkelyd når den går inn og ut. Her er det i alle fall ikke kulderelatert da vi omtrent ikke har vært under 0 grader så langt.

hawK

Her og..
Dvs. startet da ble kaldt, virker som at det er førersiden uten at jeg har fått dette bekreftet. Det har forøvrig gitt seg nå, ikke merket de siste ukene.

trondhla

Her ville jeg ha tatt en sprayboks Fluid Film og sprøytet litt inn i foldemekanismen. Fluid Film er perfekt for slikt. Det kryper langt og smører og beskytter. Garanterer at det virker.

shorizo

Bilen har nå vært inne hos verksted og det er nå fikset ved at det smøret opp.

Kimmen71

Hadde min på BNH i går og byttet begge speilene. De anbefalte å få byttet og ikke smøre da dette ikke vil vare. Alt på garanti.

erikoe

Begge speil må byttes....garanti...smøring hjelper ikke i lengden. Min får nye på garantien.

in

Sitat fra: erikoe på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:44
Begge speil må byttes....garanti...smøring hjelper ikke i lengden. Min får nye på garantien.
Min erfaring er at smøring hjelper i lengden. Jeg bretter ut speilene manuelt. Da løfter de seg ca 5 mm slik at jeg kan spraye undersiden med silicon spray. Jeg garanterer ikke at du har speil som kan brettes ut av stilling manuelt, men det koster lite å forsøke. En annen løsning er selvsagt å slå av den automatiske foldingen. Da blir speilene garantert tause.
Nissan LEAF 2018

meitran

Skal inn med bilen på fredag. Knirking i speil, ulyd i gassfjer/demper bakluke, parkeringssensorer fungerer kun sporadisk og vanndrypp i dør. Aldri hatt så mye problemer med en bil før, men heldigvis er det stort sett småting.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA