Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hund i M3

Startet av quanmeister, tirsdag 11. desember 2018, klokken 07:51

« forrige - neste »

quanmeister

Vil det gå greit å ha en liten hund i bur i bagasjerommet tro, eller vil luftsirkulasjonen bli for dårlig?

Autowinder

Jeg har tenkt det samme, det er nok for lite sirkulasjon og for mørkt for hund uavhengig av størrelse. Du får vurdere om den kan sikres med den type bånd som klikkes inn i setebeltelåsen, eller la den ligge på gulvet foran passasjersiden.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: quanmeister på tirsdag 11. desember 2018, klokken 07:51
Vil det gå greit å ha en liten hund i bur i bagasjerommet tro, eller vil luftsirkulasjonen bli for dårlig?

Har sett flere tråder som omhandler dette.
Det skal komme både lys og luft gjennom rista i hattehylla.
Men om det er nok for din hund, må du vurdere selv.
Bakseteryggen kan også legges ned i delingen 60/40.

https://i.redd.it/3xcf2tt02qpz.jpg
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Hunder er i utgangspunktet hidyr, min hund elsker å ligge mørkt.
Men hunder er forskjellige......

Mest handler dette om eier er nok min påstand (har vært hundefører bl.a)

quanmeister

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 11. desember 2018, klokken 12:13
Hunder er i utgangspunktet hidyr, min hund elsker å ligge mørkt.
Men hunder er forskjellige......

Mest handler dette om eier er nok min påstand (har vært hundefører bl.a)

Ja dette med at det er mørkt tenker jeg ikke så mye på, for min del var jeg mest nysgjerrig på om det ble nok frisk luft

JorEl

#5
Skal ikke være noe problem med luft. Min plan var å kjøpe et bur som passer til hunden og bilen. Tror hunder faktisk liker bur, selv om jeg syns det er litt for fengslende :P
Edit; Glemte jo å skrive at da oppbevarer man hunden på lovlig måte, og man "passer bedre på hunden sin" i tilfelle ulykke.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Bushy

Vil gå så langt som å si m3 ikke passer noen hunder utenom baksetet...
Våres klarer ikke å være i bagasjen i S'n knapt. Selv med utplukket Hatthylle. På sommertid blir det så varmt der så bilferien i sommer ble et mini mareritt som hunden pusta å pesa baki der. Kjørte med seteryggene nedlagt å helt sota bakrute(montert i Danmark av undertegnede.. ble ikke vakkert
S75D sept. 17

evole

Sitat fra: Bushy på tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:49
Vil gå så langt som å si m3 ikke passer noen hunder utenom baksetet...
Våres klarer ikke å være i bagasjen i S'n knapt. Selv med utplukket Hatthylle. På sommertid blir det så varmt der så bilferien i sommer ble et mini mareritt som hunden pusta å pesa baki der. Kjørte med seteryggene nedlagt å helt sota bakrute(montert i Danmark av undertegnede.. ble ikke vakkert

Bushy

S75D sept. 17

Bfs

For meg er hundespørsmålet grunnen til at jeg ikke har bestilt enda. Jeg var nylig å så på model 3, og jeg finner ingen kroker eller muligheter til å feste et bur i bagasjerommet. Selgeren kjente heller ikke til om det var mulig.

Mørket tror jeg ikke er noe problem for min hund, og jeg tror luftingen vil gå greit på det meste av turer. Det er et ganske stort område det kommer luft inn. Man har jo også muligheten for å legge ned et sete, men det frister ikke som permanent løsning.


trykkertor

Sitat fra: Bushy på tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:49
Vil gå så langt som å si m3 ikke passer noen hunder utenom baksetet...
Våres klarer ikke å være i bagasjen i S'n knapt. Selv med utplukket Hatthylle. På sommertid blir det så varmt der så bilferien i sommer ble et mini mareritt som hunden pusta å pesa baki der. Kjørte med seteryggene nedlagt å helt sota bakrute(montert i Danmark av undertegnede.. ble ikke vakkert

Nicko

Angående hund ja. Jeg tenker at en bil til 500k må kunne ha plass til hund. Ikke sett på bilen selv enda, men er kanskje litt skeptisk. Men hører at det finnes en lufteluke og lys i bagasjen. Da skal det i utganspkt kunne gå å ha hunden der. Tenkte kanskje man kunne benytte trunken i bagasjen som bur og sett et "lokk" med gitter over? Jeg har en breton og den kan ikke ligge inni i baksetene. Må også kunne feste fast buret på et vis med kroker.
Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA