Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import leaf 2018

Startet av Joggamann, tirsdag 06. november 2018, klokken 10:08

« forrige - neste »

Joggamann

Sitat fra: hemi på mandag 10. desember 2018, klokken 13:47
20 og 25 vil du måtte lage kø for å klare :p men ja går sikkert. Men skyr du alt over 70 soner så er det vesentlig større håp. det er 80, og spesielt 100 og 110 soner som dreper rangen på leaf 40.

Såpass?

hemi

Spør en forhandler om å låne en bil en helg så tester du selv. Tror det er lurt.


Pneg

Motorvei liker den ikke. Klarer såvidt Oslo-Hamar t/r på sommeren som er ca 21mil.. denne turen er 95% motorvei. vinterstid gruer jeg meg for og teste. Veldig fornøyd i det daglige men Den liker ikke distanser hvor man ligger i 90-100 over litt tid. Skuffer litt på høyt forbruk men absolutt en deilig bil i denne prisklassen.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

hemi

Du klarer faktisk å komme <10 mil på motorvei, uten å miste førerkort ;)

Joggamann

Sitat fra: Pneg på mandag 10. desember 2018, klokken 15:13
Motorvei liker den ikke. Klarer såvidt Oslo-Hamar t/r på sommeren som er ca 21mil.. denne turen er 95% motorvei. vinterstid gruer jeg meg for og teste. Veldig fornøyd i det daglige men Den liker ikke distanser hvor man ligger i 90-100 over litt tid. Skuffer litt på høyt forbruk men absolutt en deilig bil i denne prisklassen.

Om den klarer ca 20 mil på motorvei er det godt innafor for meg, lite motorvei for min del samt milde vintrer.

sylwester

#35
@Joggamann Åh, du skal kun kjøre på sommeren. Ja, da går det greit.
Jeg vet at i 130 på speedometeret (120km/t reelt)  så bruker bilen 20kWh/km på sommeren. Og at på vinteren nå ligger på ca. 20kWh/km på lave hastigheter. Dvs. 22,5-25,0kWh/km og dermed en rekkevidde ned til skillpadda kan være så lavt som 144km (124km ned til batterivarsel, 132km ned til 0% i dash) er realistiske worst case scenarioer.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joltus

Det med speedo feilvisning varierer til info.

Min bil har ikke 10kmh i feilvisning med vinterdekk engang. 3kmh på sommeren i 100 har eg.

På vinterdekk ligger eg på 6 til 7.

Det virker å måtte testes for hver bil.

ThomasEL

Sitat fra: sylwester på tirsdag 11. desember 2018, klokken 01:42
@Joggamann Åh, du skal kun kjøre på sommeren. Ja, da går det greit.
Jeg vet at i 130 på speedometeret (120km/t reelt)  så bruker bilen 20kWh/km på sommeren. Og at på vinteren nå ligger på ca. 20kWh/km på lave hastigheter. Dvs. 22,5-25,0kWh/km og dermed en rekkevidde ned til skillpadda kan være så lavt som 144km (124km ned til batterivarsel, 132km ned til 0% i dash) er realistiske worst case scenarioer.

Heldigvis sneket seg inn et par kommafeil her, Sylwester. Ellers hadde bilen bare gått under 2 km før skilpadda ;D ;D

Men altså 2kWt/mil... Personlig ligger jeg på rundt 1,6-1,7 kWt/mil nå i desember på landeveiskjøring. Men her jeg bor er det ikke blitt skikkelig kaldt enda. Vi ligger rundt 0 grader. Det har nok mye å si.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Joggamann

Takk for svar.

Har lest meg hakk ihjel på rekkeviddetråden og hadde en grei oppfatning om 20 på vinter med pen kjøring og lite motorvei samt 25 sommer med samme kjøring. Da blir det ut på Tesla jakt igjen  :-1:

Joltus

25 på sommeren er null problem.

20 vinteren pleier å gå greit her rundt null utenom europaveier. Men må planlegge litt og følge med.

Joggamann

Bor i Stavanger området så har relativt milde vintrer med maks -5 til rundt 0 i det store og det hele.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA