Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

To stk Think City 2010 (Zebra) delebiler til salgs (i Bergen)

Startet av Vidar_S, mandag 10. desember 2018, klokken 14:58

« forrige - neste »

Vidar_S

Bil 1 (nesten helt ok)

  • farge: Svart
  • EU-godkjent til 2020, "alt" bortsett fra varmeapparat og lading fungerer. Mellom 30 og 40% restkapasitet på batteriet sist jeg sjekket, men bilen tar altså ikke til seg lading. Skal kunne kjøres noen få mil for egen maskin før det er helt tomt.
    (bilen har stått tilkoblet strøm og batteri "holdt varmt" ved hjelp av nettstrøm. Har derfor ikke blitt tappet med 10% per dag som normalt er for zebra-batterier. Batteri er nå "fryst ned", trigget via knapp ved siden av sikringer. Skal da etter hva jeg vet fremdeles beholde kapasitet på batteriet.)
  • Byttet calipere, bremseskiver og klosser i vår/sommer så disse er relativt lite brukt
  • Bakaksling byttet ved ca 110000 km
  • Kjørt ca 132000 km
  • Bilen har fremdeles skilt

Bil 2 (relativt nær vraking)

  • farge: Svart
  • Defekt batteri og varmeapparat. Mangler vakuumpumpe for bremser. Høyre bakhjul "låst" (bremser henger).
  • Benyttet som delebil siste året
  • Bakaksling har begynt å svikte
  • Kjørt ca 90000 km
  • Bilen er avskiltet

Har 2 hjulsett til hver av bilene (sommer + vinter). Såvidt jeg husker er det totalt 8 stk originale Think-felger og 8 ikke-originale. Dekk som står på felgene er i tilstand "godt brukt".

Bilene står i Bergen vest. Selges hele eller i deler. Bud høyere enn vrakpant vurderes.

Har også 3 stk fungerende originalladere som selges separat eller sammen med bil, alt etter som.

Ta gjerne kontakt på PM dersom spørsmål.

Vidar S.

Vidar_S

Da fikk saken plutselig en noe uventet utvikling...

Etter å ha finlest på vilkårene for NAF-medlemskapet mitt (med veihjelp) så jeg at bilberging inkluderer "Transport av kjøretøyet til nærmeste kompetente verksted når reparasjon på stedet ikke er mulig" og med lite kompetanse i store deler av landet ender det nå opp med at NAF dekker frakt av bilen fra Bergen til elbilmek i Asker en gang på nyåret :)

Det som kan bli et problem dersom elbilmek får reparert bilen er at jeg selv må frakte den tilbake til Bergen, men det får man ta hvis det kommer så langt...


-Vidar

mohpet

For endel år siden fraktet jeg en veteranbil fra Oslo til Bergen. Tror ikke det var så veldig dyrt da, men det er endel (les 20+) år siden.
Det er jo en fin challenge å kjøre Thinken over vidden vinterstid da!
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Vidar_S

Hehe.. Tror en viddetur kan bli i overkant spennende. Og muligens litt kaldt uten varmeapparat ;)

Da frister det mer med Stena Line fra Oslo-Fredrikshavn, kjøre til Hirtshals og ta Fjordline til Bergen igjen. Tar antakelig kortere tid også  :D   

Men å få fraktet bilen over fjellet via en tredjepart høres definitivt ut som den enkleste løsningen. Gitt at de får fikset den (for et overkommelig beløp). Tør ikke juble for tidlig.

Vidar_S

Undrenes tid er visst ikke forbi...

Kom hjem fra jobb i dag og hørte plutselig en "summing" fra Think'en utenfor. Jaggu har den plutselig funnet ut at livet fremdeles var verdt å leve og lader nå som den skal, 1,5 måned etter forrige vellykkede lading :D

Prøver å finne noen logisk forklaring på at ting nå fungerer, men sliter litt. Var bortreist i to uker og bilen stod da frakoblet med "resatt" batteri slik at det ble nedkjølt. Kom tilbake og varmet batteriet i nærmere to døgn uten noen respons bortsett fra at oppvarming ble avsluttet. Kjølte batteriet ned igjen før lader igjen ble koblet til mandag ettermiddag og den har i løpet av dagen i dag blitt ferdig med oppvarming og ladet fra 30-ish prosent og opp til 60.

Hvor lenge det varer tør jeg ikke sette penger på, men salget er inntil videre avlyst ;)

Moralen er (muligens) at man aldri må gi opp en Think...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA