Tekniske spørsmål > Kjøretips

Bjørnegård_Tunellen

(1/3) > >>

_OE_:
Har lagt merke til at GPS signaler fungerer på AndroidAuto...når jeg kjører gjennom Bjørnegård_tunellen (E16 v/Sandvika)...noen som vet hvordan det fungerer?...hadde vært topp om alle tuneller var slik...at navi fungerte .. særlig lange med avkjøringer midt i

cra:
Det er neppe GPS som funker, men appen du bruker som ekstrapolerer hvor du befinner deg. Har sett det samme på GPS i bilen (Tesla) når jeg kjører tunneller. For bilen burde det være enkelt; den vet jo nøyaktig hvor langt man har kjørt siden GPS-signalet forsvant.

_OE_:
Neida virker oxo på den innebygde nav i bilen (Kia Soul) virker ikke i andre tuneller.....Bare der
Så det er et eller annet GPS signal der....Waze som jeg bruker oppgir oxo GPS hastighet

hanche:
Min erfaring er at navigasjonen i Kia Sould virker som bare juling i tuneller, inklusive veldig lange tunneller som den ikke har i kartet. Det er jo ingen heksekunst, siden de bilen vet hvor langt den kjører. Kompass har den jo også, så den følger også med på svingene.

(Hva betyr oxo, forresten? Det er et ukjent ord for meg. En forkortelse, kanskje?)

_OE_:
Oxo=også....kun denne tunellen som virker hos meg.... med Waze fks....Når jeg kjører og skal fra Skøyen og mot Mosseveien..da er navigasjonen helt død

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning