Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmeladeboks med DC RCM modul

Startet av Skeptikeren, mandag 10. desember 2018, klokken 13:12

« forrige - neste »

Skeptikeren

Hei!

Jeg kjemper gjennom jungelen av ladere etter en lader med DC RCM modul, som skal installeres på eksisterende 16A kurs til garasje (sikret med kombivern og overspenningsvern). På grunn av valget av lader med DC RCM modul, så skal jeg beholde dagens kombivern type A i sikringsskapet, for å gjøre installasjon lettest mulig og likevel oppfylle alle krav i NEK.

Skal ha en lader som kan levere 7,4 KW og låse den foreløpig, slik at jeg kan oppgradere denne kursen eller legge opp en ny kurs senere om behovet skulle bli slik.

Jeg har sett på flere ladere men lurer på om Saltoboks 583 har DC RCM modul, eller type B-vern integrert? Ikke så lett å forstå seg på. En lader med B-vern kan jo ikke benyttes etter et A-vern, så dette MÅ bli riktig!  :police:

Noen som har erfaring med en lader med DC RCM modul, som kan anbefale?

Werner Kallevik

Saltoboksen har innebygget RC-DCM modul.
Det har også eksempelvis Proxll ECO 2. EVBOX og Easee.
De to sistnevnte kan kjøpes til fordelaktig pris via Elbil foreningen :+1:.

Skeptikeren

#2
Ble en liten skrivefeil der, men så ut som du skjønte det. Skulle selvfølgelig være DC RCM modul  ;D Så at denne Saltoboksen hadde kommet best ut i test, så det kan jo være interessant å vurdere den da. Du er helt sikker på dette med DC RCM i Salto? Det står både vern og DC RCM i databladet, men har den B-vern får ikke jeg brukt den slik jeg skal.

TB

#3
ZapCharger har DC RCM vern.
Ratio Electric skal også være utstyrt med DC RCM. Og ny modell av Zappi.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA