Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reelle kønummer tilgjengelig

Startet av navyelsen, mandag 10. desember 2018, klokken 10:52

« forrige - neste »

PionerThink

Til dere som heller ikke har fått tilbake penger kan jeg formidle svaret jeg fikk fra Kia i går:
Takk for din henvendelse.

Ditt reservasjonsbeløp ble tilbakeført 13.12, dette vil ta opptil 7 virkedager før beløpet er inne på din konto.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Må visst bare smøre oss med tålmodighet og sjekke kontoen i morgen kanskje ;D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

hELgenen

Fikk du melding den 13 så får du altså ikke penger før den 27. Det er 7 virkedager som regnes

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Fikk tilbakeført beløp på mitt kredittkort for 3 dager siden, men rentebærende var tilbakevalutert til den 12.12. Akkurat her er BOS ryddig.

arthur

Fikk beskjed 13. og pengene kreditert kortet jeg brukte i går kveld, 21. Det blir åtte løpedager og det jeg lurer på er hvorfor det tar åtte dager å kreditere kortet når det tar en brøkdel av et sekund (også i går kveld) å debitere kortet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ID4

Sitat fra: arthur på lørdag 22. desember 2018, klokken 07:33
Fikk beskjed 13. og pengene kreditert kortet jeg brukte i går kveld, 21. Det blir åtte løpedager og det jeg lurer på er hvorfor det tar åtte dager å kreditere kortet når det tar en brøkdel av et sekund (også i går kveld) å debitere kortet?

Veldig mange av oss som fikk beskjed om at pengene var refundert 13. des fikk pengene i går.

Jeg tørr å påstå at pengene ikke ble sendt den 13. des men først onsdag denne uken. Jeg betalte med visa fra debet konto, ikke kort bytte siden jeg betalte. Ingen grunn til over en uke i overføring. Her har de ikke spilt helt med sanne kort. Men pengene er nå mottatt, og da blir alt slik snart glemt.

Returnerte noen varer på Power på tirsdag denne uken. Det ble også returnert til samme visa kort. Det tok 2 dager.....

Ragged_Glory

I dag går vel svarfristen ut for de hundre første som fikk sms 1. desember. Det blir spennende å se hvor mange som har krysset av for kontraktsinngåelse. Selv har jeg kommet ned på åttitallet nå, men ikke hørt noe fra Kia. Er det noen som virkelig tror at det er hundre kundebiler underveis fra Korea?
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Kårepåsporet

Sitat fra: Ragged_Glory på onsdag 26. desember 2018, klokken 09:50
I dag går vel svarfristen ut for de hundre første som fikk sms 1. desember. Det blir spennende å se hvor mange som har krysset av for kontraktsinngåelse. Selv har jeg kommet ned på åttitallet nå, men ikke hørt noe fra Kia. Er det noen som virkelig tror at det er hundre kundebiler underveis fra Korea?

Jeg er også på åttitallet, har ikke hørt noe.
Svært usikker på hva jeg gjør. Mulig imjeg kjøper og ser hvor stor betalingsvilje er, er jo endel her som mener prisen er god, noenjeg er uenig i.
Hvis prisen er god er det vel bare å selge videre med fortjeneste?

Scrooge

I dag gikk mitt kønummer fra 14x5 til 14x4 tidlig på dagen og nok en gang til 14x3 senere på dagen. Klarer ikke å se at det er noen automatisk oppdatering til et fast tidspunkt, det ser ut for meg som at oppdateringen kommer ganske tilfeldig.

tugit

Etter at jeg huket av for å vente på hengerfeste og app ble forhandleren min automatisk byttet til BOS Bruktbilsenter Kalbakken. Kønummer under 300. Har BOS fått signaler om såpass dårlig levering at de satser på mellomregistrering/gråimport allerede nå. Skal endre tilbake til uten hengerfeste og app for å se om min "gamle" nybilforhandler dukker opp på reservasjonen igjen.

aasen90

Kønummer mitt har gått fra 220? til 199? til 217?
Er det andre som opplever slike byks oppover?

Siggen

Etterhvert som kontrakter er underskrevet så oppdateres køplassen nesten fortløpende. Nå kommer det vel drøye 320-330 biler i Januar/februar og de som nå har skrevet kontrakt blir tatt ut av køen for å vise mest mulig reel plass.

Scrooge

Er det noen som har signert kontrakt og kan bekrefte at de ikke lenger har noe kønummer? Jeg tror og håper at de plassene vi har rykket frem i dag skyldes kanselleringer i forbindeøseed innkalling til kontraktskriving, ikke underskrevne kontrakter som forsvinner ut av lista.

Myrvang

Sitat fra: Scrooge på onsdag 16. januar 2019, klokken 22:29
Er det noen som har signert kontrakt og kan bekrefte at de ikke lenger har noe kønummer? Jeg tror og håper at de plassene vi har rykket frem i dag skyldes kanselleringer i forbindeøseed innkalling til kontraktskriving, ikke underskrevne kontrakter som forsvinner ut av lista.

Så på en gruppe på FB at enkelte med kontrakt har mistet kønummer. De har fått tilgang til en app som viser hvor bilen befinner seg, muligens et lukket system for de med kontrakt.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Det er for min del et fall på 22 plasser. Så det er enten veldig få signeringer eller et ganske stort frafall under 100 (jeg har nå 79).

Basert på dagens info tror jeg dette er de 23 første bilene og det er kontrakter det er snakk om.

Counterpointer

Sitat fra: Myrvang på onsdag 16. januar 2019, klokken 22:36
Så på en gruppe på FB at enkelte med kontrakt har mistet kønummer. De har fått tilgang til en app som viser hvor bilen befinner seg, muligens et lukket system for de med kontrakt.
Endelig en app

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA