Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjøre TMS / TMX i to dager?

Startet av Jarv!s, søndag 09. desember 2018, klokken 20:23

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei.
Noen som vet om det er mulig å få prøvekjøre en model s eller x i to dager ca? Skal ut på en langtur snart, der det hadde vært ypperlig å blitt "kjent" med Tesla verdenen. I dag kjører jeg i3, men har nå bestilt en model 3. Mest lyst å bli kjent med bruken av en tesla, men også hvordan den er på lengre turer.

Er fult klar over at en X / S ikke er en model 3, men den vil likevel kunne gi en liten pekepinn på hva man kan forvente.

Så tilbake til spørsmålet, er det noen som har fått lov eller vet om det er OK å få låne bil i ca to dager?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Tiger123

Sitat fra: Jarv!s på søndag 09. desember 2018, klokken 20:23
Hei.
Noen som vet om det er mulig å få prøvekjøre en model s eller x i to dager ca? Skal ut på en langtur snart, der det hadde vært ypperlig å blitt "kjent" med Tesla verdenen. I dag kjører jeg i3, men har nå bestilt en model 3. Mest lyst å bli kjent med bruken av en tesla, men også hvordan den er på lengre turer.

Er fult klar over at en X / S ikke er en model 3, men den vil likevel kunne gi en liten pekepinn på hva man kan forvente.

Så tilbake til spørsmålet, er det noen som har fått lov eller vet om det er OK å få låne bil i ca to dager?

Mener både Avis og Hertz på Gardermoen har Tesla S modell, ihvertfall en av de. Men låne av de får du nok ikke:)

geear

Du må spørre Tesla lokalt. De var veldig klare for å låne bil til meg fra lørdag ettermiddag til mandag morgen en gang i fjor høst, så de la det inn i kalenderen, men skal sies at de ringte meg et par dager før og sa at det ikke gikk allikevel fordi de hadde solgt demobilene og hadde ikke fått de nye modellene (ny 7s og AP2.5-overgangen).  :laugh: Tesla i et nøtteskall.

Ellers kan du leie Teslaer på nabobil.no.

Counterpointer

Jeg har lånt bil i to dager av Tesla for langtur. Snakk med dem

Personlig synes jeg de er unikt serviceinnstilte på slike ting.

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Luftventil

Du kan jo spørre. Men da vi kjøpte fikk vi maks prøve bilen i en time, resten av dagen var det andre som hadde booket prøvekjøring.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Wibla

Jeg har en ny TMS75D fra i dag (kl 16) til i morgen (kl 9), ville helst ha den over et par dager, men det var ikke så greit å få til. Virker som om det er mye press på utlån om dagen.
2018 Tesla Model S 75D

Solheim

Lånte en TMX forrige helg fra Lørdag 14:00 - Mandag 10:00, dette var på Minde og var booket en uke i forveien.
Egentlig utrolig dumt å låne en TMX da jeg satte meg i Model 3 når jeg leverte den tilbake og fikk en skikkelig kjip følelse  ::)

z4rd

Sitat fra: Solheim på onsdag 12. desember 2018, klokken 20:48
Egentlig utrolig dumt å låne en TMX da jeg satte meg i Model 3 når jeg leverte den tilbake og fikk en skikkelig kjip følelse  ::)

Vennligst forklar nærmere. Er litt nysgjerrig, da jeg har X, men har ikke fått sett Model 3 i virkeligheten enda. Synes personlig den ser veldig fin ut.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Solheim

Det er jo en mye mindre bil og mye mindre "wow" faktor synes jeg. Var ikke stor fan av dørhåndtakene, ser litt rart ut med speedometer på hovedskjermen og ikke en dedikert skjerm, liker bedre S/X sin bakluke som tar med hele vinduet og den er elektrisk i motsetning til 3 som man må bruke litt makt for å lukke, hengerfeste på X er jo en fordel og den enorme frontruten på X er jo fantastisk!
Men blir nok bare en 3 på meg for denne gang, for med min type flaks er jeg redd for å punge ut så mye for en X så kommer det en refresh med de nye 2170 cellene, CCS port og horisontal skjerm. Også er det typisk at når jeg endelig vil ha en X om et par år så innfører staten moms  :-\

TeslaModelX

Før eller siden vil det komme ny versjon av bilen/bilene uansett så akkurat det problemet kommer man ikke rundt :)

geear

Sitat fra: Solheim på onsdag 12. desember 2018, klokken 21:53
Det er jo en mye mindre bil og mye mindre "wow" faktor synes jeg. Var ikke stor fan av dørhåndtakene, ser litt rart ut med speedometer på hovedskjermen og ikke en dedikert skjerm, liker bedre S/X sin bakluke som tar med hele vinduet og den er elektrisk i motsetning til 3 som man må bruke litt makt for å lukke, hengerfeste på X er jo en fordel og den enorme frontruten på X er jo fantastisk!
Model 3 er et SOLID hakk ned fra TMX ja, det er det ingen som helst tvil om. Men for min del var den omtrent som ventet når man tar hensyn til halv pris. Jeg ble positivt overrasket over skjermløsningen, for var i utgangspunktet veldig negativ til denne midtstilte skjermen uten instrumentpanel. Fortsatt litt spent på bruken i praksis, men tipper det går helt fint.

Likte heller ikke dørhåndtakene spesielt godt, men tror det skal gå greit å bli vant med det. Savnet også elektrisk bakluke, og når man er vant med elektriske dører på X så blir alle biler med manuelle dører en nedtur. Er så vant med å sette meg inn, trå på bremsa og la bilen slå seg på og lukke døra selv, at jeg sitter og venter på at e-Golfen skal lukke døra når jeg setter meg inn i den..  :laugh:

Sitat fra: Solheim på onsdag 12. desember 2018, klokken 21:53
Men blir nok bare en 3 på meg for denne gang, for med min type flaks er jeg redd for å punge ut så mye for en X så kommer det en refresh med de nye 2170 cellene, CCS port og horisontal skjerm. Også er det typisk at når jeg endelig vil ha en X om et par år så innfører staten moms  :-\
Skal du vente på "alt nytt" så kan du vente deg ihjel. Du vet ikke når det kommer, og rett etter du har fått bilen du har ventet på, så kommer det noe nytt allikevel. Kanskje til og med mens bilen er i bestilling. Det gjorde det for meg. Jeg fikk AP2.5 og ny 7-seterløsning etter bestilling. Og da hadde det akkurat vært innført en haug med andre kjente endringer også, rett før bestilling, inkl. 1 sek raskere på 0-100. Slutt å tenke, kode+klar!

o.b.lix

Sitat fra: Solheim på onsdag 12. desember 2018, klokken 20:48
Egentlig utrolig dumt å låne en TMX da jeg satte meg i Model 3 når jeg leverte den tilbake og fikk en skikkelig kjip følelse  ::)

Kjenner til dette, prøvesatt en model 3 og den var så liten, trang og kjip når den måles mot X.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

olavxxx

Sitat fra: z4rd på onsdag 12. desember 2018, klokken 21:36
Sitat fra: Solheim på onsdag 12. desember 2018, klokken 20:48
Egentlig utrolig dumt å låne en TMX da jeg satte meg i Model 3 når jeg leverte den tilbake og fikk en skikkelig kjip følelse  ::)

Vennligst forklar nærmere. Er litt nysgjerrig, da jeg har X, men har ikke fått sett Model 3 i virkeligheten enda. Synes personlig den ser veldig fin ut.
Solgte late 17X med ALT utenom FSD, går til M3 perf. Klart at det er litt mindre premium og dørene er manuell, men det er gode seter. Dørlommer i alle dørene og veldig rask MCU. God takhøyde. Bagasjerommet og frunk er største endringene, men klart at dette er en bil man velger for ytelse, veigrep, rekkevidde og ladehastighet (km/t).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA