Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Referral-kode for Model 3 -- siste mulighet?

Startet av krl, søndag 09. desember 2018, klokken 19:16

« forrige - neste »

krl

https://cleantechnica.com/2018/12/09/6-months-free-supercharging-on-all-teslas-with-a-referral-code-ends-tomorrow-monday-december-10/

Hvis dette stemmer, så haster det å bestille med referral-link. Tesla har ikke offisielt bekreftet at referral-link fungerer på Model 3 (etter det jeg kjenner til), men det ser ut til å fungere i praksis.

Gevinsten av å benytte referral-link er 6 mnd. gratis superlading (i følge dialogboksen som dukker opp ved bestilling).

geear

Det står på nettsidene og i appen at det gjelder Model 3, stort mer offisielt får man det vel ikke.

Jeg klarer ikke se at artikkelen på Cleantechnika er noe som helst annet enn referral-fisking fra artikkelforfatter? Det er riktig at referralprogrammet som gjelder nå løper ut 10. desember, men enn så lenge har det kommet nye hele tiden, og det har endret seg både til det verre, men også bedre, både for de som refererer og de som blir referert. Det jeg tror som kan gjøre utslag på å eventuelt endre det til det bedre er at for alle som bestiller i USA fra nå, så er skattefordelen halvert fra $7500 til $3750, så Tesla må holde oppe et visst momentum der borte også, selv om de begynner salget i Europa. Dermed trenger kanskje de amerikanske kundene en litt større gulrot fra nå enn tidligere. Model 3 har tross alt blitt mye dyrere over natta.

krl

Ok, det høres bra ut. Da er det tydeligvis offisielt ja :)

Referral-programmet har vel vært globalt frem til nå, så sånn sett har du gode argumenter for at det fortsetter i en eller annen form!

SH aka F_P

Da kan jeg informere om at referralprogrammet fortsetter i morgen ;)
Premier etc er ukjent, men det fortsetter altså så alle kan trekke pusten og slappe helt av. No rush :D
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

ganton

Mener å ha lest en post her inne (finner den ikke igjen nå) at en hadde snakket med Tesla og fått svar at referral ikke gjelder model 3 her. (!?)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Counterpointer

Siste jeg hørte var at Tesla i Nederland bekreftet at det er referal på Model 3

lirekassa


emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

krl

Ja, det fungerer. Jeg har sjekket. Det går f.eks. an å bruke denne referral-link-generatoren hvis man har et gyldig Model 3 reservasjonsnummer:

http://wait.no/more/tesla/model3

Belloq

Har nå sjekket med selger hos Tesla , han sier at dette ikke blir mulig på Model 3. Han har også fått beskjed fra høyere hold. Så tror mange blir skuffet
P85 2014

krl

Vel.. Når det nå både står listet på websidene til Tesla at det skal fungere OG referrals dukker opp i App-en, så tenker jeg at det er verdt et forsøk.

I alle fall hvis man bryr seg om 6 mnd. gratis superlading. Verdien av dette er jo ikke allverden, så...

Belloq

Sitat fra: krl på mandag 10. desember 2018, klokken 15:16
Vel.. Når det nå både står listet på websidene til Tesla at det skal fungere OG referrals dukker opp i App-en, så tenker jeg at det er verdt et forsøk.

I alle fall hvis man bryr seg om 6 mnd. gratis superlading. Verdien av dette er jo ikke allverden, så...
Er jo enig i det, men det er da spesielt at selgerne hos Tesla sier noe annet. Men håper du har rett å at det funker.
P85 2014

tessy

Fikk lagt til referral til model 3, hos Tesla minde idag.. De sa det var siste sjangs idag på dette programmet..

geear


emmern

Sitat fra: gr på mandag 10. desember 2018, klokken 15:41
Det er riktig, fordi det starter nytt i morgen.

Ja det blir interessant å se. Eller så tar det en pause til salget stopper litt opp.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA